Första barnet - BF Mars 2014
Nu kan vi äntligen börja njuta.
Ska försöka skriva en förlossningsberättelse till er i morgon om ni vill?
Vet inte om jag vågar skriva detta egentligen men just i skrivandets stund så har jag mensvärk som strålar ner i benen. Mensvärk har jag haft sen v.35 men nu känns det lite mer än tidigare plus att det strålar ner i benen. Vågar inte hoppas på att något är på G men förhoppningsvis ett steg i rätt riktning.
Vem skulle man maila om fb? Tror jag vill joina där ändå för här har det blivit väldigt tyst sen den sidan skapades. Haha.
Här händer inte så mycket heller. Bf+2 och inget tecken på bebis.
En sak som är gött med fb är att när någon ställer en fråga så samlas alla svar under den. Här får man leta lite mer. Men jag kollar båda ställena:)
Vilka var det som pratade om att magen blev mjukare innan förlossning?
Min mage är alldeles mjuk på "toppen" sedan ett par dagar tillbaka. Eftersom jag letar efter minska tecken på att förlossningen är på g måste jag bara fråga hur det var/är för er andra...? :D
Bf +4 här, tråååååååkigt...
Igår föddes vår efterlängtade lilla skatt, Blev igångsatt på BF+15 (42+0) och 13h efter läkarundersökningen kikade lilla Svea ut. Från den aktiva fasen under förlossningen tog det bara 3h, så det fick fort trots igångsättning :).
Vill ha ert råd om en sak. Alla kanske inte är helt insatta i min situation MEN iallfall så har jag sedan den 10 mars blivit kollad på förlossningen för eventuell igångsättning med BARD-kateter pga förlossningsrädsla.
Jag blev nekad snitt & istället fick jag denna överenskommelse.
Men dem gångerna jag blivit kollad har inte min livmodertapp varit mogen alls & därför har varje besök resulterat i ännu mer väntan. Nu ska jag dit igen på måndag. Jag är då i vecka 40+4.
Jag är väldigt orolig att något ska hända bebisen i magen. Både i torsdags, fredags och idag har bebisen varit lite lugnare än normalt. Han rör sig & jag känner honom men inte helt som innan. Jag tror själv det beror på att jag är stressad & oroad. Har pratat med förlossningen & jag får komma dit om jag vill, men vill avvakta. Just nu rör han sig jätte mycket så jag är inte SUPER oroad.
Men iallfall det känns som en EVIGHET att vänta, det vet ni ju alla som är där. Och att bli nekad varje gång på förlossningen pga omogen tapp är inte roligt. Nu när jag ska dit på måndag igen har jag egentligen fyra alternativ som jag ser det;
Haha är ni vakna nu tjejer? Tack
Känner mig helt uppe i varv. Kan inte sova. Vattnet fortsätter att rinna. Kan inte direkt komma på några symtom mer än jag haft SJUK halsbränna & varit trött. Dock drack jag hallonsaft från kivik, tre stora glas nu ikväll vid tv:n. Kanske påverkade ![]()
Nu har vi vart inne på förlossningen sedan 9:30... Alltså 20 timmar.. Vattnet har gått.. Värkarna har vart jobbiga men helt ok med hjälp av lustgas. Nu har jag fått epidural och förutom att värkarna minskade något så va det helt underbart.. Känner inte värkarna alls nästan.. Nu e jag öppen 6-7 cm och jag hoppas det börjar hända lite snart. Annars e jag supernöjd med upplevelsen hittills. :)
Jag vet precis vad ni går igenom som går och väntar. Vår Svea kikade inte ut förrän på BF+15 när vi blev igångsatta. Det är sjukt påfrestande psykiskt och det är inte mycket som hjälper att höra. MEN jag kan lova er att det är värt all väntan när ni väl får träffa era små :)
För er som är intresserade ligger min förlossningsberättelse uppe på bloggen, lindaviola.blogg.se