• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Första dagen på jobbet efter att jag varit hemma två veckor med foglossning. Har smått panik.. Orkar verkligen inte jobba, har sååå ont. Men har inte tid hos läkaren fören den 6/11.. Hur länge måste jag jobba för att kunna va hemma utan sjukintyg? Nån som vet? Vägrar gå till vc igen.

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-10-28 11:12:43 följande:
    ÅÅÅÅHHHH JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN! 
    Jag har en kollega som inte är från denna planet, äldre kvinna 55+ (de flesta på min arbetsplats är runt denna ålder). Jag brukar ha oerhörd respekt för äldre, men den här kvinnan har nog mer än en skruv fel åtdragen.   
    Jag är en sådan människa som dessutom har svårt att dölja mina känslor.
    Arbetskollegan är totalt oflexibel, egocentrisk och har oerhörda kontrollbehov. Jag får högt blodtryck av henne och jag är ändå sällan här, ALLA som träffar henne tål inte henne (inget hon själv fattar)... tycker så synd om de 3 personer som måste jobba med henne varje dag!

Jag slipper henne nu ändå om 2 månader, men rök ihop med henne imorse (hon kastade ut en utomstående för hon var sen till ett viedomöte i rummet den utomstående satt i)
    Då säger hon : "jag vet att du inte tycker om dig, det syns på hela ditt kroppsspråk"..
    Jag sa: "det har inget att göra med om jag tycker om dig eller inte, man slänger inte ut en person på det sättet för att man själv är sen" sen började hon bjäbba om att hon ska ta det med handläggaren och BLALBLABLA, hon försvarar sitt beteende in i döden. och chefen vet om hennes beteende, men gör inget åt saken...
    Hon kan be arbetskollegor flytta på sina semestrar för att hon ska minsann ha det och massa annat som är väldigt främmande för mig då jag är väldigt flexibel för vi alla ska få en dräglig vardag...

Det här var väl inte så relaterat till vårat forum, MEN nu sitter jag här och har sån j*vla smärta i bebismagen, känner att mitt hjärta slår 100 ggr snabbare och är så irriterad att jag känner att jag kokar... 
    USCH för såna människor!Att en enda person kan göra att många andra blir illa till mods, stressade och irriterade är konstigt. Chefen borde ju prata med henne på allvar.
    Försök att ta det lugnt och andas, stäng in dig någonstans och bara slappna av och försök andas och räkna till 10. Tänk på något annat även om det är svårt. Har själv varit med om sånna personer och det har tagit alldeles för mycket av min tid & energi. Därav att jag slutade mitt förra jobb. Och så ska det ju inte vara. Det ska ju vara den som ställer till problemen som ska flytta på sig.
  • Längtanefterlilladig
    Nyfniken83 skrev 2013-10-28 12:09:26 följande:
    Första dagen på jobbet efter att jag varit hemma två veckor med foglossning. Har smått panik.. Orkar verkligen inte jobba, har sååå ont. Men har inte tid hos läkaren fören den 6/11.. Hur länge måste jag jobba för att kunna va hemma utan sjukintyg? Nån som vet? Vägrar gå till vc igen.
    8:e dagen sjuk krävs läkarintyg eller 7:e dagen.
    Kolla försäkringskassans hemsida.
    Förstår din panik, samma för mig med.
  • Nyfniken83
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-28 12:10:40 följande:
    8:e dagen sjuk krävs läkarintyg eller 7:e dagen.
    Kolla försäkringskassans hemsida.
    Förstår din panik, samma för mig med.
    Jo det vet jag. Tänkte mer när jag kan va sjuk igen utan läkarintyg från första dagen.. Antar att jag måste jobba ett visst antal dagar innan en ny sjukperiod utan sjukintyg får påbörjas.. Så himla stressande! Och fk e tydligen stenhårda när det gäller foglossning, man måste i princip sitta i rullstol för att bli sjukskriven.
  • MagdalenaZ
    Nyfniken83 skrev 2013-10-28 12:34:02 följande:
    Jo det vet jag. Tänkte mer när jag kan va sjuk igen utan läkarintyg från första dagen.. Antar att jag måste jobba ett visst antal dagar innan en ny sjukperiod utan sjukintyg får påbörjas.. Så himla stressande! Och fk e tydligen stenhårda när det gäller foglossning, man måste i princip sitta i rullstol för att bli sjukskriven.

efter 5te dagen räknas det som ny sjukperiod.
  • Nyfniken83
    MagdalenaZ skrev 2013-10-28 12:44:13 följande:

efter 5te dagen räknas det som ny sjukperiod.
    Tack! Då e det denna vecka jag måste stå ut med andra ord.
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-28 12:09:58 följande:
    USCH för såna människor!Att en enda person kan göra att många andra blir illa till mods, stressade och irriterade är konstigt. Chefen borde ju prata med henne på allvar.
    Försök att ta det lugnt och andas, stäng in dig någonstans och bara slappna av och försök andas och räkna till 10. Tänk på något annat även om det är svårt. Har själv varit med om sånna personer och det har tagit alldeles för mycket av min tid & energi. Därav att jag slutade mitt förra jobb. Och så ska det ju inte vara. Det ska ju vara den som ställer till problemen som ska flytta på sig.

Nä jag har faktiskt aldrig gjort det i mitt liv, men mitt i diskusionen, ställde jag mig upp och gick jag därifrån (hon brukar göra så).
    Hon har semester nu i 1 vecka som tur är, alla de andra är ju nöjda.
    Chefen vet om denna problematik för att hennes bullshit har varit uppe på huvudkontorsnivå, men grejen är att hon aldrig kommer att ändras, alla vet det. 
    Jag fick iaf skriva av mig, det var skönt :) Tack för att du förstod :)    
  • Hallonpaj88

Usch har haft huvudvärk i typ 3 veckor nu. Inte varje dag men nästan. Vaknar med huvudvärk o ingenting funkar. Nån som har samma?

Börjar bli förkyld nu. Hoppas att det bryter ut så huvudvärken försvinner :(

• tvetalan

Någon mer än jag som känner sig hungrig hela tiden? Känns som att jag kan äta hur mycket som helst. Igår efter maten kände jag mig sugen på thai-mat liksom, kunde säkerligen äta en enorm portion thaimat där och då. Gjorde ju inte det såklart men lite oroande är det. Hoppas inte vågen visar för mkt hos bm om någon vecka.

Angående huvudvärk har jag själv haft det väldigt mycket på sistone. Vaknar med det, ibland går det över under dagen, antingen i samband med att jag kräks (utav trycket i hjärnan) eller att jag äter en rejäl måltid och dricker mycket vatten. Ibland hjäper det att gå ut. Huvudvärk är ju tyvärr vanligt och jag vet inte vad det beror på riktigt eller om man kommer få slippa det under senare stadie av graviditeten..

Ps. Vecka 22 idag!

• tvetalan

Ps2. Tecknade precis gravidförsäkring. Valde trygg hansa efter att ha läst att många varit nöjda med dem, tecknade plus-försäkringen som ligger på 1200 kr ungefär. Har ni också tecknat försäkring? I så fall vilken valde ni? 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014