• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Awanata skrev 2013-11-15 15:21:05 följande:

Men åh har du varit duktig med knipövningar? Jag var kissnödig och satt lite tokigt en dag vid matbordet och så nös jag, och då råkade jag läcka lite.. gud vad pinsamt det var. Sen dess har jag varit duktig med knipövningarna! Men jag har så svårt att veta om jag gör rätt? Kan man läcka lite ibland även om man gör knipövningar?
    Jag kör knipövningar 3 ggr/dag (en app ringer och påminner mig). Jag har dock läckt två gånger vid just nysningar. Blev helt chockad eftersom det aldrig hänt innan jag blev gravid. Övningarna ska ju hjälpa så det är bara att knipa på (som bonus märker min kille att jag blivit starkare så något händer ju uppenbarligen, haha).

Du hittar rätt muskler om du testar att knipa av kisstrålen när du kissar (håll dock inte för länge, för det ska inte vara bra). Samma muskler aktiverar du när du gör dina knipövningar. 
  • Sirek

Jag var på gekås i måndags och köpte då:

Spjälskydd till spjälsäng 129 kr

Barnkudde 30 kr

Barntäcke 80 kr

Madrass till spjälsäng 389 kr (ikeas motsvarande kostar 700)

Två påslakanset till spjälsäng 199 resp 90 kr

Frottéplast till vagn 30 kr

Frottéplast till spjälsäng 70 kr

Overall 199 kr

Badbalja 80 kr

Babyfilt 80 kr

"Mitt första år"-bok 119 kr

Nappflaskset 5 delar från Mam 189 kr

+ massa kläder. Ska visa i bildtråden snart tänkte jag:)

Babynest fanns två olika 399/849 kr

Babygym fanns flera mellan 399-1200 kr

Babysitter från babybjörn 995

Bebisleksaker kostade ca 80 kr har jag för mig

Bröstpump från philips 399 kr

Bara fråga om ni undrar något så ska jag se om jag minns pris eller om jag sett det:)

• Sirek

Rosanna heter jag och är 27 år gammal. Är sedan två år tillbaka gift med min Andreas som är 28. Vi har varit tillsammans i 8 år. Vi bor numera i Kungsbacka i ett hus som vi renoverar steg för steg:)

Kan tillägga att starten på graviditeten var jobbig på så vis att jag kräktes så mycket att jag blev inlagd och sjukskriven i 5 veckor(hyperemesis). Sedan vecka 22 är jag i princip mig själv igen:) sover hela nätterna och har inte ont. Kan dock kräkas men det sker utan förvarning och sedan mår jag bra direkt efter igen.:)

• TomMon

Jag har ännu inte läckt urin.

Ok, ska testa knipa av strålen, spenderar ju en del tid på den där toastolen så det ska jag nog komma ihåg haha!

• Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2013-11-15 17:08:25 följande:
    Kommer också ifrån kungsbacka ursprungligen, hade en Linda i min klass, men det kan väl omöjligen vara samma Linda som gick Bf? :)
    Haha. Detta va ju det konstigaste på länge! Men ja, det är jag! Lusigt hur man kan finna gamla klasskompisar såhär! Vad kul! Då är vi tre i klassen som väntar på bebis. Fick veta för ett tag sen att Jasmine skall ha med, men vet inte när :).
  • Lovely90
    Sirek skrev 2013-11-15 17:55:55 följande:
    Rosanna heter jag och är 27 år gammal. Är sedan två år tillbaka gift med min Andreas som är 28. Vi har varit tillsammans i 8 år. Vi bor numera i Kungsbacka i ett hus som vi renoverar steg för steg:) Kan tillägga att starten på graviditeten var jobbig på så vis att jag kräktes så mycket att jag blev inlagd och sjukskriven i 5 veckor(hyperemesis). Sedan vecka 22 är jag i princip mig själv igen:) sover hela nätterna och har inte ont. Kan dock kräkas men det sker utan förvarning och sedan mår jag bra direkt efter igen.:)

Lite kul att vi är tre från Kba även om Emily inte bor här längre :).
  • MagdalenaZ

Jag planerade att åka till Ullared och handla en massa som ni pratar om.. jag har ju åkt till min syster i helgen och hon tog fram alla grejer som hon haft med sina barn. Täcken och kuddar från födelsen till 3-4 år. Fina klänningar och dyra filtar som mamma köote till henne. Alla saker man måste ha inför bebisen.. kände mig helt rörd, hon sa : mamma kanske inte kommer kunna köpa något med jag kan åtminstone ge dig något som mamma köpt så du kan känna att du får något från henne"...

• LillsmurfanLisa
    MagdalenaZ skrev 2013-11-15 22:34:07 följande:
    Jag planerade att åka till Ullared och handla en massa som ni pratar om.. jag har ju åkt till min syster i helgen och hon tog fram alla grejer som hon haft med sina barn. Täcken och kuddar från födelsen till 3-4 år. Fina klänningar och dyra filtar som mamma köote till henne. Alla saker man måste ha inför bebisen.. kände mig helt rörd, hon sa : mamma kanske inte kommer kunna köpa något med jag kan åtminstone ge dig något som mamma köpt så du kan känna att du får något från henne"...
    Oj, vilken fin gest! Förstår verkligen att du blev rörd. Ta till vara på det.
  • ananas86

Idag har vi "kommit ut" med graviditeten på Facebook.. Har inte vågat skriva något förrän nu! Passade på att lägga till kommentaren: "...och i mars blir vi fler i huset" När jag la ut första bilen på vårt hus, som vi blev ägare till idag! :) Så nu njuter jag av alla "likes" och "grattis" som strömmar in! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014