• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ajml
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 13:12:05 följande:
    Usch idag har jag en deppdag. Har haft så ont i vänstra skinkan sen i onsdags. Har haltat fram. Igår kväll högg det till så jag ramlade ihop men fick precis tag i dörrkarmen annars hade jag ramlat rakt på magen :(
    Har inte kunnat gå normalt sen dess och det hugger så fort jag rör mig. När jag ligger ner gör det väldigt ont men det hugger inte. Eftersom jag spänner mig får jag sammandragningar.
    Sambon åkte iväg för att handla så jag tänkte ta en varm dusch men höll på att ramla ihop i duschen så fick kämpa mig ut till soffan och här ligger jag nu o gråter pga smärtan.
    Vad kan det här vara? Har aldrig känt såhär. Har bara lite molvärk i ryggen annars är det i vänstra skinkan det hugger o sen strålar ner i vänstra benet.

Värsta smärtan jag nånsin känt :(
    Det kanske är foglossning är något liknande? Låter inte kul i alla fall, hoppas det blir bättre! 
  • Lovely90
    Usch idag har jag en deppdag. Har haft så ont i vänstra skinkan sen i onsdags. Har haltat fram. Igår kväll högg det till så jag ramlade ihop men fick precis tag i dörrkarmen annars hade jag ramlat rakt på magen :( Har inte kunnat gå normalt sen dess och det hugger så fort jag rör mig. När jag ligger ner gör det väldigt ont men det hugger inte. Eftersom jag spänner mig får jag sammandragningar. Sambon åkte iväg för att handla så jag tänkte ta en varm dusch men höll på att ramla ihop i duschen så fick kämpa mig ut till soffan och här ligger jag nu o gråter pga smärtan. Vad kan det här vara? Har aldrig känt såhär. Har bara lite molvärk i ryggen annars är det i vänstra skinkan det hugger o sen strålar ner i vänstra benet. Värsta smärtan jag nånsin känt :(

Har själv svin ont i högra sidan av rumpan, helt galet! Det låste sig totalt när jag skulle plocka fram kläder idag så sambon fick bära mig till sängen så jag fick lägga mig en stund. Dessvärre har jag haft lite små ont i ryggslutet/rumpan ett tag men ignorerat det. Jag är ganska duktig på att ignorera smärta och fortsätta i rasande fart ändå. Bröt ihop totalt när jag insåg att jag nog inte kommer kunna jobba så länge som jag vill (fram till 2 veckor innan BF). Tror det är ischias nerven som ligger i kläm för min del vilket gör mig skit irriterad!
  • tvetalan

Usch idag har jag en deppdag. Har haft så ont i vänstra skinkan sen i onsdags. Har haltat fram. Igår kväll högg det till så jag ramlade ihop men fick precis tag i dörrkarmen annars hade jag ramlat rakt på magen :(

Har inte kunnat gå normalt sen dess och det hugger så fort jag rör mig. När jag ligger ner gör det väldigt ont men det hugger inte. Eftersom jag spänner mig får jag sammandragningar.

Sambon åkte iväg för att handla så jag tänkte ta en varm dusch men höll på att ramla ihop i duschen så fick kämpa mig ut till soffan och här ligger jag nu o gråter pga smärtan.

Vad kan det här vara? Har aldrig känt såhär. Har bara lite molvärk i ryggen annars är det i vänstra skinkan det hugger o sen strålar ner i vänstra benet.

Det låter som ischias, att en nerv kanske kommit i kläm? Vet flera andra som haft det under graviditeten och det är hemskt :( du borde prata med bm i morgon och se vad hon säger :( jobbigtt att ha så ont
  • Tinapina

Hallonpaj. Ischias kanske?

Längtan. Tack för tipset, kollar på en gång i morgon:)

• Nyfniken83

Definitivt foglossning.. Värmekudde och Alvedon Novum hjälper mig bäst. Jag känner med dig vännen. Men läste i en tidning u fredags att man ska va tacksam för foglossning, det gör tydligen förlossningen mindre smärtsam. Så det hoppas vi på! Kram
  • Hallonpaj88

Tack gulliga ni för era svar och stackars er som har samma.

Ska prova ta en alvedon och värma vetekudden. Eller sambon får göra det för jag vågar inte flytta mig nu.

Ska ringa min bm i morgon bitti för såhär kan jag inte ha det. Tur att jag kan jobba hemifrån.

Vet ni tips på övningar eller om man ska vila/röra på sig? Tänkte ta en promenad men det är totalt omöjligt.

• Nyfniken83
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 13:31:38 följande:

Ska prova ta en alvedon och värma vetekudden. Eller sambon får göra det för jag vågar inte flytta mig nu.

Ska ringa min bm i morgon bitti för såhär kan jag inte ha det. Tur att jag kan jobba hemifrån.

Vet ni tips på övningar eller om man ska vila/röra på sig? Tänkte ta en promenad men det är totalt omöjligt.

Jag fick en del övningar från sjukgymnasten när jag va där.. Svårt att förklara övningarna dock... Men dom handlar om att stärka bukmuskelaturen... Hon prata mycket om knipövningar också.
  • anaconda

Har varit och beställt barnvagnen på babyproffsen idag! Jag är så lycklig!!

De blev en emmaljunga mondial duo combi med sportchassi och expresso läder färg! Jag är så grymt nöjd!

• jesspett
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 13:31:38 följande:

Beroende på om det är ischias nerven eller om det är foglossning som spökar. Vid foglossning ska man ta det lugnt, satsa på att mjukt träna upp bäckenmusklerna med typ höftlyft och liknande övningar.

Är det ischias, vilket det låter mer som tycker jag, så ska man försöka röra på sig så mycket som möjligt då nerven kan "flytta" sig när man rör sig så att den inte längre ligger i kläm.
  • Hallonpaj88
    jesspett skrev 2013-11-17 15:46:49 följande:
    Beroende på om det är ischias nerven eller om det är foglossning som spökar. Vid foglossning ska man ta det lugnt, satsa på att mjukt träna upp bäckenmusklerna med typ höftlyft och liknande övningar.

Är det ischias, vilket det låter mer som tycker jag, så ska man försöka röra på sig så mycket som möjligt då nerven kan "flytta" sig när man rör sig så att den inte längre ligger i kläm.

Tack för din info. Ska ringa min bm i morgon och höra vad det kan vara.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014