• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • KnytetsMamma

Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!

• Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-09-09 12:28:57 följande:

Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!

bara mysa på och hoppas på det bästa nu då.
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-09 12:28:57 följande:

Håller tummarna :)
  • KnytetsMamma

Förra kuren hade jag äl på cd 16-17 så jag trodde absolut att äl redan varit men tji fick jag. Visserligen tyckte jag att gyn sa något om "ja ifall det inte redan släppt en äggblåsa blir det nog äl inom närmsta dagarna". Kan man släppa två äggblåsor med några dagars mellanrum? Någon som vet? När dottern somnat ikväll blir det mys ;)

• Boomsan
    Lotten skrev 2014-09-09 10:41:34 följande:
    Lycka till! :)

Har idag fått ömma bröst och i helgen hade jag som mensvärk och ont i livmodern.
    Spännande när har du BIM?
    Hoppas på de bästa för dig :D :D
  • Geléhallon89
    Lotten skrev 2014-08-31 08:35:54 följande:
    Jag tog min första tablett den 21/8. Så det borde vara dags för ägglossning snart inom några dagar. :) Känner du av några biverkningar?
    jag är inte inne här så ofta och jag har fått en dotter i juni. men när jag åt tabletterna så första kuren gav mig alla graviditetssymtom som finns så jag blev säker på att jag var gravid. (dock var jag ju inte det, men de tog sig två månader efter det) :) lycka till!
    Vincent 080622
  • KnytetsMamma

Tänkte bara uppdatera er med att jag plussade förra veckan så om allt går vägen blir det ett litet syskon i juni nästa år, precis lagom till dotterns 3-årsdag. Är tyvärr väldigt orolig för nytt ma (som jag ju fick i juli) men försöker intala mig att allt kommer att gå bra.

• Boomsan

Ni som har ägglossning, får ni ägglossningssmärtor innan, under eller efter ägglossningen?
    Jag hade väldigt ont i två dagar (dag 19&20) så jag antar att det var ägglossningen :P

Svar på tråden Pergotime, följas åt?