Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig skrev 2014-01-27 22:19:31 följande:

Nej kanske inte gekås är helt rätt för dig. Gör dina sammandragningar ont?Har läst att många sammandragningar & förvärkar är normalt & inte ska påverka tidig förlossning. Men vad sa din BM om det?
    Djävla sammandragningen gör inte ont utan "mensvärken" kommer efter. Min BM säger att kroppen håller på att förbereda sig och att det är ett tecken på att jag skall ta det lugnt. Speciellt eftersom det kommer när jag bara ligger stilla också. Har dock väldigt svårt för att bara ta det lugnt, är van vid att ha 100 bollar i luften...
  • Lovely90

Mina besök hos BM hittills:

V.8+6: första träffen.

V.10+6: inskrivning, kolla socker och järnvärde, lämna urinprov, vägning + UL.

V.17+6: RUL.

V.22+4: kolla socker och järnvärde samt blodgrupp, vägning+ prat om graviditeten.

V.27+6: kolla socker och järnvärde, mätte magen + prat om graviditeten.

V.31+6: kolla socker och järnvärde, mäta mage.

V.33+6: mäta mage och prata om graviditeten.

Inbokade möten:

V.35+1 (på fredag).

V.37+4.

Sen tror jag det blir träff varje vecka fram tills bebis kommer :)

• Lovely90
    Tinapina skrev 2014-01-29 23:58:56 följande:
    Vad gulliga ni är tjejer! Vattnet gick helt oväntat i morse och jag fick värkar. Fullständigt panikslagen blev jag! Hade ju varit hos BM dagen innan och inga som helst tecken på att ngt var på g. Bråttom blev det och ilfärd till sjukhuset i ambulans. Väl på plats fick jsg bricanyl och värkarna lugnade sig lite men ett snitt planerades in om bara ngn timme. 3 timmar efter vattnet gått var hon ute:) berättar mer i morgon! God natt alla, snart är det er tur!

Stort grattis! Hoppas lilltjejen mår bra :). Njut så mycket du kan nu, låt oss vänta med svar på dina frågor :)
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-01-30 13:29:29 följande:

Min fjärde dag hemma på grav.penning idag förresten. Ledig idag, imorgon och på måndag. Ska jobba tre dagar i veckan nu i tre veckor till.. Bara nio jobbdagar kvar totalt! :) Känns riktigt konstigt!

Är det kanske fler som valt att jobba vissa dagar trots att man "får" gå hem?

Jag känner mig betydligt piggare igen efter min svacka som jag hade efter mina första lediga dagar. Då kändes det bara meningslöst att gå till jobbet, men nu har jag valt att se det som ett val jag gjort själv. Jag vill jobba lite till om det nu går vägen. Det är faktiskt trevligt och socialt, pluss att jag får gosa med barnen ett tag till då :)

Jag kunde gå hem 6/1 men har jobbat heltid hela januari och jobbar sista dagen imorgon.
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-01-30 14:22:48 följande:
    Jag hade nog inte orkat att fortfarande jobba heltid.. eller det hade jag säkert kunnat pusha mig själv till, men det är väldigt bekvämt att ha dagar att vila på och typ hinna tvätta, städa osv. Det man inte orkar när man kommer hem från jobbet annars.
    För mig har det funkar bra faktiskt, funderade på att hå ner lite i tid men kände att jag orkar nog jobba. Men som sagt, sista dagen imorgon sedan går jag på ledighet. Fick stränga order av BM att ta det lugnt från och med nu så att bebis inte kommer för tidigt. Det är väl bäst att lyssna på henne antar jag :).
  • Lovely90

Bebis kör ett gympapass i magen medan jag ligger på rast. Går in i v.36 idag vilket känns helt sjukt!

• Lovely90
    Saltad skrev 2014-01-30 16:13:02 följande:
    Härligt! Du ligger precis en vecka före mig, gick in i v35 idag :) Jag har dock ingenting som tyder på att min lilla skulle vilja ut tidigare. Tycker snarare att det känns lite tvärt om! ;) Mår bra i kroppen och magen är fortfarande liten och smidig. Ingen tror mig när jag säger vilken vecka det är ;)
    Det är väl sammandragningarna och "mensvärken" som är tecken på att min vill komma tidigare, plus att hen ligger fixerad och ganska långt ner. Skall till BM imorgon och tänkte fråga lite om vad som gör att hon tror att bebis kommer tidigare.

Annars mår jag toppen och jobbar sista dagen imorgon. Då skall jag börja fixa det som behövs fixas innan bebis anländer. Hitills har vi inte fixat något mer än lite kläder..
  • Lovely90
    Ziiah skrev 2014-01-30 23:18:48 följande:

Har någon annan smärta precis under brösten vid revbenen typ? på ena eller andra sidan eller kanske båda/i mitten? Jag har haft ont flera veckor nu och det har bara blivit värre, nu gör det ont hela tiden och gör väldigt ont bara man drar med handen över det ömma stället. Undrar mest för att få veta om det är vanligt och normalt? Det gör verkligen riktigt ont, har flera gånger funderat på om något revben är av eller inflammerat...

Hela min mage har varit öm i perioder, även precis under revbenet. Tror det i mitt fall beror på bebisens sparkar oxh knuffar då den är väldigt livlig.
  • Lovely90

Lämnade precis jobbet, har bitit ihop hela dagen och försökt vara både glad och positiv. Hann inte mer än ut genom dörren innan det brast. Fan vad jobbigt det känns att lämna alla goa barn och kollegor!

• Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-31 17:08:53 följande:
    Skönt att ha ett jobb man trivs så bra på :) du får åka o hälsa på dom o sen kommer du ju ha fullt upp :)
    Ja, det sa BM också. Det är inte alla som trivs så bra, så det är ju ett gott tecken. Skall åka och hälsa på, hinner kanske t.o.m göra det innan bebis kommer vi får se :). Vet inte om det blir förvirrande för barnen bara om jag kommer utan bebis när vi sagt att jag skall vara ledig för att vänta på att bebisen skall komma :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014