Första barnet - BF Mars 2014
Nej kanske inte gekås är helt rätt för dig. Gör dina sammandragningar ont?Har läst att många sammandragningar & förvärkar är normalt & inte ska påverka tidig förlossning. Men vad sa din BM om det?
Mina besök hos BM hittills:
V.8+6: första träffen.
V.10+6: inskrivning, kolla socker och järnvärde, lämna urinprov, vägning + UL.
V.17+6: RUL.
V.22+4: kolla socker och järnvärde samt blodgrupp, vägning+ prat om graviditeten.
V.27+6: kolla socker och järnvärde, mätte magen + prat om graviditeten.
V.31+6: kolla socker och järnvärde, mäta mage.
V.33+6: mäta mage och prata om graviditeten.
Inbokade möten:
V.35+1 (på fredag).
V.37+4.
Sen tror jag det blir träff varje vecka fram tills bebis kommer :)
Min fjärde dag hemma på grav.penning idag förresten. Ledig idag, imorgon och på måndag. Ska jobba tre dagar i veckan nu i tre veckor till.. Bara nio jobbdagar kvar totalt! :) Känns riktigt konstigt!
Är det kanske fler som valt att jobba vissa dagar trots att man "får" gå hem?
Jag känner mig betydligt piggare igen efter min svacka som jag hade efter mina första lediga dagar. Då kändes det bara meningslöst att gå till jobbet, men nu har jag valt att se det som ett val jag gjort själv. Jag vill jobba lite till om det nu går vägen. Det är faktiskt trevligt och socialt, pluss att jag får gosa med barnen ett tag till då :)
Bebis kör ett gympapass i magen medan jag ligger på rast. Går in i v.36 idag vilket känns helt sjukt!
Har någon annan smärta precis under brösten vid revbenen typ? på ena eller andra sidan eller kanske båda/i mitten? Jag har haft ont flera veckor nu och det har bara blivit värre, nu gör det ont hela tiden och gör väldigt ont bara man drar med handen över det ömma stället. Undrar mest för att få veta om det är vanligt och normalt? Det gör verkligen riktigt ont, har flera gånger funderat på om något revben är av eller inflammerat...
Lämnade precis jobbet, har bitit ihop hela dagen och försökt vara både glad och positiv. Hann inte mer än ut genom dörren innan det brast. Fan vad jobbigt det känns att lämna alla goa barn och kollegor!