Pergotime, följas åt?
Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)
Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)
En fråga om ägglossningstest, gjorde två olika test idag, ett från testlagret kl.05.30 och ett från One Step kl.6.45. Tycker att det blir så himla stor skillnad i hur starka streck jag får, vet ni varför?
Testlagret:
Hej, det är så konstigt att det är så olika från läkare till läkare, min gynekolog är väldigt noggrann och gör hellre ett vul för mycket. Hur många kurer har du ätit? Vi hade inte ens börjat egentligen men i våras bestämde vi oss för att vi vill börja försöka framåt sommaren men eftersom min ägglossning inte kom igång av sig själv efter avslutad amning så kontaktade jag gyn och fick nästan direkt pergotime. Så nu hoppas jag verkligen att det tar sig på denna kur....fast jag vet ju att vi kan bli gravida så blir vi det inte nu kommer det sen.
På vilken cykeldag hade du ägglossning? Förra kuren hade jag på cd 16-17 och om det blir samma denna gång blir det ägglossning söndag/måndag. Vi hade tänkt mysa onsdag, fredag och söndag....ev tisdag också.
På ett sätt är det irriterande med vul tycker jag för då måste man vänta med sex tills man fått okej av läkaren. Men å andra sidan är det ju bättre med vul så man slipper riskera trillingar t ex. Förra kuren hade jag 3 ägglåsor på cd 11 och var tvungen att komma tillbaka en gång till, då var det tyvärr helg emellan så jag kunde inte komma förrän på morgonen på cd 16 och då blev det väldigt stressigt att få veta på morgonen att det fanns en äggblåsa på 20 mm...denna gång hade vi bättre tur med bara två äggblåsor och fritt fram from cd 11.
En fråga om ägglossningstest, gjorde två olika test idag, ett från testlagret kl.05.30 och ett från One Step kl.6.45. Tycker att det blir så himla stor skillnad i hur starka streck jag får, vet ni varför?
Testlagret:
Tycker de digitala är så himla dyra och eftersom jag ändå inte kan.påverkar om det blir ägglossning eller inte vill jag inte spendera massa pengar på tester...men dessa är så billiga och kul att testa så får vi se. Har telefontid med gyn på tisdag morgon och har jag inte fått utslag på stickorna till dess blir det kanske ett nytt vul och blodprov.
Tycker de digitala är så himla dyra och eftersom jag ändå inte kan.påverkar om det blir ägglossning eller inte vill jag inte spendera massa pengar på tester...men dessa är så billiga och kul att testa så får vi se. Har telefontid med gyn på tisdag morgon och har jag inte fått utslag på stickorna till dess blir det kanske ett nytt vul och blodprov.
Spännande!!! Har känningar i magen men inget positivt test, ska testa igen när jag kommer hem vid 10, då har jag hållit mig från kl.7. Hoppas ni prickat in ändå, vi ska försöka mysa idag och på söndag och ev tisdag.