• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Idag är första gången både jag och min sambo kunde se rörelser på magen. Gud va häftigt!!! lillen har nog gympa där inne nu haha

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-18 18:52:49 följande:

Tror de mätt fel på mig med på RUL. Spännande med barnmorske besök. Hur mår du annars? Fortfarande kämpigtmeed känslorna?
    Jag mår sådär, känns tungt och har ont. Men har det bättre med känslorna nu faktiskt. Jag längtar bara nu, men vem gör inte det när man är gravid? 
    Hur mår du nu då?  
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2013-11-18 19:12:19 följande:
    Jag mår sådär, känns tungt och har ont. Men har det bättre med känslorna nu faktiskt. Jag längtar bara nu, men vem gör inte det när man är gravid?  Hur mår du nu då?  

Så bra att du har det lättare med dina känslor & ser framemot bebisens ankomst Jag mår bättre tack
  • Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-11-18 19:07:02 följande:
    Idag är första gången både jag och min sambo kunde se rörelser på magen. Gud va häftigt!!! lillen har nog gympa där inne nu haha

Mysigt
  • Heene
    majsa88 skrev 2013-11-18 19:00:12 följande:
    Men jag blev gravid i juli. Hur går det ihop?
    Hm, klurigt...
    Vet inte. Men om man läser på familjelivs förklaring mellan de olika räknesätten så blir det ny graviditetsmånad var 28e dag och utgår från din senaste menstruation. Alltså inte befruktningen.
    Kanske den räknar att du fick din mens i slutet av juni och befruktningen skedde den 8 juli?

Som sagt, det är inte lätt med alla olika räknesätt som används =)

Här står det lite om hur FL räknar ut iaf
    http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php
  • Lovely90

Behöver alla tips jag kan få om hur man får ordning på ischiasnerven? Har knappt kunnat gå på jobbet idag, 7-19 pass och är nu helt död i rumpan/benet. Fasar lite för morgondagen men jag vägrar vara hemma!

• Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2013-11-18 21:12:27 följande:
    Behöver alla tips jag kan få om hur man får ordning på ischiasnerven? Har knappt kunnat gå på jobbet idag, 7-19 pass och är nu helt död i rumpan/benet. Fasar lite för morgondagen men jag vägrar vara hemma!

Lite tips att läsa kanske ischias.se/graviditet/
  • Heene

Jag har sen tidiga tonåren haft lite problem men den nerven och då har det hjälpt lite att "hänga" ut den så att trycket lättas.
    ta tag i tex en stadig dörrkarm och häng ut ryggen en stund.
    Jag köpte en billig dörrstång, typ en sån här, för en massa år sen och det hjälper en aning för mig iaf. Det har inte tagit bort smärtan men det har lättat lite på trycket för mig iaf =)

Hoppas du får bukt med det snart för jag vet hur ONT det gör när det väl sätter igång. Lider med dig =(

• Lovely90
    Heene skrev 2013-11-18 21:31:03 följande:
    Jag har sen tidiga tonåren haft lite problem men den nerven och då har det hjälpt lite att "hänga" ut den så att trycket lättas. ta tag i tex en stadig dörrkarm och häng ut ryggen en stund. Jag köpte en billig dörrstång, typ en sån här, för en massa år sen och det hjälper en aning för mig iaf. Det har inte tagit bort smärtan men det har lättat lite på trycket för mig iaf =) Hoppas du får bukt med det snart för jag vet hur ONT det gör när det väl sätter igång. Lider med dig =(

Tack för tipset! Vi har ribbstolar på jobbet så skall försöka använda dem :).
  • Hallonpaj88

Orkar inte mer. Har ju haft ont i vänstra skinkan o benet i flera dagar och i natt vaknade jag av ett ryck att det krampar på högra sidan av ryggen. Nu värker det konstant. Har knappt sovit en blund. Varit uppe o gått, tagit alvedon och värmt vetekudden men inget funkar. Hoppas läkaren kan hjälpa mig i morgon för just nu njuter jag inte alls av att vara gravid :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014