• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Vad skönt att allt såg bra ut flowers. Försök att släppa oron och fokusera på det. Vet att det är svårt. Men tänk som så att det finns inget du kan göra annat än vad du redan gör, att oroa sig blir bara jobbigt för dig själv. Allt är säkert bra, tänk positivt nu! :)

• Emmlala

I morgon har vi vårt rul och jag har sååå många olika känslor på samma gång! 

Livrädd, förväntansfull, orolig och nervös... ;)

Vi hoppas på att få se en frisk liten krabat där inne, men är även beredda på att så inte skulle vara fallet... Även lite orolig för att det kanske är TVÅ då jag har tvillingar i släkten på både min mammas och min pappas sida (och min man är tvilling själv och har det i släkten med)...

• Zobeideh

Åh va spännande emmlala lycka till imorgon :)

Vi har oxå tvillingar på både min och min sambos sida så vi va lite nervösa på om de va mer än en som låg där inne.
    Men där va ju som sagt bara en haha :-P

• Längtanefterlilladig
    Emmlala skrev 2013-10-27 18:31:13 följande:
    I morgon har vi vårt rul och jag har sååå många olika känslor på samma gång!  Livrädd, förväntansfull, orolig och nervös... ;) Vi hoppas på att få se en frisk liten krabat där inne, men är även beredda på att så inte skulle vara fallet... Även lite orolig för att det kanske är TVÅ då jag har tvillingar i släkten på både min mammas och min pappas sida (och min man är tvilling själv och har det i släkten med)...

Lycka till det kommer gå bra Ingen annan som väntar tvillingar här så det kan ju vara roligt att sticka ut lite ur mängden
  • Foreverandever

Flowers: så skönt att den lilla mådde bra :) men det är som de andra säger att man aldrig kan vara helt säker och pusta ut. Man kan aldrig ta något föregivet, utan försöka vara glad för stunden över miraklet i magen :) varför gå och oroa sig hela tiden och aldrig tillåta sig njuta över graviditeten?oavsett om nått händer så varför ta ut sorgen i förväg? Så sade i alla fall min psykolog och vet det är lättare sagt än gjort, men man kan inte ta något i livet föregivet. Man har bara här och nu :)

• Nyfniken83
    Foreverandever skrev 2013-10-27 21:37:11 följande:

Flowers: så skönt att den lilla mådde bra :) men det är som de andra säger att man aldrig kan vara helt säker och pusta ut. Man kan aldrig ta något föregivet, utan försöka vara glad för stunden över miraklet i magen :) varför gå och oroa sig hela tiden och aldrig tillåta sig njuta över graviditeten?oavsett om nått händer så varför ta ut sorgen i förväg? Så sade i alla fall min psykolog och vet det är lättare sagt än gjort, men man kan inte ta något i livet föregivet. Man har bara här och nu :)

Fint skrivet och så sant! Blev lite rörd. Jag försöker verkligen njuta och det gör jag också även fast jag ibland överanalyserar vissa "smärtor" i magen. Tycker ni som blöder ibland e otroligt starka som fixar det. Idag tycker jag att vi kramar om varann och skickar runt all styrka!
  • Nyfniken83
    flowers skrev 2013-10-27 14:27:50 följande:

Tack tjejer för erat stöd, jätte fint av er att ge mig och bebis en tanke. Hjärta
    Kom in på akuten och väntade och fick komma in relativt snabbt. 
    Allt såg bra ut, livmodertappen såg fin och stängd ut.
    Bebis hjärta slog men han rörde sig inte. Rynkar på näsan

(Vet inte om jag ska oroa mig)
    Kanske sov han?
    Bebisar är väl inte vakna dygnet runt?
    Läkaren sa att "just nu ser det bra ut men man kan ju aldrig veta"
    Fy bövelen vad nervig jag är.
    Vill att allt ska vara bra!!!

Blödningen kunde man inte se vad den kom ifrån.                       

Skönt att det såg bra ut! Och skönt att du inte behövde vänta så länge.
  • flowers
    Nyfniken83 skrev 2013-10-27 21:55:57 följande:
    Skönt att det såg bra ut! Och skönt att du inte behövde vänta så länge.

Ja det kändes skönt att ha fått lugnanade besked. =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014