• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • KnytetsMamma

Men du fick ägglossning ändå eller?

wassan skrev 2014-09-06 10:24:56 följande:
    knytes: när jag tog min första kur så fick jag inte flytningar som jag brukade ha  i vanliga fall..

• wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-06 11:35:52 följande:

Men du fick ägglossning ändå eller?

ja precis! blev till o med gravid med trillingar :) (som slutade i mf)
  • KnytetsMamma

Ah, okej vad bra, då finns det hopp ändå alltså :) har ju känningar i tjejmagen så förhoppningsvis ...

wassan skrev 2014-09-06 11:50:37 följande:
    ja precis! blev till o med gravid med trillingar :) (som slutade i mf)

• wassan
    KnytetsMamma skrev 2014-09-06 11:59:32 följande:

Ah, okej vad bra, då finns det hopp ändå alltså :) har ju känningar i tjejmagen så förhoppningsvis ...

jaa precis :) håller tummarna 
  • I have a kid
    KnytetsMamma skrev 2014-09-06 06:44:48 följande:

Har ni alltid trådiga flytningar när ni har ägglossning? Hade såna flytningar i maj när jag fick ägglossning och blev gravid, nu när ägglossning närmar sig har jag inga såna flytningar alls. Så funderade på om det är ett tecken på att jag inte kommer få ägglossning :(

ALDRIG haft inte ens när jag blev gravid utan hjälp med dottern.

och med pergotime så blir mina flytningar tröga/inte slajmiga eller trådiga

därav tester jag bislovon och redan märkt skillnad :) wihooo
  • Boomsan

Nån här som fått konstig blödning av pergotime?

Jag tog en kur och fick mens dag 40. Sen vilade jag kroppen efter den omgången men har nu fått mens dag 20!! :S Det är väldigt ovanligt för mig att ha en sådan kort cykel, har aldrig haft det i hela mitt liv.. I början trodde jag det var en mellanblödning men är på dag 4 nu och blöder mycket och har ont som jag har vid mens.. Så jag kommer börja en ny kur imorgon. Konstigt. Fler som haft det så?

• Lotten
    Boomsan skrev 2014-09-07 11:11:24 följande:

Nån här som fått konstig blödning av pergotime?

Jag tog en kur och fick mens dag 40. Sen vilade jag kroppen efter den omgången men har nu fått mens dag 20!! :S Det är väldigt ovanligt för mig att ha en sådan kort cykel, har aldrig haft det i hela mitt liv.. I början trodde jag det var en mellanblödning men är på dag 4 nu och blöder mycket och har ont som jag har vid mens.. Så jag kommer börja en ny kur imorgon. Konstigt. Fler som haft det så?

Jag har ätit min första kur denna månaden. Men inte märkt av blödning. Det står i biverkningarna att man kan få det, men är du orolig så hade jag nog kontaktat läkare imorgon? :)
  • Gweny

Fick svar idag från min gyn, jag har haft ägglossning! så skönt det verkar fungera, men känner dock inte av att det ska ha tagit sig. Jag ska fortsätta med 2 kurer skrev hon, har det inte sen tagit sig, så ska vi in på möte igen, se vad dem planerar då.

angående bislovon, så provade jag det för några månader sen, men hjälpte inte mig tyvärr. Men läst om andra som det hjälpt.

känns lite depp idag, 85% blir gravida inom 1 år.... inte vi och 80 % blir gravida inom 3 kurer pergotime.....ska vi vara utanför den procenten igen....uch vissa dagar känns tyngre.

• Boomsan

Lotten: Jag blöder fortfarande (dag 6) så jag ser detta som mens och började på kuren igår. Känner mig redan svullen, trött, deppig, ont i brösten och allmänt konstig ahahha Men det är värt det :) Biverkningarna brukar lägga sig ganska direkt efter kuren ^^

• Lotten
    Boomsan skrev 2014-09-09 09:43:40 följande:

Lotten: Jag blöder fortfarande (dag 6) så jag ser detta som mens och började på kuren igår. Känner mig redan svullen, trött, deppig, ont i brösten och allmänt konstig ahahha Men det är värt det :) Biverkningarna brukar lägga sig ganska direkt efter kuren ^^

Lycka till! :)

Har idag fått ömma bröst och i helgen hade jag som mensvärk och ont i livmodern.
Svar på tråden Pergotime, följas åt?