Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Jag hade önskat att vår blev tvåspråkig. Då jag är halv iranare. Pratade flytande persiska när jag va liten men efter min pappa och mamma gick skilda vägar så glömde jag bort språket med tiden.
    Mina halvsyskon pratar persiska och min pappa pratar mycket med dem. Hade varit kul om han lärde sitt barnbarn lite. Just för jag har släkt i Iran som inte kan engelska eller svenska. Så när dem kommer på besök blir de problem.

• Zobeideh

Joma: håller fullständigt med dig har själv stora problem med att köra hehe. Vi ser om dem andra svarar till kvällen i alla fall annars kanske vi ska ställa in?

• Zobeideh
    ananas86 skrev 2014-02-23 15:50:48 följande:

Har planerat snitt 8 dagar innan BF..

Jag kommer också bli sövd pga att jag inte kan få ryggbedövning.

Måste fråga varför du ska du bli sövd?

Man får ju helatiden höra att vid ett planerat snitt får mamman vara vaken osv..
    Måste fråga varför du inte får ta ryggbedövning?

har skolios och får inte heller ta den. Så tänker om jag åker in på kejsarsnitt, måste jag oxå bli sövd då?
  • Zobeideh
    ananas86 skrev 2014-02-23 16:06:00 följande:

Det är pga min skolios jag kommer bli sövd också.

Finns inget annat alternativ om man inte kan få ryggbedövning och ska snittas.

Kan inte säga helt 100 att samma skulle gälla för dig, men kan man absolut inte får ryggbedövning måste man sövas..
    Nä det e därför jag undra för detta va inget jag visste om =). Ryggbedövningen har min läkare sagt att jag absolut inte får ta. Så då vet jag om de nu skulle bli snitt akut att dem måste söva mig =) Får kolla med BM nu i veckan oxå 
  • Zobeideh

Lovely90: hela min ryggrad är formad som ett S. Så jag har uppifrån och ner en krökning. Tycker du ska kolla upp de med en skolios läkare va dem säger. För skulle de bli fel kan man bli förlamad. Har hört att de e BM och även på förlossningen som inte känner till riskerna därför e de bra själv att veta om de så man kan stå på sig ifall dem skulle dra upp de vid födseln.

• Zobeideh

Hallonpaj88: jag har bara använt korsett., eftersom jag har en enorm rädsla för operationsbord hehe. Korsetten funka i alla fall på mig. Har en liten krök kvar. :)

• Zobeideh

Prinsessan på ärten: träffen är i Helsingborg vid 13:30 tiden vid espresso på bruksgatan :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014