• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek
    flowers skrev 2013-10-26 22:02:41 följande:
    Tack tjejer.   

Störtblöder inte men blod, rosa-bruna flytningar, idag har det varit mer än igår. 

Haft lite magsmärtor så jag skall åka in.

Först vänta in pappan till barnet. 

Hoppas ju att det inte är allt för allvarligt.

Hur har det gått? Håller tummarna att allt är bra!
  • Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-10-27 08:05:24 följande:
    Pratat igen: det är vanligt att man blir mer närsynt som gravid. Ödem på hornhinnan innebär att hornhinnan svullnat, och det beror oftast på att man får en vattenansamling i hela kroppen. Det påverkar också synen men går oftast tillbaka av sig själv efter graviditeten. Han sa också att han varit försiktig med att korrigera ditt synfel fullt just på grund av att du är gravid. Risken är att hjärnan då vänjer sig vid den nya styrkan och att du då blir kvar på den när din pojke fötts:) så han hade korrigerat lite men inte fullt ut så att din kropp fått möjligheten att ställa om sig själv!

Tack för hjälpen. Tror min optiker tänkte samma som din man. Jag har fått lite starkare linser för att kunna köra bil. Men ser långt ifrån perfekt. Riktigt jobbigt är det iallafall. Och konstigt. För för två veckor sedan hade jag bara brytningsfel på höger öga. Nu har jag på båda. Hoppas verkligen det försvinner efter bebisen fötts. Tack så jätte mycket åter igen
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-27 04:35:45 följande:

Joma: Hon ska dit om typ 3 veckor så hoppas den är kvar :) ja typiskt att man missa den. Och så fråga jag personalen om allt men glömde skötväskan, slår aldrig fel hahA

De står på väskan att den tillverkas för Gekås AB i Ullared så jag tror å hoppas att de är en sån som alltid finns :)
  • flowers

Tack tjejer för erat stöd, jätte fint av er att ge mig och bebis en tanke. Hjärta
    Kom in på akuten och väntade och fick komma in relativt snabbt. 
    Allt såg bra ut, livmodertappen såg fin och stängd ut.
    Bebis hjärta slog men han rörde sig inte. Rynkar på näsan

(Vet inte om jag ska oroa mig)
    Kanske sov han?
    Bebisar är väl inte vakna dygnet runt?
    Läkaren sa att "just nu ser det bra ut men man kan ju aldrig veta"
    Fy bövelen vad nervig jag är.
    Vill att allt ska vara bra!!!

Blödningen kunde man inte se vad den kom ifrån.                       

• Lovely90
    flowers skrev 2013-10-27 14:27:50 följande:
    Tack tjejer för erat stöd, jätte fint av er att ge mig och bebis en tanke. Hjärta
    Kom in på akuten och väntade och fick komma in relativt snabbt. 
    Allt såg bra ut, livmodertappen såg fin och stängd ut.
    Bebis hjärta slog men han rörde sig inte. Rynkar på näsan

(Vet inte om jag ska oroa mig)
    Kanske sov han?
    Bebisar är väl inte vakna dygnet runt?
    Läkaren sa att "just nu ser det bra ut men man kan ju aldrig veta"
    Fy bövelen vad nervig jag är.
    Vill att allt ska vara bra!!!

Blödningen kunde man inte se vad den kom ifrån.                       
    Han låg säkert och sov då, om hjärtat slår så lever han ju och om allt annat också såg bra ut så är det ju bra. Sen är det ju faktiskt så att det spelar ju ingen roll om allt ser bra ut när läkaren kollar för vad som helst kan hända en stund senare. Personligen orkar jag dock inte gå runt och tänka så utan fokuserar på att allt såg bra ut och då är det bra :).

Hoppas att du känner dig lite lugnare nu i alla fall :).
  • flowers
    Lovely90 skrev 2013-10-27 14:35:34 följande:
    Han låg säkert och sov då, om hjärtat slår så lever han ju och om allt annat också såg bra ut så är det ju bra. Sen är det ju faktiskt så att det spelar ju ingen roll om allt ser bra ut när läkaren kollar för vad som helst kan hända en stund senare. Personligen orkar jag dock inte gå runt och tänka så utan fokuserar på att allt såg bra ut och då är det bra :).

Hoppas att du känner dig lite lugnare nu i alla fall :).

Tack för ditt inlägg.  =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014