• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Strumpan81
    TomMon skrev 2013-10-26 06:32:58 följande:

Hej!

Läser lite om era livsresor och vill dela med mig av min.

I maj 2007 började vi spänt försöka bli gravida och trodde det skulle gå snabbt. Under 2008/2009 gjorde vi 5 misslyckade ivf. Ingenting, aldrig ens ett plus.

I juli 2012 gick drömmen i uppfyllelse, vi blev föräldrar till de mest underbara barn vi kunnat föreställa oss, ett syskonpar från Taiwan.

I juni 2013 är vi på semester hela familjen och när vi kommer hem därifrån har vi med oss en liten bonusresenär som ingen av oss någonsin räknat med!

V 20 nu, bf 18 mars. :D

Vilken resa nu gjort! Och så snabbt ni fick igenom en adoptionsprocess. Vi har stått i adoptionskö parallellt med våra ivf försök, men som det ser ut just nu skulle det varit troligt att processen skulle ha tagit ca 6-8 år innan barnbesked.

Hur gamla är era barn?

Och såklart stort grattis till graviditeten
  • Strumpan81
    Tinapina skrev 2013-10-25 16:53:47 följande:

Jag har inte känt lilla hönan lika mkt på 2 dagar nu, börjar bli lite orolig. Tidigare i veckan har det varit mkt aktivitet men nu är jag inte ens säker att jag känner av henne alls på flera timmar:/

Tinapina jag tror inte du behöver vara orolig. Hon har säkert ändrat läge därinne i magen. Tror inte det är förrän i ca v 28 som det är viktigt att man känner regelbundet varje dag.

Förutom att buffa på magen kan det vara bes att drick riktigt kall och söt saft - det kal väcka bebisen om den sover.
  • Strumpan81
    flowers skrev 2013-10-26 01:26:18 följande:

Varför, varför, är sjukt orolig!!!
    Igår va jag till BM och lyssnade på bebis hjärta och hjärtat slog så fint. =) 
    Men så nu under natten så har jag rosa lite blandat rött i flytningarna.

LIVRÄDD.
    Vill ju såg gärna ha den lilla parveln.       

Hur går de för dig?

Lite rosa/rött i flytningen är troligtvis ingen fara. Har ni haft samlag de senaste dagarns? Under graviditeten får man sköra slemhinnor som lätt blöder.

Om du känner dig orolig eller du burkar blöda mer tycker att du ska åka till gynakuten. Ingen bra grej att gå hemma ock oroa sig.
  • Emelie e
    j3nnyy skrev 2013-10-26 10:24:33 följande:
    Någon annan som fått dålig hy? Jag är så noga med huden i ansiktet, men har aldrig haft så mycket finnar och rodnader som jag har nu. Känns som det blir ännu värre när jag slipper smink helt och hållet, inte använt något alls på två veckor och det blir bara mer o mer!!
    Jag har jättedålig hy! Jag har massor av finnar, hade inte alls det förut. Kanske någon enstaka men ansåg att jag hade fin hy förut men inte längre. Men allt är värt det för det lilla underverket som kommer sen :)
  • TomMon

Tack ska ni ha!

Barnen är 6 och snart 5 år gamla och de längtar efter bebisen i magen!! :D

Vi ställde oss i adoptionskö i feb 09. Barnbesked kom aug 2011. Vi fick träffa barnen första gången juli 2012. Just då kändes adoptionsprocessen som en evighet men det bleknar snabbt i backspegeln!

• MagdalenaZ
    Någon annan som fått dålig hy? Jag är så noga med huden i ansiktet, men har aldrig haft så mycket finnar och rodnader som jag har nu. Känns som det blir ännu värre när jag slipper smink helt och hållet, inte använt något alls på två veckor och det blir bara mer o mer!!

Ja oerhört dålig hud. Jag har sedan innan problemhud men nu har det blivit värre.

Ordnade faktiskt en billigt ansiktsbehandling genom groupon som jag var på imorse. Köpte lite produkter och min hud lyser nu.. kan verkligen rekommenderas att unna sig själv något sådant! :)
  • MagdalenaZ

Ja oerhört dålig hud. Jag har sedan innan problemhud men nu har det blivit värre.

Ordnade faktiskt en billigt ansiktsbehandling genom groupon som jag var på imorse. Köpte lite produkter och min hud lyser nu.. kan verkligen rekommenderas att unna sig själv något sådant! :)
  • Heene
    Det sägs ju att om man väntar en dotter så "tar" barnet mammans skönhet under graviditeten =) Väntar man en pojke så är man vacker hela tiden eller nått sånt.
    En av alla skrönor som man kan kolla efter när man vill gissa sig till vad det är för kön på barnet i magen =)
  • Strumpan81
    Heene skrev 2013-10-26 13:08:50 följande:
    Det sägs ju att om man väntar en dotter så "tar" barnet mammans skönhet under graviditeten =) Väntar man en pojke så är man vacker hela tiden eller nått sånt.
    En av alla skrönor som man kan kolla efter när man vill gissa sig till vad det är för kön på barnet i magen =)
    Det där stämmer verkligen inte på mig. Jag har fått dålig hy och blivit rund och ful i ansiktet utan att jag gått upp i vint särskilt mycket. Jag har helt enkelt blivit ganska ful. Och jag väntar en pojke : )
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014