• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Awanata skrev 2013-11-16 07:27:49 följande:

Tack för tipset! Då gör jag rätt i alla fall. Smidigt att ha en app som påminnelse vad heter den? Hur mycket har ni andra gått upp? Jag ställde mig på vågen i morse och har gått upp 4.5 kg . Läste runt på google (jättedumt, jag vet..) och många skrev att det var mycket i den här veckan! Fick nästan lite ångest över mitt bm-besök på måndag :-P Jag äter mycket sött nu och ska sluta så är ju jag som lagt på mig och inte bara bebis.. Vad är normalt? Är i 23+4 nu
    Den heter Knip tror jag (kostar ett par kronor), logiskt namn va? :) 

Jag vägde 55 kg när jag skrev in mig (är 167 cm lång), men min normalvikt är 58-60 kg (mer ju mer jag tränar). Nu väger jag 62 kg och det känns redan tungt i kroppen (är i  v 24). Tror det både är Vanlig viktuppgång, som jag hade haft även om jag inte var gravid (eftersom jag kom hem från en långresa), några bebiskilon och några sockerkilon. Jag har också svårt att hålla mig borta från det söta men har insett att det aldrig kan vara bra för bebis med såna sockerchocker...

Jag har haft den turen i livet att jag kan äta "vad jag vill" utan att gå upp i vikt, men nu drabbar ju sockret även mini i magen och det känns inte bra.  

Min bm sa till mig när jag var där senast att jag skulle gå upp ca 0,5 kg/vecka resten av graviditeten. Det lät sjukt mycket, men det är ungefär det jag har gått upp... Nu försöker jag träna lite oftare för att få styrkan att bära dessa extrakilon!
  • j3nnyy

Imorse när jag vaknade trodde jag bebisen skulle komma ut genom magen. Hon la sig längst ner och tryckte utåt mot magen. Kändes så konstigt, o såg sjukt konstigt ut! Sambon va helt i chock haha ska se om jag kan lägga upp bild.

• EmilyMAndersson

Jasmine ska ha i februari, hennes syster ska ha 11 mars ;) Stort grattis!

Lovely90 skrev 2013-11-15 21:42:03 följande:
    Haha. Detta va ju det konstigaste på länge! Men ja, det är jag! Lusigt hur man kan finna gamla klasskompisar såhär! Vad kul! Då är vi tre i klassen som väntar på bebis. Fick veta för ett tag sen att Jasmine skall ha med, men vet inte när :).

• EmilyMAndersson

Vecka 25 idag och vågen visar +10 kg, men nu gör det ignget längre :) vi ska ju ha en frisk pojke, jag kommer springa bort dom sen ;)

• tvetalan

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i choklad. I min lösgodispåse brukade surisar och lakrits dominera men NU... Alltså det enda jag kan tänka på är choklad, i alla dess former. Älskar choklad, helt ärligt :') sitter o gottar mig med kinapuffar nu, åhhh.. Himmelriket typ ;)

• ajml

Tänkte hoppa in här om det är okej! Gravid med första barnet med bf 9 mars. Lite sent att hoppa in kanske men har bara inte gjort det förrän nu, hoppas det går för sig ändå? Skulle vara kul att kunna prata med andra i samma sits! :)

• Emelie e
    ajml skrev 2013-11-16 15:57:45 följande:
    Tänkte hoppa in här om det är okej! Gravid med första barnet med bf 9 mars. Lite sent att hoppa in kanske men har bara inte gjort det förrän nu, hoppas det går för sig ändå? Skulle vara kul att kunna prata med andra i samma sits! :)
    Grattis till bebisen! Har ni valt att ta reda på kön? Du kan väl berätta lite om dig själv? :)
  • ajml
    Emelie e skrev 2013-11-16 16:00:59 följande:
    Grattis till bebisen! Har ni valt att ta reda på kön? Du kan väl berätta lite om dig själv? :)
    tack så mycket! :)
    Det ligger en liten pojke därinne och gottar sig!
    Bor i Västerås med min fästman, han är 23 och jag 21. Pluggar till bagare/konditor men hinner bli klar med utbildningen innan bebisen kommer. Den lille var inte planerad men nu är han så efterlängtad, trodde aldrig att jag skulle kunna längta efter något såhär mycket :)

Hur gamla är ni andra här och vet ni kön på era små? :) 
  • Längtanefterlilladig

Jag har ett förslag. Kan vi inte skriva kortfattat om oss, ålder, stad & BF & kanske kön på bebisen om vi vet det. Och sen om du anaconda vill lägga upp det längst upp i första inlägget så alla kan se det tydligt. Och alla nya kan se & slipper gå tillbaka 45 sidor & läsa Många trådar har det så men vet att det är krångligt att fixa men hade underlättat tror jag

• Emelie e

Jag bor med min sambo i Jönköping, vi har bott här i snart tre år. Pluggar till arbetsterapeut men tar examen i januari så hinner bli klar innan bebisen kommer :) Jag är 25 år och min sambo är 27 år. Vi har bf 22 mars och vi vet att det är en liten flicka i magen :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014