• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Tack tjejer.  Hjärta 
    Störtblöder inte men blod, rosa-bruna flytningar, idag har det varit mer än igår. 
    Haft lite magsmärtor så jag skall åka in.
    Först vänta in pappan till barnet. 
    Hoppas ju att det inte är allt för allvarligt.

• Foreverandever

Flowers: förstår din oro och det är bra du och din man åker in och kollar upp dig och bäbisen. Men jag tror verkligen att allt är bra med den lilla och tänker på er allihopa. Stor kram

• Zobeideh

Joma: ja precis. det ända jag är ute efter är en med en massa fack och påminner om den du köpt så denna kommer bli helt perfekt

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-10-26 22:55:13 följande:

Joma: ja precis. det ända jag är ute efter är en med en massa fack och påminner om den du köpt så denna kommer bli helt perfekt smile1.gif

Synd du inte hittade den själv ju! Dröjer de länge tills din mamma ska dit för annars ska min mamma dit imorgon?
  • Sopp

Jag KANSKE har börjat känna barnet den här veckan? Det känns som konstiga virvlar i magen - som en vattenvirvel som drar lite i magen. Men det kanske bara är ligament och sånt som känns? Eftersom jag fortfarande inte vart på RUL vill jag ju gärna tro att det är barnet .. =) 

• Zobeideh

Joma: Hon ska dit om typ 3 veckor så hoppas den är kvar :) ja typiskt att man missa den. Och så fråga jag personalen om allt men glömde skötväskan, slår aldrig fel hahA

• Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-26 14:51:26 följande:
    Tack va snäll du är. Och din man om han vill ge sin teori. Min optiker trodde på ödem i hornhinnan.

Pratat igen: det är vanligt att man blir mer närsynt som gravid. Ödem på hornhinnan innebär att hornhinnan svullnat, och det beror oftast på att man får en vattenansamling i hela kroppen. Det påverkar också synen men går oftast tillbaka av sig själv efter graviditeten.

Han sa också att han varit försiktig med att korrigera ditt synfel fullt just på grund av att du är gravid. Risken är att hjärnan då vänjer sig vid den nya styrkan och att du då blir kvar på den när din pojke fötts:) så han hade korrigerat lite men inte fullt ut så att din kropp fått möjligheten att ställa om sig själv!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014