• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ajml
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-16 16:47:24 följande:
    Jag har ett förslag. Kan vi inte skriva kortfattat om oss, ålder, stad & BF & kanske kön på bebisen om vi vet det. Och sen om du anaconda vill lägga upp det längst upp i första inlägget så alla kan se det tydligt. Och alla nya kan se & slipper gå tillbaka 45 sidor & läsa Många trådar har det så men vet att det är krångligt att fixa men hade underlättat tror jag
    Det tycker jag låter som en jättebra idé tycker jag! :) Skrev ju i tidigare inlägg så kanske inte behöver skriva igen? 
  • Zobeideh

Bor i Helsingborg med min sambo. Förlovade sen 5 år tillbaka :) Jag är 25 år och min sambo är 30 år. Har BF den 14 Mars. Än vet vi inte könet, har vi tur så är den villig att visa upp sig mer på ul vecka 32 :-P

• Hallonpaj88

25 år och min sambo med. Varit tillsammans i 3 år och bor en timme utanför Stockholm. Vi väntar en liten kille och har bf 14/3 :)

• majsa88

24 år blir 25 i dec o sambo 29 år. Vi är förlovade, vart det i 3 år men varit ett par i 5 och ett halvt år. Gifter oss i januari :)

Precis flyttar till en fin trea. Bor i mölndal, 5 min ifrån Göteborg.

Pluggar till sjuksköterska, vill bli barnmorska.

Är i vecka 20+2 och har bf 2 april. Blev framflyttad från att ha bf 27 mars... men men. Är fortfarande kvar i tråden då vi har följt varandra ifrån början. Vi väntar en liten prins :)

Svärföräldrarnas första barnbarn.

• carina87

Jag är lite nyfiken på när själva befruktningen skedde, mest för att förlossningsdatum enligt sista mens, 16 mars, blev i v. 10 flyttad till 12 mars. Betyder det att jag hade en tidigare ägglossning än vad appen beräknat? För en senare ägglossning är väl inte möjligt eftersom jag blivit tillbakaflyttad?

Eller är det bara så att jag hade en snabbare utveckling av fostret i början av graviditeten?

Min menscykel såg ut såhär:

Mensstart:

19 januari

18 februari (30 dagar)

8 mars (18 dagar)

29 mars (21 dagar)

20 april (22 dagar)

14 maj (24 dagar)

10 juni (27 dagar)

Beräknad mensstart: 4 juli, men den kom inte.

Enligt min app hade jag ägglossning den 19 juni.

Jag hade en spotting (värd att notera) 28 juni. Jag brukar inte logga min kropp så mycket, men den här gången gjorde jag visst det... Det måste väl varit en nidblödning? För en ägglossningsblödning är det väl för sent för då om man tänker på BF-datumen?

Som sagt, nyfiken... För om mina beräkningar stämmer så är det ett perfekt tajmat midsommarbarn ;)

• Lovely90
    Sirek skrev 2013-11-16 08:15:32 följande:
    Det känns som det är rätt låga odds på att vi är så många härifrån, men helt klart kul;) vet du något om föräldragrupp ännu? Tror bm sa att våran skulle börja i januari, tänkte om vi kanske hamnar i samma?:)

Nr, det är ju inte så stort. Haha. Våran börjar också i januari, vi blev satta i en grupp dör de skall ha i februari. Tror det var för att vi skall ha i början på mars. Men har inte fått hem papper eller så :). Bet du något om din?
  • Lovely90

Tror jag gått upp tre kilo hittills, skall enligt någon kalkylator på nätet komma upp till omkring 70kg vilket känns väldigt långt borta just nu cD

• Saltad
    tvetalan skrev 2013-11-16 15:55:10 följande:
    Jag har aldrig varit särskilt förtjust i choklad. I min lösgodispåse brukade surisar och lakrits dominera men NU... Alltså det enda jag kan tänka på är choklad, i alla dess former. Älskar choklad, helt ärligt :') sitter o gottar mig med kinapuffar nu, åhhh.. Himmelriket typ ;)
    Jag har tidigare älskat allt med choklad, och nu klarar jag inte av det! ;) Blir lite äcklad av att ens tänka på mjölkchoklad! Haha.. Tänk vad man kan vara olika :p
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-16 14:02:55 följande:
    Jasmine ska ha i februari, hennes syster ska ha 11 mars ;) Stort grattis!

Aha. Spännande :). Tack, grattis till dig med :)
  • Sirek
    Lovely90 skrev 2013-11-16 19:47:20 följande:
    Nr, det är ju inte så stort. Haha. Våran börjar också i januari, vi blev satta i en grupp dör de skall ha i februari. Tror det var för att vi skall ha i början på mars. Men har inte fått hem papper eller så :). Bet du något om din?

Vi har bf 7 mars men tror bara det var marsianer i min:) och att vi verkar vara många 86or och 85or i den, dvs min ålder. vilken mvc har du? Jag går på den vid sjukhuset så kanske därför det skiljer..:)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014