Pergotime, följas åt?
Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)
Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)
Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!
Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!
Förra kuren hade jag äl på cd 16-17 så jag trodde absolut att äl redan varit men tji fick jag. Visserligen tyckte jag att gyn sa något om "ja ifall det inte redan släppt en äggblåsa blir det nog äl inom närmsta dagarna". Kan man släppa två äggblåsor med några dagars mellanrum? Någon som vet? När dottern somnat ikväll blir det mys ;)
Tänkte bara uppdatera er med att jag plussade förra veckan så om allt går vägen blir det ett litet syskon i juni nästa år, precis lagom till dotterns 3-årsdag. Är tyvärr väldigt orolig för nytt ma (som jag ju fick i juli) men försöker intala mig att allt kommer att gå bra.
Inte gravid här! Har ägglossning typ nu skulle jag tro.
Ni som har ägglossning, får ni ägglossningssmärtor innan, under eller efter ägglossningen?
Jag hade väldigt ont i två dagar (dag 19&20) så jag antar att det var ägglossningen :P