• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten

Jag har haft ont i magen hela helgen, inga blödningar men kramp i livmodern ( sammandragningar?) och värk högre upp i magen... Har även fått en mörk rand, från naveln och upp ( trodde det skulle komma nedanför naveln först)

Jag tror att det är magmusklerna som säras och att det gör ont ( vecka 23 idag) men ska snacka med bm om det imorgon.

Någon annan som känner igen sig eller har en kvalificerad gissning?

• Foreverandever
    Nyfniken83 skrev 2013-10-27 21:54:28 följande:
    Fint skrivet och så sant! Blev lite rörd. Jag försöker verkligen njuta och det gör jag också även fast jag ibland överanalyserar vissa "smärtor" i magen. Tycker ni som blöder ibland e otroligt starka som fixar det. Idag tycker jag att vi kramar om varann och skickar runt all styrka!

Vad gulligt sagt av dig :) kanske jag bara inte har dålig inverkan på tråden med min depression och rädsla hela tiden ;) Håller med dig att vi skall bara stötta och peppa varandra i tråden :) vi är här för varandra för prata om oro, sorg, glädje, förväntningar och allt mellan himmel och jord. Aldrig något dömande bara raka ärlig svar med bara välmening och respekt. Tjejer, vi är starka och fantastiska allihopa! :)
  • LillsmurfanLisa
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-27 22:38:47 följande:
    Jag har haft ont i magen hela helgen, inga blödningar men kramp i livmodern ( sammandragningar?) och värk högre upp i magen... Har även fått en mörk rand, från naveln och upp ( trodde det skulle komma nedanför naveln först)

Jag tror att det är magmusklerna som säras och att det gör ont ( vecka 23 idag) men ska snacka med bm om det imorgon.

Jag har tyvärr ingen kvalificerad gissning men har fått klart för mig att magmusklerna börjar dela på sig mycket tidigare än jag först trott. Jag var på rul i v 19 och kände redan då att magmusklerna förändrats så jag frågade bm som glatt berättade att de börjar dela på sig så fort magen började växa. Tack och lov har jag sluppit smärta och jag förstår verkligen att kramperna och värken gör dig orolig. Jag önskar jag hade svar på din fråga...

En kompis flickvän fick inflammation i magmusklerna under graviditeten och det var otroligt smärtsamt. Jag har själv bara drabbats av en lätt sträckning på ena sidan då jag reste mig från ryggliggande i sängen för häftigt. Det satt i ett par dagar men sen försvann det.  Överlag tycker jag att hela denna muskeldelning är läskigt. Jag hade rutor på magen innan bebis flyttade in och nu ser det sjukt läskigt ut med endast två kvar ovanför gravidkulan, sen delar det på sig...uhhh!
  • Tinapina

Någon mer som känner att de är extra infektionskänsliga nu under grav? Jag hade influensa för kanske 7-8 veckor sedan och ligger nu inne med en dunderförkylning med halsont igen:/ Känns som om jag är en svamp som drar åt mig alla bakterier och virus! Avskyr rethostan, det gör ju så förbannat ont och inget vågar jag ta emot det heller:(

• Sopp
    Tinapina skrev 2013-10-28 09:59:41 följande:
    Någon mer som känner att de är extra infektionskänsliga nu under grav? Jag hade influensa för kanske 7-8 veckor sedan och ligger nu inne med en dunderförkylning med halsont igen:/ Känns som om jag är en svamp som drar åt mig alla bakterier och virus! Avskyr rethostan, det gör ju så förbannat ont och inget vågar jag ta emot det heller:(
    Ditt immunförsvar sänks i samband med att du blir gravid för att kroppen ska kunna ta emot "främmande dna" från mannen, så det är helt i sin ordning att du blir känslig för alla infektioner - Annars hade du inte kunnat gå igenom en graviditet! =) (min lägenhet är fylld av 1 miljon använda pappersnäsdukar)
  • Längtanefterlilladig
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-27 22:38:47 följande:

Jag vaknade upp för ett par veckor sedan med väldig magkramp i övre delen av magen.
    Ringde 1177 och de slussade mig vidare till förlossningen.
    Där konstaterade vi sträckning eller magmusklerna delar på sig.
    Det gjorde väldigt ont iallfall.
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-10-28 09:59:41 följande:
    Usch va jobbigt för dig!Hann du ta vaccin innan influensen eller det gick bra utan?
    Jag tog mitt vaccin i torsdags. Känner mig inte mer sjuk men alltid lite förkyld.
    Men jag jobbar knappt någonting så det kan ju vara därför jag är ovanligt frisk också.
    Krya på dig!
  • Längtanefterlilladig

Sen igår har jag VERKLIGEN känt bebisen.
    Jag har känt en gång på "riktigt" utanpå magen.
    Sen har jag känt små sprattel och bubblor inuti magen.
    Men sedan igår har jag verkligen känt att den lever där inne.
    Jag höll handen strax under naveln igår och det kändes som en riktigt stor
    såpbubbla som sprack precis innanför magen.
    Jag kände det tydligt!
    Skrek till min man i andra rummet att han skulle komma och känna. Men så fort han lägger sin hand
    på min mage slutar den lille att sparka. Jag tror det är för att min man har extremt varma händer.
    det lugnar nog ner den lille där inne

Men det dröjer nog inte länge innan han också får känna miraklet Glad

• Tinapina

Jag bangade ur och vaccinerade mig aldrig:( eller än, jag vet inte hur jag ska göra. Vi har ju en dotter i skolåldern som drar hem allt möjligt. Hon blir aldrig speciellt sjuk men vi blir. Blir galen! "Orkar" inte vara sjuk och känna mig ynklig nu när trötthet och illamåendet släppt.

• MagdalenaZ

ÅÅÅÅHHHH JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN! 
    Jag har en kollega som inte är från denna planet, äldre kvinna 55+ (de flesta på min arbetsplats är runt denna ålder). Jag brukar ha oerhörd respekt för äldre, men den här kvinnan har nog mer än en skruv fel åtdragen.   
    Jag är en sådan människa som dessutom har svårt att dölja mina känslor.
    Arbetskollegan är totalt oflexibel, egocentrisk och har oerhörda kontrollbehov. Jag får högt blodtryck av henne och jag är ändå sällan här, ALLA som träffar henne tål inte henne (inget hon själv fattar)... tycker så synd om de 3 personer som måste jobba med henne varje dag!

Jag slipper henne nu ändå om 2 månader, men rök ihop med henne imorse (hon kastade ut en utomstående för hon var sen till ett viedomöte i rummet den utomstående satt i)
    Då säger hon : "jag vet att du inte tycker om dig, det syns på hela ditt kroppsspråk"..
    Jag sa: "det har inget att göra med om jag tycker om dig eller inte, man slänger inte ut en person på det sättet för att man själv är sen" sen började hon bjäbba om att hon ska ta det med handläggaren och BLALBLABLA, hon försvarar sitt beteende in i döden. och chefen vet om hennes beteende, men gör inget åt saken...
    Hon kan be arbetskollegor flytta på sina semestrar för att hon ska minsann ha det och massa annat som är väldigt främmande för mig då jag är väldigt flexibel för vi alla ska få en dräglig vardag...

Det här var väl inte så relaterat till vårat forum, MEN nu sitter jag här och har sån j*vla smärta i bebismagen, känner att mitt hjärta slår 100 ggr snabbare och är så irriterad att jag känner att jag kokar... 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014