• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flickflack

Trodde jag skulle svimma när jag satt hos läkaren och skulle upp i gyn stolen, va beredd på att stört gråta och på att läkaren inte kunde se en graviditet men jag hade fel!
    En pickande säl, helt underbart! Hjärta
    Vågar inte ta ut nått i förskott eftersom jag haft MA förut.
    Nu hoppas jag att det här ska gå vägen för den lille är så efterlängtad! 
    Har ju inga symtom och dyl. men tydligen kan man vara gravid ändå. 
    Vad är CRL?
    Är det bebis eller hinnsäcken?
    Mitt mått stämde EXAKT med min sista mens.              

• flickflack
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-01 12:53:09 följande:
    8,29 mm var CRL

Det är väl normalt?
  • flickflack
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-01 12:53:09 följande:
    8,29 mm var CRL

Min läkare sa att det är svårt att mäta när det är så smått, det kan skilja mm.
    Du är ju gravid och en tickande liten ärta har du i din mage!
    GRATTIS...   
  • Victrix

Längtanefter: vilken vecka var du i då? Första gången jag såg den lille var den 3 mm, de växer fort. Viktiga är ju inte hur stor utan vilken storlek på vilken dag. Jag var 7+5 också, då var den 14 mm.

• Victrix

flickflack: du ser! Nu kan du slappna av. Efter att ha ett hjärta slå så är risken för missfall betydligt mindre. Försök nu med att hålla nere oron. Dessutom talar statistiken för att du inte kommer få missfall igen då det är väldigt få som får upprepade missfall men många som får ett missfall. Grattis!

• Victrix

Längtanefter: finns en crl lista som någon fotat hos en läkare i smyg, kan länka den när jag sitter vid en dator om du vill.

• flickflack

Tack victrix, ja nu kan jag vara lite lugnare....
    Vad är Crl?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014