• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Vad säger ni om en amningskudde, är det bra att köpa? JAg funderar på det, har ni några erfarenheter av det eller funderingar på att köpa? Vi var förresten på RUL igår, fick veta att vi väntar en liten flicka. Underbart besked, känns så mycket verkligare nu :)

• Heene
    Strumpan81 skrev 2013-10-26 13:11:12 följande:
    Det där stämmer verkligen inte på mig. Jag har fått dålig hy och blivit rund och ful i ansiktet utan att jag gått upp i vint särskilt mycket. Jag har helt enkelt blivit ganska ful. Och jag väntar en pojke : )
    Ja, det är ju som sagt skrönor =) Så man ska nog inte lita blint på vad som sägs.

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-10-26 10:24:33 följande:
    Någon annan som fått dålig hy? Jag är så noga med huden i ansiktet, men har aldrig haft så mycket finnar och rodnader som jag har nu. Känns som det blir ännu värre när jag slipper smink helt och hållet, inte använt något alls på två veckor och det blir bara mer o mer!!
    Mitt ansikte hade precis blivit bra innan jag blev gravid, nu är det en katastrof igen. Haha. Hoppas det går över när bebisen är ute :)
  • Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-10-25 17:45:41 följande:
    Min man är optiker. Han säger att synförändring under graviditeten är jättevanligt men de flesta märker det först när de är tillbaka efter föräldraledigheten. Huvudvärk, trötthet, yrsel är ju vanliga gravidkrampor så få som förknippar det med synen sa han:) ska fråga honom ikväll om han har någon teori på varför din syn ändrats så fort!

Tack va snäll du är. Och din man om han vill ge sin teori. Min optiker trodde på ödem i hornhinnan.
  • Feminista

Vi var också på RUL igår, en liten pojke finns på insidan ;) jag har visst en lågt liggande moderkaka och ska in på ett extra ultraljud i vecka 34, någon annan som har samma sak?

• Längtanefterlilladig
    Feminista skrev 2013-10-26 17:08:52 följande:
    Vi var också på RUL igår, en liten pojke finns på insidan ;) jag har visst en lågt liggande moderkaka och ska in på ett extra ultraljud i vecka 34, någon annan som har samma sak?

Grattis till pojken! Här är nog rätt många vad jag förstår som har samma problem. Så det är nog ganska vanligt.
  • Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-26 07:07:28 följande:

Vecka 21 idag Skrattande

Skönt! Nu är de över hälften :) Jag har lagt upp två bilder till dig i bildtråden. Svårt att fotografera när de är svart men hoppas du ser lite iaf :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014