• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • KnytetsMamma

En fråga om ägglossningstest, gjorde två olika test idag, ett från testlagret kl.05.30 och ett från One Step kl.6.45. Tycker att det blir så himla stor skillnad i hur starka streck jag får, vet ni varför?

Testlagret:

One step:

• Gweny
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 07:09:41 följande:

Hej, det är så konstigt att det är så olika från läkare till läkare, min gynekolog är väldigt noggrann och gör hellre ett vul för mycket. Hur många kurer har du ätit? Vi hade inte ens börjat egentligen men i våras bestämde vi oss för att vi vill börja försöka framåt sommaren men eftersom min ägglossning inte kom igång av sig själv efter avslutad amning så kontaktade jag gyn och fick nästan direkt pergotime. Så nu hoppas jag verkligen att det tar sig på denna kur....fast jag vet ju att vi kan bli gravida så blir vi det inte nu kommer det sen. 

På vilken cykeldag hade du ägglossning? Förra kuren hade jag på cd 16-17 och om det blir samma denna gång blir det ägglossning söndag/måndag. Vi hade tänkt mysa onsdag, fredag och söndag....ev tisdag också. 

ja verkar variera väldigt med det. läst många som har det olika med vul. min gör det först vid dubbelkur.
  • KnytetsMamma

På ett sätt är det irriterande med vul tycker jag för då måste man vänta med sex tills man fått okej av läkaren. Men å andra sidan är det ju bättre med vul så man slipper riskera trillingar t ex. Förra kuren hade jag 3 ägglåsor på cd 11 och var tvungen att komma tillbaka en gång till, då var det tyvärr helg emellan så jag kunde inte komma förrän på morgonen på cd 16 och då blev det väldigt stressigt att få veta på morgonen att det fanns en äggblåsa på 20 mm...denna gång hade vi bättre tur med bara två äggblåsor och fritt fram from cd 11.

• wassan
    I have a kid skrev 2014-09-03 19:30:01 följande:
    åh vilken tur<3 
    nu hoppas vi på att ägget är befruktad..

jag inväntar bim som är på fredag tror jag för mensen bör komma 14 dagar efter ÄL och det är 14 dagar imon. 
    jag mår riktigt dåligt..mår illa, halsbränna, metal smak, ont i tjejen magen...
    allt möjligt.
  • wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 07:13:37 följande:

En fråga om ägglossningstest, gjorde två olika test idag, ett från testlagret kl.05.30 och ett från One Step kl.6.45. Tycker att det blir så himla stor skillnad i hur starka streck jag får, vet ni varför?

Testlagret:

One step:

det kan ändras väldigt fort..
    jag själv tror inte på dessa tester därför köper jag alltid den digitala 
  • KnytetsMamma

Tycker de digitala är så himla dyra och eftersom jag ändå inte kan.påverkar om det blir ägglossning eller inte vill jag inte spendera massa pengar på tester...men dessa är så billiga och kul att testa så får vi se. Har telefontid med gyn på tisdag morgon och har jag inte fått utslag på stickorna till dess blir det kanske ett nytt vul och blodprov.

wassan skrev 2014-09-04 17:27:02 följande:
    det kan ändras väldigt fort.. jag själv tror inte på dessa tester därför köper jag alltid den digitala 

• wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 18:44:25 följande:

Tycker de digitala är så himla dyra och eftersom jag ändå inte kan.påverkar om det blir ägglossning eller inte vill jag inte spendera massa pengar på tester...men dessa är så billiga och kul att testa så får vi se. Har telefontid med gyn på tisdag morgon och har jag inte fått utslag på stickorna till dess blir det kanske ett nytt vul och blodprov.

jaa de digitala är inte direkt billig.

är det din första gång ?

prova att testa på kvällen också för vissa får ökad utslag då.

jag kan  ta ett exempel på mig själv.
    hade tydliga symtom på ÄL men morgonen fick jag inget utslag vid 8 tiden sen vid 3 tänkte jag nu jävlar och det var inget men något sa mig ändå att håll dig och testa innan läggdags och då dök det upp en glad gubbe..

alla är olika så det gäller att prova sig fram 
    all lycka 
  • KnytetsMamma
    wassan skrev 2014-09-04 19:42:29 följande:
    jaa de digitala är inte direkt billig.

är det din första gång ?

prova att testa på kvällen också för vissa får ökad utslag då.

jag kan  ta ett exempel på mig själv.
    hade tydliga symtom på ÄL men morgonen fick jag inget utslag vid 8 tiden sen vid 3 tänkte jag nu jävlar och det var inget men något sa mig ändå att håll dig och testa innan läggdags och då dök det upp en glad gubbe..

alla är olika så det gäller att prova sig fram 
    all lycka 
    Har bara testat tidigt på morgonen, blir inte av annars när man har fullt upp med en 2-åring....får se om jag lyckas hålla mig någon kväll och kan testa. Tar det sig inte denna månad ska jag annars testa mer seriöst nästa månad. Är dessa test också känsliga för mycket dricka innan? Har nämligen druckit väldigt mycket idag, annars hade jag kunnat testa nu..
  • Lotten
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 07:09:41 följande:
    Hej, det är så konstigt att det är så olika från läkare till läkare, min gynekolog är väldigt noggrann och gör hellre ett vul för mycket. Hur många kurer har du ätit? Vi hade inte ens börjat egentligen men i våras bestämde vi oss för att vi vill börja försöka framåt sommaren men eftersom min ägglossning inte kom igång av sig själv efter avslutad amning så kontaktade jag gyn och fick nästan direkt pergotime. Så nu hoppas jag verkligen att det tar sig på denna kur....fast jag vet ju att vi kan bli gravida så blir vi det inte nu kommer det sen. 

På vilken cykeldag hade du ägglossning? Förra kuren hade jag på cd 16-17 och om det blir samma denna gång blir det ägglossning söndag/måndag. Vi hade tänkt mysa onsdag, fredag och söndag....ev tisdag också. 
    Ja drf blir man lite förvirrad och orolig att det ska vara fel. Detta är min första kur, och ägglossning hade jag nog på dag 17.

Lycka till! :)

Vi är iväg på tråkigheter denna helg. Så vi får se hur det blir. Förhoppningsvis har vi redan prickat in.
  • KnytetsMamma

Spännande!!! Har känningar i magen men inget positivt test, ska testa igen när jag kommer hem vid 10, då har jag hållit mig från kl.7. Hoppas ni prickat in ändå, vi ska försöka mysa idag och på söndag och ev tisdag.

Lotten skrev 2014-09-05 08:51:05 följande:
    Ja drf blir man lite förvirrad och orolig att det ska vara fel. Detta är min första kur, och ägglossning hade jag nog på dag 17. Lycka till! :) Vi är iväg på tråkigheter denna helg. Så vi får se hur det blir. Förhoppningsvis har vi redan prickat in.

Svar på tråden Pergotime, följas åt?