Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Heene skrev 2014-02-19 13:29:42 följande:

jag har testat p-piller, p-ring och p-stav genom åren. Och har kommit fram till att jag och hormoner inte alls går ihop.
    Längst funkade p-piller innan alla biverkningar kom. P-ring var det värsta jag har vart med om! försökte verkligen och stod ut i ca 6 månader innan sambon bad på sina bara knän att jag skulle ta ut den och aldrig stoppa in den igen =P Han orkade inte se mig må så dåligt som jag mådde. Ryser jag bara tänker på den nu...
    Testade då p-stav istället och visst blev det bättre. ett tag. Sen kom biverkningar tillbaka och känner idag att jag inte alls vill ha tillbaka den staven i armen...Vi kommer nog att köra på kondom för att jag ska slippa hormonerna.
    Vi vill inte ha ett syskon än på länge så jag hoppas att det kommer funka bra. Vet ju hur lätt det är att slarva =P

Koppar spiral rekommenderade min BM för att slippa hormoner. Jag hade nämligen också problem med mina p-piller så hon rekommenderade det till mig.
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-19 17:26:43 följande:
    Nu har jag gått hem från jobbet för sista gången! Klarade mig till parkeringen innan tårarna bara sprutade! Fick sitta i bilen och lugna ner mig innan jag kunde köra hem. Fick jättesöta presenter från olika föräldrar och härliga teckningar från flera av "mina" barn. Kommer att sakna dem till tusen! Blev lite känslosam redan när vi nattade för vilan då jag tänkte "Åhhh.. nu är det sista gången jag lägger -----!" Men annars så höll jag allt tillbaka och kände mig bara väldigt glad hela dagen. Jag ska ju gå hem av en bra anledning! :))

Precis så var det för mig med när jag gick hem. Saknar barnen nu när jag går hemma, men samtidigt så har känslorna lagt sig lite,skulle till BM direkt efter jobbet så bröt ihop totalt där med. Har tänkt åka och hälsa på jobbet men samtidigt känns det konstigt att komma dit innan bebisen kommit eftersom man sagt till barnen att jag slutat jobba för att bebisen skall komma.
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 17:50:58 följande:
    Ja det var 32 i vecka 37 och nu i vecka 38 var det 33 då. Jag ska dit på tisdag igen så får vi se, men det är som du säger. Min kurva har planat ut MEN den går ändå uppåt :)

Mitt SF-mått har bara ökat 1 cm på fyra veckor, 35 nu i v.37+5, samma som i v.36+4 men det var intåget konstigt nu i slutet sa BM :).
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-20 10:50:47 följande:
    Jag vill också gnälla lite!! Jag mår FÖR BRA känner jag.. Buhu.. synd om mig liksom ;) Här händer ingenting, känner mig fortfarande relativt smidig, 37+0 idag. Jag vill att det ska hända något.. Är redan uttråkad av att gå hemma, och då gick jag hem från jobbet helt först igår :p Jag känner mig slö, lat och sugen på allt hela tiden. Vad ska man göra liksom? Äta massvis med kanelbullar i soffan framför en halvdålig serie? ;) Ja, det blir nog det! 
    Haha, då är vi två som mår för bra för att gå hemma. Känner mig mest LAT efter att jag gick på ledighet. 38+0 idag, så nu känns det som att bebisen kan få komma när som helst så jag slipper ha så tråkigt. 

Skall nog dammtorka de sista hyllorna idag och bädda rent sängen. Sedan skall jag nog baka något gott, funderar på äppelpaj denna dag. Har ju betat av grahamsbullar, glutenfritt matbröd, kanelbullar och glutenfria bullar ><.
  • Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-02-20 12:22:15 följande:
    Kom precis på en grej ni kan göra nu när ni är hemma och är uttråkade som jag pysslade med förra veckan.

Gör en playlist inför förlossningen med lite sköna låtar! Jag har gjort min på Spotify och döpt den till Förlossning Chill out. Kommer ta med vår bärbara och ha den på förlossningen. Musik fungerar jättebra på mig som avslappning.

Några tips på lugna sköna Chill out låtar är:

Eliza Hull med låtarna Echoes, Skin, Ghosts och sen

James Elliot med See through, People watcher, Essence och A truth like ficition och sen

Soma Sonics alla låtar är också riktigt sköna och mysiga.

Tänkte göra en playlist till med poppiga, roliga och dansanta låtar som man kan ha som variation till chill out listan.

:)
    Tack för tipset, det skall jag göra! Vi har tänkt ta med iPaden och ha musik på den, så en ny spellista är nog inte helt fel. Men först skall jag bli klar med storstädningen av sovrummet. Haha :). Har visst en del att rensa ut där innan sängen kan få plats :)
  • Lovely90

Vi kommer dela ledigheten som så att jag är hemma första året och tar ut 4 dagar i veckan. Eventuellt försöker jag jobba lite extra kvällar mot slutet. Sedan börjar jag jobba i mars -15 och då skall sambon vara hemma till i alla fall jan-16 och då kommer han ta ut 3-4 dagar i veckan och kompensera upp till 100% genom att jobba kväll 1-2 dagar i veckan för att skydda SGI.

Det är så vår plan ser ut nu, jag jobbar som förskollärare så kan inte direkt dela ledigheten mitt i utan för ta min ledighet i ett svep. Annars hade jag gärna varvat med sambon efter 6 månader och kanske jobbat några dagar eller veckor var.

Sedan kommer vi göra så att antingen jag eller sambon går ner i tid efter föräldraledigheten för att barnet skall få ledigt i alla fall en dag från förskolan.

• Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-22 16:16:37 följande:

Fina ni är :) synd att vi alla inte kunde ses . Vad hände med Göteborgs damerna? Ingen som är på för fika? Ni som bor nära Göteborg är ju självklart oxo välkomna :)

Jag bor strax utanför Gbg men skulle tycka att en fika låter bra, beroende på om jag kan den dagen då :)
  • Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-22 17:05:31 följande:

Yeeey, jag bor i mölndal :) några fler? Vad säger ni om torsdag kl 12.00 ?

Skulle funka för mig :)
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-22 18:53:19 följande:

Jag bor i Alingsås :) kanske kan på torsdag, måste kola och återkomma :)

Tycker jag du skall göra Emily. Hade varit roligt att se dig igen :)
  • Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-22 19:14:07 följande:

Miagbg kan inte på vardagar. Men kan på kvällarna. Ska vi köra på det? Onsdag eller torsdag kl 18.00 ? Kan du då o ni andra?

Jag kan på kvällar också, dock inte måndagar och onsdagar :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014