• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 19:50:26 följande:
    Har bara testat tidigt på morgonen, blir inte av annars när man har fullt upp med en 2-åring....får se om jag lyckas hålla mig någon kväll och kan testa. Tar det sig inte denna månad ska jag annars testa mer seriöst nästa månad. Är dessa test också känsliga för mycket dricka innan? Har nämligen druckit väldigt mycket idag, annars hade jag kunnat testa nu..
    jo jag förstår det är inte helt rätt.

jag är inte så säker men man skall inte dricka så mycket för att det inte skall bli så utspädd.. måttligt drickande förelår jag sen kan man dricka hur mycket man vill
    önskar er all lycka  
  • KnytetsMamma
    wassan skrev 2014-09-05 10:47:59 följande:
    jo jag förstår det är inte helt rätt.

jag är inte så säker men man skall inte dricka så mycket för att det inte skall bli så utspädd.. måttligt drickande förelår jag sen kan man dricka hur mycket man vill
    önskar er all lycka  
    Är fortfarande osäker, fick nog inte positivt nu heller:

Tycker att gårdagens är mycket starkare, men räknas det som positivt?

• wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-05 11:37:37 följande:

ja gårdagens ser starkare ut det tycker jag med.
  • KnytetsMamma

Undra vad det betyder? Att ägglossning blir 24-48 timmar från gårdagens test? Eller att ägglossning är på gång men inte än?

wassan skrev 2014-09-05 14:03:34 följande:
    ja gårdagens ser starkare ut det tycker jag med.

• wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-05 18:47:45 följande:

Undra vad det betyder? Att ägglossning blir 24-48 timmar från gårdagens test? Eller att ägglossning är på gång men inte än?

har du flytningar ? 
    det tar 12-24 h tror jag innan ÄL sker.

LH ökning inträffar cirka 24-36 timmar innan ett ägg lossnar från äggstockarna så man bör ha samlag inom de närmaste 48 timmarna 
     har lärt mig detta från clearblues instruktions lapp från testet..

har ni myst något igår? mys på idag också om ni kan..
    eller testa med äl test
  • KnytetsMamma
    wassan skrev 2014-09-05 21:10:21 följande:
    har du flytningar ? 
    det tar 12-24 h tror jag innan ÄL sker.

LH ökning inträffar cirka 24-36 timmar innan ett ägg lossnar från äggstockarna så man bör ha samlag inom de närmaste 48 timmarna 
     har lärt mig detta från clearblues instruktions lapp från testet..

har ni myst något igår? mys på idag också om ni kan..
    eller testa med äl test
    Har inga flytningar och det oroar mig för förra kuren jag åt hade jag mycket flytningar och fick ju då också ägglossning...nu är jag orolig att jag inte ska få nån ägglossning...fast minns inte om det var först dagen innan ägglossning mina flytningar kom....men vi myste i onsdags och idag och ska försöka även på söndag :)
  • I have a kid

Någon här som testat

Bislovon ?

börjat med det igår ( fredags) 1 tablett per dag :)

Har tjockt sekret och får aldrig trådiga flytningar ( trots att jag har haft äl) hoppas det tunnar ut och spermierna får lättare att simma .)

• KnytetsMamma

Har ni alltid trådiga flytningar när ni har ägglossning? Hade såna flytningar i maj när jag fick ägglossning och blev gravid, nu när ägglossning närmar sig har jag inga såna flytningar alls. Så funderade på om det är ett tecken på att jag inte kommer få ägglossning :(

• wassan

knytes: när jag tog min första kur så fick jag inte flytningar som jag brukade ha  i vanliga fall..

• Lotten

Har idag en brännande/svidande smärta i/vid livmodern. Hade ägglossning i början av vecka. Någon som känner igen detta?

Svar på tråden Pergotime, följas åt?