Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 15:45:54 följande:

Woohoo värkar i nio timmar, har försökt vila kroppen och faktiskt lyckats somna, smärtan tilltar och vi väntar egentligen bara på att det ska komma tätare. 

Sambon har äntligen fått ut sin ipad som han knappt hann köpa innan han fick lämna in den, så nu ska han skynda sig att få in allt han vill ha med sig till förlossningen xD

Han frågar emellanåt om vi måste åka och jag måste säga att under de åren vi har varit tillsammans, har han aldrig på eget initiativ tömt diskmaskinen när den är ren och det är gjort utan minsta hint, jag tror jag ska vara gravid oftare :'D

Ska duscha och börja förbereda ifall vi åker in mot kvällen, tänk OM det blir bebis idag så man slipper denna väntan :)

Åh, hoppas er bebis kommer snart!!!
  • Lovely90
    SEM skrev 2014-02-25 15:24:36 följande:
    Har du ringt BM? tänkte på flimmer för ögonen
    Nä, har faktiskt inte ringt BM, det är lite bättre nu så tänkte se om det är bra imorgon så kanske det inte är något speciellt :).. Vi får se, blir det värre får jag kanske ringa till BM. Men jag mår bra i övrigt så har svårt att se vad det kan bero på..
  • Lovely90
    Joma skrev 2014-02-25 22:02:25 följande:

Hur känns värkarna Emily? Nu när du är i de så har du kanske lätt å svara för alla andra glömmer eller kan inte sätta ord på de? :p Alltså, bränner de eller hur är de?

En fråga till er alla: Vad har ni för trosor? Jag använder bara hipster, typ Björn Borg med lite bred kant upptill.. Dem skär in nu å de gör riktigt ont :/ Har ni köpt såna mamma-trosor som går upp över magen eller de är bara på mig som de skär in :/

Jag har bara mina vanliga trosor, både hipsters och spets. De skär inte in någonstans eftersom de sitter under magen :)
  • Lovely90
    Joma skrev 2014-02-25 22:20:05 följande:
    Jo de gör ju mina med men kanten viker ju sig eftersom magen är i vägen så då skär de in, där precis under magen liksom.. Jag har inga andra trosor än såna heller å de känns inte så kul å behöva köpa nya när de är typ en månad kvar bara :/ Haha, vilka problem man har! Mamma-trosor känns ju sådär också ;)
    Testa att vika ner troskanten, kanske kan hjälpa så jag jag gjort med vissa leggings :)
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2014-02-25 22:51:01 följande:

Idag har jag klippt mig och färgat håret, kändes så skönt att fixa till sig lite. Imorgon är de sista bm besöket som är inplanerat innan bf. Hoppas jag slipper boka in fler :p
    Känns som jag redan gått över tiden, trots att jag har två veckor kvar, eftersom min bm sagt i en månad att "försök att knip en vecka till" har gjort allt annat än att "knipa igen"om jag säger så haha
    Nej men nu är jag redo för bebisens ankomst :)

Haha. Det låter precis som jag!! Min BM trodde inte jag skulle komma till 37+0 nu är jag på 39+5 så det känns redan som övertid för mig också. Hoppas på sista besöket hos BM på fredag :).

Klippte och slingade mig förresten igår, känner mig som en ny människa nu så nu lan bebis komma ut :)
  • Lovely90

Kan eventuellt ha haft mina första ordentliga förvärkar inatt - om de kan sitta i ryggen? Vaknade två gånger av extrem smärta i ländryggen som strålade åt alla håll och kanter. Första gången kunde jag ligga kvar i sängen och det släppte efter en stund. Andra gången var jag tvungen att gå upp och gå lite för att det skulle släppa.

På riktigt, trodde aldrig att jag skulle bli glad över ryggont men det tändes ett litet hopp för att kanske inte gå över tiden. En vecka till BF idag och nu väntar jag på att smärtan skall komma tillbaka fler gånger så jag kan se om det är förvärkar eller om det bara är ryggont. Tidigare har jag ju haft mensvärk som suttit bara i magen och knappt gjort ont alls, har bara känt att det varit något. Så ja, nu skall jag försöka sova lite till och förhoppningsvis får jag lite mer ont sen :).

• Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 08:03:09 följande:

William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? jag använde lustgas, när jag ville ha ryggmärgsbedövning var det ingen ide att sätta den. Vi mår kanon, jag hade en underbar -student, vi blev ett bra team! Hon hade ju så klart en bm som var ansvarig, men jag hade inga tvivel på henne, hon fanns där hela tiden och hjälpte mig igenom värkarna och till slut krystningen! Mannen som inte är riktigt förtjust i situationer där jag far illa skickade jag faktiskt ut under krystningarna till bebisen var ute. Jag vet inte vem av oss som blev mest nöjd över det beslutet, men så fort han glidit ur och min smärta var som bortblåst så satt Jonas vid min sida och efter ett ta fick han William på bröstet också! ???? amningen kom igång direkt, men jag stannat med bebis några timmar för Jonas fick ingen säng här Oxhagen behöver en pappa som är utvilad till mitt barn så vi inte sitter där båda två helt utmattade sen :) lycka till alla ni andra, jag kommer stanna kvar i tråden och läsa så klart :)

Stort grattis Emily!!! Skönt att ni mår bra allihopa :). Så mysigt!!
  • Lovely90
    Heene skrev 2014-02-27 09:23:14 följande:

Det börjar nästan bli jobbigt att gå in och läsa här nu...
    Jag vill också ha ont!!! hehe (kommer jag säkert få äta upp snart ;) )
    vill också att det ska vara min tur samtidigt som att jag vill att h*n ska stanna inne i iaf 1-2 veckor till. så blandade känslor. Men man blir ju så peppad av att läsa att det börjar komma bebisar på löpande band här inne nu =)

Ett stort grattis Emily och lycka till Hallonpaj!

Haha. Håller med dig!! Jag har 6 dagar till BF så tycker ni att värkarna kan börja komma nu. Känner mig nog mest otålig för att BM hela tiden sagt att bebisen kommer komma för tidigt och nu när BF snart är här känns det redan som övertid..
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 16:33:24 följande:

Majsa förlossningen var helt fantastisk, helt otrolig personal! Jag vill inte skrämma dig på något vis, men du kan räkna med att vara ensam och att få vara det i minst ett dygn om du inte delar säng med din kille eller han sitter på en trästol, nu pratar jag om BB alltså efter förlossningen.. Jag är mycket missnöjd, eftersom att jag gärna velat åka hem asap. Kan inte vila som hemma, Jonas har inte sovit sen vi kom hit, all personal säger olika saker. Stå på dig när du är här för all personal är inte jättetrevlig, speciellt om du är ung kan du bli behandlad som en dumstrut... Du får bara ta emot besök ute vid hissen också... Det här känns jättetråkigt :/ Jag längtar till jag får komma hem.

Vad glad jag är att vi valt Varberg när du skriver så. Där har de vara familjerum så de räknar i princip med att partnern sover över även om man får betala för det. Otroligt skönt tycker jag då jag inte vill ligga kvar ensam på BB. Tyvärr får man inte ta emot besök på BB där heller utan får ta sig till korridoren i så fall. Vi har inte riktigt bestämt hur vi kommer göra med det, vi får se när vi väl är där sen :).

Hoppas ni får komma hem snart, det borde ni ju eftersom allt verkar så bra :)
  • Lovely90
    Heene skrev 2014-02-27 17:42:03 följande:
    Det jag har hört om att färga/slinga håret när man är gravid är att man inte kan vara säker på hur slutresultatet blir. Pga av hormonerna i kroppen, som också finns i håret, så vet man inte hur färgen blir.
    Brukar man färga eller slinga så måste man alltså vara beredd på ett annat färgresultat än tidigare trots att man använder samma färg som man brukar.
    Dock vet jag inte om man märker ngt om man använder en helt ny färg som man inte brukar ha. har svårt att tänka mig att brunt råkar bli grönt eller nått sånt =)  blir det bara en annan nyans av brunt mot vad det skulle ha blivit utan gravidhormoner så spelar det ju inte så stor roll då man inte vet hur det skulle ha blivit...
    hoppas jag inte rört till det nu med en massa ordblaj =P är så dålig på att förklara =)
    Enligt min frisör är det ingen fara att färga/slinga håret när man är gravid. Däremot kan hormonerna göra så att resultatet inte blir detsamma som innan. Blekning är tydligen säkrare än färgning när det kommer till rött nyans på färgen. Jag har slungat mitt hår både tidigare i graviditeten och nu precis i slutet och båda gångerna har färgen blivit som innan :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014