• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata
    LillsmurfanLisa skrev 2013-11-15 17:31:19 följande:
    Jag kör knipövningar 3 ggr/dag (en app ringer och påminner mig). Jag har dock läckt två gånger vid just nysningar. Blev helt chockad eftersom det aldrig hänt innan jag blev gravid. Övningarna ska ju hjälpa så det är bara att knipa på (som bonus märker min kille att jag blivit starkare så något händer ju uppenbarligen, haha). Du hittar rätt muskler om du testar att knipa av kisstrålen när du kissar (håll dock inte för länge, för det ska inte vara bra). Samma muskler aktiverar du när du gör dina knipövningar. 

Tack för tipset! Då gör jag rätt i alla fall. Smidigt att ha en app som påminnelse vad heter den? Hur mycket har ni andra gått upp? Jag ställde mig på vågen i morse och har gått upp 4.5 kg . Läste runt på google (jättedumt, jag vet..) och många skrev att det var mycket i den här veckan! Fick nästan lite ångest över mitt bm-besök på måndag :-P Jag äter mycket sött nu och ska sluta så är ju jag som lagt på mig och inte bara bebis.. Vad är normalt? Är i 23+4 nu
  • Zobeideh
    Awanata skrev 2013-11-16 07:27:49 följande:

Tack för tipset! Då gör jag rätt i alla fall. Smidigt att ha en app som påminnelse vad heter den? Hur mycket har ni andra gått upp? Jag ställde mig på vågen i morse och har gått upp 4.5 kg . Läste runt på google (jättedumt, jag vet..) och många skrev att det var mycket i den här veckan! Fick nästan lite ångest över mitt bm-besök på måndag :-P Jag äter mycket sött nu och ska sluta så är ju jag som lagt på mig och inte bara bebis.. Vad är normalt? Är i 23+4 nu
    Jag har inte vägt mig sen inskrivningen och det var i vecka 14. Då hade jag gått upp 6 KG!! =/ Så det ska bli spännande att se va vågen visar på torsdag hos BM. Så det varierar från person till person =). Det kan ha med vatten i kroppen att göra. 
  • Sirek

Awanata, det beror nog mycket på hur det såg ut när du blev gravid. Är man smalare så ska du väl helst gå upp mer och är du större så mindre. I mitt fall är jag en av de större så då sa både bm och läkare att 7-8 kg totalt är lagom för jag behöver inte fylla på "reserverna". Vägde mig igår och har gått upp ca 2kg från inskrivningen och är i vecka 25 idag. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men har läst att de ofta är viktuppgång när man når "20"-veckorna.

• Sirek
    Lovely90 skrev 2013-11-15 22:10:10 följande:
    Lite kul att vi är tre från Kba även om Emily inte bor här längre :).

Det känns som det är rätt låga odds på att vi är så många härifrån, men helt klart kul;) vet du något om föräldragrupp ännu? Tror bm sa att våran skulle börja i januari, tänkte om vi kanske hamnar i samma?:)
  • Hallonpaj88

Vecka 24 idag! :)

Innan jag blev gravid vägde jag 63 och nu väger jag 69. Är 169 lång. Vet inte om det är bra eller dåligt men jag mår i alla fall bra :)

• tvetalan
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-16 09:28:03 följande:

Vecka 24 idag! :)

Innan jag blev gravid vägde jag 63 och nu väger jag 69. Är 169 lång. Vet inte om det är bra eller dåligt men jag mår i alla fall bra :)

Grattis :)))

Jag vägde också 63 innan jag blev gravid, nu i v 24 hos bm vägde jag 68. Tydligen är det normalt. Vi är ju halvvägs och lite till :)
  • TomMon

Jag är lite orolig över vikten. Nu när jag varit sjuk så länge så har jag nog inte ökat som jag ska. Men jag låter bm avgöra det den 4 dec. Jag vägde 54 kg från start (173 cm lång) och väger nu 57. V 24.

Jag blir galen på denna hosta. Jag är vaken om nätterna och trött om dagarna. Nu är sjukskrivningen slut imorgon och mina tankar kretsar kring om jag kan jobba eller inte. Jag har en läkartid måndag morgon, hur hade ni gjort? Hade det bara varit jag hade jag nog kört på i nuläget, men denna hosta golvar mig totalt.

Stackars mitt nya jobb, tre dagar hann jag vara där. Snacka att jag har dåligt samvete...

• Hallonpaj88
    TomMon skrev 2013-11-16 09:56:38 följande:
    Jag är lite orolig över vikten. Nu när jag varit sjuk så länge så har jag nog inte ökat som jag ska. Men jag låter bm avgöra det den 4 dec. Jag vägde 54 kg från start (173 cm lång) och väger nu 57. V 24.

Jag blir galen på denna hosta. Jag är vaken om nätterna och trött om dagarna. Nu är sjukskrivningen slut imorgon och mina tankar kretsar kring om jag kan jobba eller inte. Jag har en läkartid måndag morgon, hur hade ni gjort? Hade det bara varit jag hade jag nog kört på i nuläget, men denna hosta golvar mig totalt.

Stackars mitt nya jobb, tre dagar hann jag vara där. Snacka att jag har dåligt samvete...

Jag hade nog provat jobba och gått hem om det inte funkar. För att lätta på sitt samvete :)
  • Emelie e

Vecka 23 imorgon, tiden går verkligen fort! Det känns så konstigt när man tänker på att man kommer vara förälder om bara några månader, lycka! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014