Inlägg från: Lovely90 |Visa alla inlägg
  • Lovely90

Första barnet - BF Mars 2014

Känner att jag passar in perfekt här hos er. Jobbar som förskollärare och väntar mitt första barn i mars 2014. Efter semestern har det gått hur bra som helst att jobba, har spytt innan jag går till jobbet visserligen men inte känt av någonting på jobbet - skönt! Hoppas att det håller i sig så och att spyandet avtar snart, är trots allt i v.11+4.

• Lovely90

Har du blött mycket? Jag hade bruna flytningar i två veckor som började innan jag plussade så jag trodde det var min mens. Sedan plussade jag och blödningarna fortsatte men gjorde ul för ett parvdagar sedan och då fanns en fin liten bebis där :).

flowers skrev 2013-08-18 16:29:44 följande:
    Hur i hel...te ska jag kunna stå ut i 3 veckor till, till nästa VUL, sitter ju nu eller går runt och skakar av ORO och har så ont i magen av oro, känns som jag dör! Fan är så jävla rädd att vi ska mista vårat lilla underverk, blödde ju i början av veckan och nu vet jag inte alls hur det står till! Panik!!! Om det här skiter sig så dör jag också, pallar inte ett MA igen, det kommer döda mig.  Livrädd, livrädd och sån jävla ångest. Är så orolig så jag inte kan äta.          

• Lovely90
    Ziiah skrev 2013-08-22 08:41:25 följande:
    Enligt ultraljudet igår är jag i v11+5 idag och jag hade aldrig trott att illamåendet skulle hålla sig kvar. Har spytt två gånger idag än så länge... Och att spy galla är inte mysigt någonstans.. Jag kan inte fatta att jag ska bli mamma i mars. Just nu har jag iaf tagit in att jag har ett barn i mig som växer, men att gå från det till att det faktiskt blir ett barn om ett halvår är svårt än så länge. Det kommer väl med tiden. Är fortfarande lite rädd för missfall, man vet ju aldrig. Men än så länge så vet vi ju att jag är gravid och att bebben sparkar runt i mig.

Jag har ungefär samma känsla. Känns väldigt konstigt att jag skall bli mamma i mars, men har börjat inse att det faktiskt bor en liten bebis i min mage. Går in i vecka 13 idag (12+0). Allt gick så fort så det är tur att det är lång leveranstid innan bebisen är i famnen så man hinner förbereda sig ;)
  • Lovely90
    flowers skrev 2013-08-21 14:42:57 följande:
    Vad härligt, har själv inte vågat gå på nått gym, trott att det ska bli för ansträngande men som d själv skriver så går det ju faktiskt att anpassa efter sin nuvarande kondition.  =) Nu blir jag peppad av att läsa det här...  Bravo att du gick dit.     

Jag gymmade 3-5 dagar i veckan innan. Min BM sa att det inte är någon fara att fortsätta som vanligt. Så länge jag orkar och mår bra så är det bara bra. Däremot är det viktigt att lyssna till sin kropp och inte göra något man egentligen inte orkar. Sedan tänkte jag inte höja vikterna ni, utan köra på samma som jag alltid haft och där,ed behålla den muskelstyrka jag redan har. Kan tillägga att jag är gymnastiktränare tre dagar i veckan också, det var inga problem det heller.
  • Lovely90
    Victrix skrev 2013-08-22 10:10:18 följande:
    Då är vi exakt lika, 12+0 idag jag med, även född -90 som jag antar du är med tanke på ditt nick? :)

Åh. Vad roligt! Kapp, är född 90 :). Har inga kompisar som fått barn eller skall ha barn snart så kul att ha folk här att ventilera tankar med :). Hur ser det ut för dig? Är det många i din närhet med småbarn?
  • Lovely90
    Ziiah skrev 2013-08-21 09:43:35 följande:
    Min barnmorska vägde killen också och tog blodtryck på honom. Mest för att han skulle känna sig lite mer delaktig tror jag och hon sa att partnern kan också gå upp i vikt osv, var kanske bara en ursäkt ;) Vi är väldigt unga och killen vill såklart vara delaktig i det här och blir lite avis när jag skriver här, trots att han själv får kolla in här om han vill. Allt jag skriver här pratar jag ju om med honom också, men ibland kan det bli lite för tjatigt för en person att alltid höra om samma sak osv så därför tycker jag den här tråden är grym. Man får ventilera tankar och oro lite med andra i samma "sits". Men de gånger jag spyr och mår så illa och så.. Jag kan förstå att han önskade att han kunde ta en del av allt det istället för att stå bredvid och få se på bara. Men han är så hjälpsam! Kanske lite väl hjälpsam, vissa saker klarar jag väl själv. Haha. Hur tar era partners detta med graviditeten osv?

Min sambo är verkligen jätte stöttande! Fixar frukost till mig på monarna så att jag skall slippa kräkas. Lyssnar på mig när jag får hormonanfall och bara gråter. Väldigt stöttande och delaktig! Han vill helst vara med på varje besök hos barnmorskan med, hittills har han varit med på hälsosamtalet och inskrivningen + ett tidigt ultraljud för att fastställa vilken vecka vi är i. Nästa gång när det är nytt UL så skall han vara med igen, sedan får vi se om det går att pussla ihop så han får följa med på de andra träffarna med. Tycker det är kul att han vill vara med så mycket, plus att jag själv kan tycka att det är lite orättvist om han skall stå utanför och inte vara med, det är ju lika mycket hans bebis. Tycker dock att han kunde få lite av mitt illamående och kräkningar, vi kunde delat lika tycker jag ;)
  • Lovely90
    Victrix skrev 2013-08-23 09:44:05 följande:
    Nej, ingen av nära eller kära ska ha barn eller har. Däremot lite bekanta. Men man är väl fortfarande för ung för stt det ska bli baby-boom i ungängeskretsen.

Ja, det är väl så. Ser framemotmföräldragruppm och så, så att man lär känna andra som skall ha barn. Förhoppningsvis är där någon som är i någorlunda samma ålder. Annars lär man ju träffa folk på babyrytmik och liknande :)
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-08-25 21:37:39 följande:
    Jag har smärta och strålningar i min rygg. Men jag räknar med de hela graviditeten. Har skolios så jag kommer nog få stora problem med ryggen

Jag har precis samma sak! Har skolors med, min BM trodde inte det skulle påverka så mycket. Viktigt att fortsätta träna ryggen under graviditeten. Sedan skulle någon läkaren kolla på ryggen inför förlossningen sa hon. Räknar också med stora rygg problem, hoppas Dick att jag har fel :)
  • Lovely90

Åh. Hade inte krökts på fyra dagar så trodde att det skulle vara över nu. Tji fick jag för imorse var det tillbaka igen. Någon som slipper sina krökningar nu? Är i v.13.

• Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-08-26 07:23:24 följande:
    Lovely90: felet e ju att jag inte tränar så lär få börja nu så smått så jag inte får så satans ont. Vi skulle prata mer om min skolios vid inskrivningen så får se va hon säger :) jag vill gärna ha kollat upp bäcken och allt innan förlossningen så man inte ligger där och efter flera timmar så visar det sig att man inte kan föda normalt hehe.

Börja träna lite försiktigt tycker jag absolut att du skall föra, tänk på att inte köra för hårt nu när du inte tränat innan graviditeten men träning hjälper verkligen mot skolors. Innan hade jag ont i ryggen varje dag, nu har jag nästan aldrig ont :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014