• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 16:15:49 följande:
    Tack för din info. Ska ringa min bm i morgon och höra vad det kan vara.

Kan också vara ryggskott. Jag fick det en gång. Då låste sig ländryggen, jag kunde inte röra mig & smärtan var så intensiv så jag svimmade. Låter iallafall inte som det har att göra med graviditeten eller att bebisen är i fara menar jag. Hoppas du snart blir bättre
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2013-11-17 17:12:07 följande:
    Puffar lite och undrar om ingen annan har samma, fast individuella, tankar? Vi är ju ett par stycken i gruppen ändå :)

Jag har också blivit flyttad fram & tillbaka flera dagar på ultraljuden jag gjort. Dels tar det olika lång tid när ägget fäster i livmodern. Dels tror jag att alla embryon/foster utvecklas lite i sin egen takt. Jag har gjort ultraljud tidigt i veckan & sent i veckan & har blivit flyttad + eller - 6 dagar. Tror MIN bebis växer mest onsdag-fredag låter mystiskt. Men det är min egna teori. Och nu i dessa veckor så följer inte bebisen direkt någon kurva utan utvecklas beroende på gener från mamma & pappa
  • carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-17 19:32:22 följande:

Jag har också blivit flyttad fram & tillbaka flera dagar på ultraljuden jag gjort. Dels tar det olika lång tid när ägget fäster i livmodern. Dels tror jag att alla embryon/foster utvecklas lite i sin egen takt. Jag har gjort ultraljud tidigt i veckan & sent i veckan & har blivit flyttad + eller - 6 dagar. Tror MIN bebis växer mest onsdag-fredag låter mystiskt. Men det är min egna teori. Och nu i dessa veckor så följer inte bebisen direkt någon kurva utan utvecklas beroende på gener från mamma & pappa
    Vad häftigt att du har en växteori :)

Anledningen till varför jag undrar är för att min mens, innan april var huuur oregelbunden som helst (14 till 31 dagar) och jag trodde inte jag hade ägglossning alls pga det, men så blev jag gravid :)

Så jag tänkte om ett flyttningsdatum betyder en senare/tidigare befruktning.

Berätta mer om din växteori, hur har den uppkommit?
  • anaconda
    tvetalan skrev 2013-11-17 18:50:26 följande:
    Vi har köpt maxi cosi cabriofix men jag har hört att pebble också ska vara bra :) annars är ju maxi cosis babyskydd bland de bästa på marknaden :)
    Jo jag såg att cabriofix är best test oxå, samt billigare så blir nog en sån, såg på lekmer.se och jollyroon att dom har bra priser på just den.
  • anaconda
    j3nnyy skrev 2013-11-17 19:04:57 följande:
    Vi har köpt ett brio primo babyskydd för att kunna fästa på vagnen. Har hört många som tycker det underlättar jättemycket. (Har köpt en brio happy vagn)
    De bästa med emmaljungan är att många olika babyskydd passar till den vagnen :) och just maxi cosi fungerar på den vagnen vilket jag oxå tycker är skit bra! (Bra pris är ett extra plus)

Min svägerska har en brio happy och nu efter ca 6 mån tycker hon den blivit otymplig :( själv tycker jag brio vagnarna har en väldigt liten liggdel och känns väldigt plastig och känns dom barnet knappt får plats nu när hon blivit 6 mån.

Men de är väl en smak sak kanske och hur man bor :)
  • tvetalan

På tal om vagnar så har jag totalt kärat ner mig i bugaboo buffalo. Passar vår livsstil perfekt tror jag. Blir en beställning i januari förmodligen :) ska beställa fr holland är tanken!

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-17 19:27:45 följande:
    Kan också vara ryggskott. Jag fick det en gång. Då låste sig ländryggen, jag kunde inte röra mig & smärtan var så intensiv så jag svimmade. Låter iallafall inte som det har att göra med graviditeten eller att bebisen är i fara menar jag. Hoppas du snart blir bättre

Ryggskott har jag oxå haft men nu sitter smärtan i skinkan hehe :)
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-11-17 19:48:22 följande:
    De bästa med emmaljungan är att många olika babyskydd passar till den vagnen :) och just maxi cosi fungerar på den vagnen vilket jag oxå tycker är skit bra! (Bra pris är ett extra plus)

Min svägerska har en brio happy och nu efter ca 6 mån tycker hon den blivit otymplig :( själv tycker jag brio vagnarna har en väldigt liten liggdel och känns väldigt plastig och känns dom barnet knappt får plats nu när hon blivit 6 mån.

Men de är väl en smak sak kanske och hur man bor :)
    Ja de e ju verkligen ett plus så man inte är "låst" till just ett baby skydd :)

Jag har kollat både på Emmaljunga och brios större vagnar, tycker dom verkar ungefär lika stora och otympliga. Egentligen skulle jag velat haft en bugaboo eller någon lite mindre och smidigare vagn med kanske svängbara hjul, men där vi bor är de inte optimalt, speciellt inte under vinter tid, sen har jag häst oxå, så blir rätt mycket "landet körning" eller hur man nu ska uttrycka sig. :)

Har förstått att brio gos liggdel ska vara ganska långsmal, men att happyns är lite mer "normal" i strl. Min bästa kompis jobbar på BB så har tack och lov fått mycket tips och hjälp :) e ju en stor jäkla djungel därute
  • tvetalan
    j3nnyy skrev 2013-11-17 20:19:24 följande:
    Ja de e ju verkligen ett plus så man inte är "låst" till just ett baby skydd :)

Jag har kollat både på Emmaljunga och brios större vagnar, tycker dom verkar ungefär lika stora och otympliga. Egentligen skulle jag velat haft en bugaboo eller någon lite mindre och smidigare vagn med kanske svängbara hjul, men där vi bor är de inte optimalt, speciellt inte under vinter tid, sen har jag häst oxå, så blir rätt mycket "landet körning" eller hur man nu ska uttrycka sig. :)

Har förstått att brio gos liggdel ska vara ganska långsmal, men att happyns är lite mer "normal" i strl. Min bästa kompis jobbar på BB så har tack och lov fått mycket tips och hjälp :) e ju en stor jäkla djungel därute
    Om du letar efter en terrängvagn borde du kolla in bugaboo buffalo, stora och svängbara hjul- men som kan låsas och vagnen kan köras i flera olika lägen beroende på väglag. Finns utöver detta en massa andra fördelar med vagnen ;)
  • j3nnyy
    tvetalan skrev 2013-11-17 20:35:57 följande:
    Om du letar efter en terrängvagn borde du kolla in bugaboo buffalo, stora och svängbara hjul- men som kan låsas och vagnen kan köras i flera olika lägen beroende på väglag. Finns utöver detta en massa andra fördelar med vagnen ;)
    Vill ha en med fyra fasta hjul :) hört att det oftast är problem med låsmanicken på dom som är låsbara :(

Har köpt en vagn som känns superbra för oss :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014