• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata

Jag sitter och läser på lite om föräldreersättningen man får via jobbet. Jag har tappat hjärnceller sen jag blev gravid men förstår inte riktigt "Du måste också ta ut föräldrapenning från försäkringskassan i samma omfattning som du får ersättning från arbetsgivaren.". Menar dom att jag måste ta ut 7 dagar i veckan för att få dom 10% extra och dom räknar ut en procent eller vad tusan menar dom?

• biodynamisk

De menar att om du tar ut fp fyra dagar i veckan kan du bara få ut den extra föräldralönen för fyra dagar, även om du jobbar femdagars-vecka i normala fall... det är alltså inte en viss procent på din månadslön utan det utgår en dagsersättning

• Emelie e

Ska ni gå på föräldraträffar? Jag ska gå på en idag, ska bli kul att träffa dem som ska få barn samtidigt som oss :D

• Galaxy79a
    Emelie e skrev 2013-11-19 11:54:18 följande:
    Ska ni gå på föräldraträffar? Jag ska gå på en idag, ska bli kul att träffa dem som ska få barn samtidigt som oss :D
    Vad gör man på en föräldraträff egentligen? har ingen tidigare erfarenhet men funderat på att anmäla mig/oss till det
  • ajml
    Galaxy79a skrev 2013-11-19 12:20:28 följande:
    Vad gör man på en föräldraträff egentligen? har ingen tidigare erfarenhet men funderat på att anmäla mig/oss till det

Jag och sambon ska på andra träffen med föräldragruppen idag. Förra gången pratade vi om förlossningen och när man ska åka in och så. Denna gång ska vi prata om smärta och smärtlindring har jag för mig :) så lite sånt pratar man om, iaf i den gruppen vi är med i
  • Längtanefterlilladig

Jag längtar efter min bebis så jag blir snart knäpp. Jag vill ha honom här NUUUUU. Känns som tiden hasar fram. Vill börja inreda barnrummet, ta hem barnvagn och allting. Men jag tycker det är för tidigt. Tiden kommer gå ännu saktare då ju,om vi gör allt nu menar jag.

• LillsmurfanLisa
    Emelie e skrev 2013-11-19 11:54:18 följande:
    Vi ska gå i januari, två träffar.
  • LillsmurfanLisa

Tips för stockholmare och andra som kan ha vägarna förbi nästa vecka. Boob kommer att ha utförsäljning och skriver såhär i sitt nyhetsbrev:

Superfynda på Boob Garage Sale!

Kom och fynda gravid- och amningskläder, amnings BHar och babykläder till fantastiska priser. 50-80% rabatt på fotoprover och utvalda modeller.  
    Så bor du i Stockholm eller har vägarna förbi: kom och hitta dina mamma-favoriter till riktiga fyndpriser! 

Onsdag 27 nov kl 8.00 – 18.00 Torsdag 28 nov kl 9.00 – 18.00 
    Plats: Krukmakargatan 27 - 29. 

Närmaste T-bana: Zinkensdamm T-bana (277 m), Mariatorget T-bana (486 m) .
    Vi tar både kort och cash. 

Jag tänkte själv vara där tidigt på onsdagsmorgonen så vi kanske ses om någon kommer samma tid!

• tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 14:44:30 följande:

Jag längtar efter min bebis så jag blir snart knäpp. Jag vill ha honom här NUUUUU. Känns som tiden hasar fram. Vill börja inreda barnrummet, ta hem barnvagn och allting. Men jag tycker det är för tidigt. Tiden kommer gå ännu saktare då ju,om vi gör allt nu menar jag.

Du satte ord på mina känslor :) Du är inte ensam om dom tankarna!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014