• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    carina87 skrev 2013-11-16 19:42:18 följande:

Jag är lite nyfiken på när själva befruktningen skedde, mest för att förlossningsdatum enligt sista mens, 16 mars, blev i v. 10 flyttad till 12 mars. Betyder det att jag hade en tidigare ägglossning än vad appen beräknat? För en senare ägglossning är väl inte möjligt eftersom jag blivit tillbakaflyttad?

Eller är det bara så att jag hade en snabbare utveckling av fostret i början av graviditeten?

Min menscykel såg ut såhär:

Mensstart:

19 januari

18 februari (30 dagar)

8 mars (18 dagar)

29 mars (21 dagar)

20 april (22 dagar)

14 maj (24 dagar)

10 juni (27 dagar)

Beräknad mensstart: 4 juli, men den kom inte.

Enligt min app hade jag ägglossning den 19 juni.

Jag hade en spotting (värd att notera) 28 juni. Jag brukar inte logga min kropp så mycket, men den här gången gjorde jag visst det... Det måste väl varit en nidblödning? För en ägglossningsblödning är det väl för sent för då om man tänker på BF-datumen?

Som sagt, nyfiken... För om mina beräkningar stämmer så är det ett perfekt tajmat midsommarbarn ;)

Puffar lite och undrar om ingen annan har samma, fast individuella, tankar? Vi är ju ett par stycken i gruppen ändå :)
  • LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-17 13:31:38 följande:
    Tack gulliga ni för era svar och stackars er som har samma.
    Ska prova ta en alvedon och värma vetekudden. Eller sambon får göra det för jag vågar inte flytta mig nu.
    Ska ringa min bm i morgon bitti för såhär kan jag inte ha det. Tur att jag kan jobba hemifrån.

Vet ni tips på övningar eller om man ska vila/röra på sig? Tänkte ta en promenad men det är totalt omöjligt.
    Om det är ichias (som jag, precis som flera andra här) tycker att det låter som är det rörelse som gäller. Och vara noga med stretch. Det är en nerv som kommer i kläm och det gör galet ont. Rör du på dig (t ex simmar) kan den flytta sig och få "fritt spelrum" igen. 

Jag får känningar i ichiasnerven ibland nu när jag är gravid. Första gången höll jag på att rasa ihop på köksgolvet men fick tipset av mamma att lägga mig på rygg och stretcha ut rumpmuskeln. Då minskade det så att jag kunde röra mig igen och sen släppte det.

Ring BM för att få koll på vad det kan vara av någon som är mer kunnig än jag :) 
  • Hallonpaj88
    LillsmurfanLisa skrev 2013-11-17 18:10:34 följande:
    Om det är ichias (som jag, precis som flera andra här) tycker att det låter som är det rörelse som gäller. Och vara noga med stretch. Det är en nerv som kommer i kläm och det gör galet ont. Rör du på dig (t ex simmar) kan den flytta sig och få "fritt spelrum" igen. 

Jag får känningar i ichiasnerven ibland nu när jag är gravid. Första gången höll jag på att rasa ihop på köksgolvet men fick tipset av mamma att lägga mig på rygg och stretcha ut rumpmuskeln. Då minskade det så att jag kunde röra mig igen och sen släppte det.

Ring BM för att få koll på vad det kan vara av någon som är mer kunnig än jag :) 

Tack snälla för dina tips! Ska ringa bm i morgon för är det foglossning ska man vila men ischias stretcha. Så jag inte gör det värre :)
  • tvetalan
    anaconda skrev 2013-11-17 14:18:18 följande:

Har varit och beställt barnvagnen på babyproffsen idag! Jag är så lycklig!!

De blev en emmaljunga mondial duo combi med sportchassi och expresso läder färg! Jag är så grymt nöjd!

Woho! Grattis! Hoppas på att få se bilder sen :) vad blev priset?
  • tvetalan
    tvetalan skrev 2013-11-17 18:31:24 följande:
    Woho! Grattis! Hoppas på att få se bilder sen :) vad blev priset?
    Aaahh! Såg i bildtråden nu :D riktigt snygg!!
  • anaconda

Tvetalan: har lagt in bild i bildtråden :) slut priset blev 9290kr tror jag de va!

Nu är frågan om babyskyddet! Vi tänkte maxi cosi pebble! Nån som funderat på babyskyddet?

• tvetalan
    anaconda skrev 2013-11-17 18:35:24 följande:

Tvetalan: har lagt in bild i bildtråden :) slut priset blev 9290kr tror jag de va!

Nu är frågan om babyskyddet! Vi tänkte maxi cosi pebble! Nån som funderat på babyskyddet?

Vi har köpt maxi cosi cabriofix men jag har hört att pebble också ska vara bra :) annars är ju maxi cosis babyskydd bland de bästa på marknaden :)
  • Skrånkan

Vi har tänkt testa försäkringsbolagens uthyrning av babyskydd och bilbarnstolar. Man byter när barnet blivit större, får behålla den sista stolen som är typ när barnet är 4 år. :)

• j3nnyy
    anaconda skrev 2013-11-17 18:35:24 följande:

Vi har köpt ett brio primo babyskydd för att kunna fästa på vagnen. Har hört många som tycker det underlättar jättemycket. (Har köpt en brio happy vagn)
  • LillsmurfanLisa
    Skrånkan skrev 2013-11-17 19:02:19 följande:
    Vi har tänkt testa försäkringsbolagens uthyrning av babyskydd och bilbarnstolar. Man byter när barnet blivit större, får behålla den sista stolen som är typ när barnet är 4 år. :)
    Vilken smart grej! Det har jag aldrig hört talas om. Måste definitivt kollas upp!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014