Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Awanata skrev 2014-02-22 20:44:46 följande:

Min slempropp gick just och jag blev nervös. Det betyder ju egentligen ingenting men det slog mig att det verkligen kommer en bebis inom några veckor!! Vi är mitt i en renovering och jag är inte klar med varken BB-väska eller tvättat upp alla kläder!!! Jag tänkte ha nästa vecka som en fixarvecka med matlådor och baka osv och kände att nejnejnej bebis vänta :-O

Jag tror min slempropp har lossnat i förra omgångar, första gången för två veckor sen. Så jag har lagt ner hoppet om att bebisen kommer strax därefter..
  • Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-22 20:50:53 följande:

Men ska vi boka nästa vecka så alla kan komma? Vad säger ni andra? Tisdag 4 mars kl 13.00 ?åa

Jag kan då, om inte bebisen tittar ut då. Är ju beräknad till 5:e men jag har en känsla av att jag kommer gå över tidens. Så tycker tis 4/3 låter bra så man har något att göra :)
  • Lovely90

Kul för er att det närmar sig, är lite avis på er alla som börjar känna att det närmar sig. Jag har visserligen mensvärk emellan åt och kraftiga sammandragningar men det har jag haft så länge nu att jag inte tror att det hjälper för mig. Tror även att slemproppen har gått i omgångar för jag har precis som hallonpaj beskriver haft klumpiga flytningar som ser ut ungefär som snor.

Ne, den här bebisen kommer nog stanna inne till BF+14 precis som alla andra i släkten. Annars är det 10 dagar till BF idag men det känns som en evighet kvar tills bebisen är här..

• Lovely90
    Mortisfru83 skrev 2014-02-23 13:15:18 följande:

En undring??

Någon/några som kommer få tvåspråkiga barn? Min man är från Iran och vi vill absolut att vår son ska lära sig persiska. Planen vi har är att mannen pratar persiska och jag svenska. Tror dock att det kommer bli svårt att vara konsekventa i och med att jag inte förstår persiska (än!!). Hur har ni andra tänkt?

Jag arbetar som förskollärare och har läst mycket om fördelarna med modersmålsundervisning tidigt och tycker att det är en självklarhet. Min man tycker inte att vår son ska gå på modersmålsundervisning.. De e ju ett tag kvar till dess så jag får bearbeta honom och hävda min professionella ståndpunkt ;)

Nu blev det ett långt inlägg men skulle va superintressant att höra hur ni andra flerspråkiga familjer tänkt. Kram

Är också förskollärare och hade gärna sett att vi hade haft ett språk till att erbjuda vårt barn. Det finns ju så många fördelar med att vara flerspråkig så jag tycker du skall bearbeta din sambo ordentligt och säg att jag är på din sida ;)
  • Lovely90

Ni som sagt att inbitne får ta rygg bedövning p.g.a scolios, är det för att kröken sitter långt ner i ryggen då? Min sitter vid skulderbladen ungefär och när jag tog upp det med min BM tidigt i graviditeten sa hon att scoliosen inte skulle påverka alls.. Får kanske ta upp det med henne igen när jag skall dig nästan gång.

Har dock inte tänkt ta någon ryggbedövning vid vanlig förlossning p.g.a spruträdsla men vid akut snitt kanske det ser annorlunda ut.

• Lovely90
    Zobeideh skrev 2014-02-23 17:49:54 följande:

Lovely90: hela min ryggrad är formad som ett S. Så jag har uppifrån och ner en krökning. Tycker du ska kolla upp de med en skolios läkare va dem säger. För skulle de bli fel kan man bli förlamad. Har hört att de e BM och även på förlossningen som inte känner till riskerna därför e de bra själv att veta om de så man kan stå på sig ifall dem skulle dra upp de vid födseln.

Jag skall ta upp det med BM igen nästa gång och kolla om jag kan få träffa en läkare. Får ju annars skriva in i papperna att jag absolut inte vill ha någon bedövning i ryggen oavsett under vanlig förlossning eller vid akut snitt, då får de söva mig! Tar ju hellre det säkra före det osäkra i så fall.
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 19:35:21 följande:
    Är förvånad att det ändå är några stycken vars förlossning kommit igång & vi är inte ens inne i mars månad. Men vi är dock rätt många som inte känner något också.
    Haha. Jag är mer förvånad över att det faktiskt bara är två av alla i tråden som fått barn än. Vi är ju trots allt ganska många som hänger här och många som har BF i början på mars, vilket inte borde vara helt konstigt om de får sina små snart :). Det är ju trots allt bara 1 vecka kvar till mars :)
  • Lovely90

Seriöst, 10 dagar till BF idag (snart 9) och förlossningen känns längre bort än någonsin. Minns när jag var i v.20 och tänkte "shit, nu är det inte långt kvar, kungar vi snart vår bebis här". Nu däremot känns det nästan längre och längre ifrån för varje dag som går.. Skit segt!! Har ju haft sammandragningar och mensvörk i flera veckors tid så det känns inte som att förlossningen närmar sig det minsta. Är mest irriterad över att det aldrig gör ont på riktigt. BM var ju nästan säker på att jag skulle få förtidigt och trodde inte ens jag skulle klara 37 fulla veckor, så det känns lite som min kropp stannat av lite. Åh. Inte meningen att gnälla såhär på kvällskvisten, men har aldrig gnällt över min graviditet tidigare så jag gissar att ett bakslag skall komma någon gång och nu är mitt bakslag här...

• Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-24 14:51:52 följande:

Känns kanske säkrare att fler kan om vi tar det redan denna veckan! Torsdag kl kl 18 om ni inte kan tidigare på dagen?
    Jag kan tisdag kl.18 och tidigare om det är så :)
  • Lovely90

Jag har också haft flimmer för ögonen idag, det bara kom helt plötsligt har ingen aning om från vad. Tänkte åka och shoppa lite idag med vågade inte sätta mig i bilen så blev kvar hemma.. Har aldrig haft det tidigare så känns lite läskigt :/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014