Första barnet - BF Mars 2014
AAAAJJ !!! Kan knappt stå upp. Strålar så äckligt o blygdbenet så att jag slänger mig snabbt i soffan. Anyone?
AAAAJJ !!! Kan knappt stå upp. Strålar så äckligt o blygdbenet så att jag slänger mig snabbt i soffan. Anyone?
Jag är orolig för att min bebis ska vara stor när han föds. Jag har läst & hört att SF mått inte alls kan säga hur stort barn man bär. I vecka 35+0 var mitt SF mått 32 cm. Alla säger att vi kommer få en stor bebis. För dels är jag 177 cm lång & hade BMI 28 vid inskrivning. Sen är min man 197 cm lång. Dock är min mage ganska liten men har haft vänner vars mage varit liten & de fött en bebis på 4.5 kilo. Det borde ju spela lite roll hur stor man var när man själv föddes. Jag vägde 3460 gram & var 53 cm. Min man vägde 3300 gram & var 53 cm. Helt normala alltså. Min mammas kollega fick barn förra helgen. 60 cm lång & 5.6 kilo OH MY GOD!!!!! Tror ni jag kan ta upp min oro för min BM?
Herregud för denna lill killen i magen. Han har varit sjövild nu 3 timmar o inte ens vilat i 5 min. Hela magen blir upp o ner. Han har under flera veckor bara sparkat på vänster sidan, men nu är hela magen sne med en jätte kula på högersida som en klump o sparkas nu bara på höger sida. Men inte lugn 1 sek, han sparkar o har sig nästan som att han är jagad av getingar elle befinner sig i deras bo. Jag ska inte klaga, MEN när han rör sig på de viset så får jag så sååå ont typ i mellangården, anus o vagina.
Känns som att han sparkar med huvudet ner , så kraftigt o så smärtsamt att jag ligge i foster ställning o är nervös inför nästa tryck. Det är så smärtsamt o kraftfullt att jag hoppar till skriker och typ håller andan o halv trycker emot. Ett kraftigt tryck där I södra delen. Min man har t.om vaknat av att jag hoppar o skriker till.
Vill säga att detta händer nu endast när han är så vild, galet vild.
Ska det vara så här? Våga inte sova om han ska hålla på så här... har ni haft det så?
Har tillbringat förmiddagen åt att försöka gravidfotografera mig själv, inte det lättaste att få bra fokus med självutlösaren inte. Fick tillslut två hyffsade bilder så det känns väl värt besväret ändå.
Om en liten stund bär det av till BM, får se hur hennes dom lyder idag. När jag var där förra veckan trodde hon ju knappt jag skulle komma till dagens besök. Hmm... har hon fel om att bebisen kommer komma tidigare tro? Har ju haft mensvärks känningar i magen i flera veckor nu så jag vet inte om det känns som att bebisen verkligen är på G..
Varför tror hon att du ska föda tidigt? Jag tror det är.vanligt med mensvärk veckorna innan. Eller de verkar så. Men man kan ju hoppas att man inte går över tiden iaf. Jag hoppas på att föda vecka 39 alltså 38+
Både jag och min sambo vill helst ha ett syskon nära, 2 år emellan. Vi har båda två småsyskon som är 2 år yngre och vill att våra barn skall ha samma närhet till ett syskon. Sedan ville vi från början ha ett barn till 2 år efter det men den senaste tiden har jag börjat fundera på om det tredje barnet inte skall få komma lite senare. En liten sladdis helt enkelt. Men det återstår ju att se , det är så vi drömt innan men verkligheten kanske ter sig helt annorlunda. Det är ingen som vet.
detta är min 2a dag hemma från jobbet.. jag har 2 veckor kvar till BF...
redan uttråkad... VAD GÖR MAN?! Ni som har varit hemma ett tag, vad har ni aktiverat er med?! herregud.... väntans tider gör mig uttråkad.. :p
Ledsen att göra er besvikna som trott att en igångsättning går fort. Att bli igångsatt innebär oftast en utdragen förlossning eftersom hormonet i kroppen som sätter igång en förlossning naturligt inte finns där.
Fördelen med att bli igångsatt är väl att man vet att bebisen kommer inom 2-3 dygn men det går inte sådär fort som man kanske tänkt sig.