• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-08-31 21:18:20 följande:

Jag tog min sista tablett idag, ska på vul på tisdag morgon för att se om någon äggblåsa växt till, hoppas det. Sen blir det mysa i veckan :)

hoppas ni får se en bra äggblåsa.

denna väntan hela tiden, jag vet inte exakt när min BIM är heller, då jag har så långa cykler.
  • I have a kid
    wassan skrev 2014-08-22 11:15:24 följande:
    åh håller tummarna <3

fråga du henne inte varför du inte får ovetrelle då? 

jag har ÄL i vanliga fall oxå men det tar sig inte, enligt gyn är det för svagt.. 
    jag har tappat räkningen och vill inte ens veta mår så dåligt av det
    men 4 gånger tror jag det är jag har varit gravid men fått MA/MF. i rad då 
      Fick negativa äl tester cd 17-26

alltså ingen äl trodde jag.... chiiii fick jag :P

Dr ringde igår och sa att jag släppt ägg :)

TUR att vi hade sex varje dag iaf :)

Hon sa att om det inte tar sig denna gång ska vi inte ta ovetrelle
    eftrsom att jag får ägglossning ( 2 gången på pergotime)  jag får äl... Och att ovetrelle kan förstöra om man redan har äl utan den

å stackare hur går det nu då?? väntar du på bim?? äl ?

hur kan hon se att äl inte är nog stark ??

• KnytetsMamma

Vul igår, hade två fina äggblåsor en på 11 mm och en på 13 mm. Så nu blir det mysa av i veckan och förhoppningsvis blir det ägglossning i helgen och sen den LÅÅÅÅNGA väntan på BIM.

• Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-03 19:36:04 följande:

Vul igår, hade två fina äggblåsor en på 11 mm och en på 13 mm. Så nu blir det mysa av i veckan och förhoppningsvis blir det ägglossning i helgen och sen den LÅÅÅÅNGA väntan på BIM.

Håller tummarna! Har bim i slutet av månaden. Så vi verkar ligga ungefär samma i cykeln :) ?
  • KnytetsMamma
    Lotten skrev 2014-09-03 20:14:14 följande:
    Håller tummarna! Har bim i slutet av månaden. Så vi verkar ligga ungefär samma i cykeln :) ?
    Har du varit på vul så du vet om det funnits mer än en äggblåsa? Kul att följas åt :)
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-03 20:20:29 följande:
    Har du varit på vul så du vet om det funnits mer än en äggblåsa? Kul att följas åt :)
    Nej det har jag inte. Jag frågade om det men icke. Ja! :) jättekul. Hur länge hade ni försökt?
  • Lotten
    Lotten skrev 2014-09-03 22:06:42 följande:
    Nej det har jag inte. Jag frågade om det men icke. Ja! :) jättekul. Hur länge hade ni försökt?
    Hur gick det förresten på vul? :)
  • I have a kid

ALLA NI I TRÅDEN SOM TAGIT PERGOTIME HAR NI FÅTT BEKRÄFTAD ÄGGLOSSNING PÅ ALLA KURER?? OCH NI SOM BLIVIT GRAVIDA MED PERGOTIME. HAR NI BLIVIT GRAVIDA PÅ FÖRSTA KUREN SOM GETT ÄGGLOSSNING?

Tagit 5 kurer pergotime i följande ordning :

: enkel,(2 ägg lossnade) ,halv tablett (inga ägg) halv tablett (inga ägg) 1 tablett (inga ägg) dubbel kur ( 1 ägg lossnade )

Även tagit 1 kur letrozole. 1 tablett ( inga ägg)

• Gweny

väntar själv på att min gyn ska ringa och berätta om det varit äl eller inte. är bim punktlig, så är det om en vecka. lycka till ni andra som är i äl-tider!

• KnytetsMamma
    Lotten skrev 2014-09-03 22:06:42 följande:
    Hej, det är så konstigt att det är så olika från läkare till läkare, min gynekolog är väldigt noggrann och gör hellre ett vul för mycket. Hur många kurer har du ätit? Vi hade inte ens börjat egentligen men i våras bestämde vi oss för att vi vill börja försöka framåt sommaren men eftersom min ägglossning inte kom igång av sig själv efter avslutad amning så kontaktade jag gyn och fick nästan direkt pergotime. Så nu hoppas jag verkligen att det tar sig på denna kur....fast jag vet ju att vi kan bli gravida så blir vi det inte nu kommer det sen. 

På vilken cykeldag hade du ägglossning? Förra kuren hade jag på cd 16-17 och om det blir samma denna gång blir det ägglossning söndag/måndag. Vi hade tänkt mysa onsdag, fredag och söndag....ev tisdag också. 
Svar på tråden Pergotime, följas åt?