• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • hime89

Jag och min före detta killes mor gick inte överens. 
    och det var för hon la sig i allt.
    ifrån vilka gardiner till vad för sorts salt vi skulle ha.

så tror din situation kommer lösa sig själv på ett eller annat sätt ^^

Som mamma hade jag nog bara varit glad så länge min son var nöjd.
    Det är ju trots allt hans liv inte mitt.
    Allt man kan hoppas på är att han har fått den kunskap och färdigheter han behöver för att avgöra vad som är rätt och fel i livet.

• molly50
    AngieT skrev 2013-07-29 15:17:34 följande:
    Good for you. Min ar en hemsk, hemsk manniska. Men jag, som ar 43 ar yngre an karringen, beter mig manga ggr battre an henne. Hon har gjort sma sviniga statements, pa en begravning sist. Sambon blev riktigt forbannad som tur ar. Jag ar glad att han ser vad hon haller pa med.

Skriver med ett engelskt keyboard, sorry.

Ingen fara. Jag ser ju vad du skriver i alla fal.

Ja,jag har också haft otrevliga svärföräldrar så jag vet att de finns. Och då är det ju bra om ens partner går till försvar.
    Att bete sig svinigt på en begravning t ex är inte ok någonstans.  Det är respektlöst.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (fniss)
    AngieT skrev 2013-07-29 09:59:30 följande:
    Du har aldrig haft en jobbig svärmor, eller hur?

Avstånd, nej. Men får jag en son tänker jag fan inte ringa honom stup i kvarten och bete mig som om min son är min man, som många äckliga incestuösa kärringar.
    Vad är det egentligen för fel på många kvinnor med söner? Det är svärmor som är problemet 9 ggr av 10, inte svärdottern. Kan ni inte bara inse att ni aldrig kommer vara number one för er son igen när han passerat typ, 14?
    <3
  • Anonym (svärmor 2)
    MrsPenn skrev 2013-07-29 16:00:14 följande:
    Nu hänger jag inte med, men jag håller inte med om det du försöker säga.

Jag tycker man bör behandla alla som man själv vill bli behandlad. Efter att ha tänkt igenom saken har jag förstått att även om min svärmor kan vara jobbig ibland så är hon faktiskt väldigt snäll.
    Min tanke var att den yngre generationen sitter med trumf på hand;  våra barnbarn.  De vet att de kan behandla mor-  och farföräldrar  nästan hur som helst -  dessa kommer att slå knut på sig själva för att svälja förtreten för att i bästa fall få ha fortsatt kontakt med de små liven.  I  varje fall om starka band  byggts upp mellan generationerna.  

Visst,  den som har fem barn behöver inte krusa dem lika mycket som den som bara har ett barn som ger barnbarn
  • Hs egen
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 19:06:11 följande:
    Bara för att ts inte gillar sin svärdotter betyder ju inte det att hon är lika "knäpp" som din svärmor. Men jag tror att ts kanske hängde upp sig mer på dig än någon annan var pga dina märkliga svar tex:

"Men får jag en son tänker jag fan inte ringa honom stup i kvarten och bete mig som om min son är min man, som många äckliga incestuösa kärringar. 

Vad är det egentligen för fel på många kvinnor med söner? Det är svärmor som är problemet 9 ggr av 10, inte svärdottern. Kan ni inte bara inse att ni aldrig kommer vara number one för er son igen när han passerat typ, 14?"

Jag kan ju säga så här att om dina vänner uttrycker sig som du, har samma förutfattade meningar om folk som du och är så aggro som du så förstår jag att de inte kommer överens med sina svärmödrar heller. 

Nu kommer det dröja minst en 18+ år innan jag blir svärmor men jösses vad man hoppas att ens barn gifter sig med en person som inte känner sig hotad av sin partners mamma. Att hänga upp sig på att en mamma ringer sin son, ofta eller inte är rätt så sjukt. 

believe
  • Anonym (Anna)
    AngieT skrev 2013-07-29 21:16:26 följande:
    Du, jag ar fan inte mer OT an folk som diskuterar om nagon ar ett troll eller inte. Eller om nagon uppfostrat sin son till en riktig man eller inte.

... nej, men du hängde kvar längre vid din, personliga historia som inte har någon direkt relevans här, i alla fall inte tillräckligt stor för inlägg efter inlägg. Det är ingen som ifrågasätter att det finns svärmödrar som är oerhört krävande eller att du har haft en horribel situation med din svärmor, men tråden handlar ju inte om det. Vad sägs om att faktiskt lyssna in vad TS säger och fokusera på hennes situation?
  • Wittra
    Anonym (Anna) skrev 2013-07-29 23:04:02 följande:
    ... nej, men du hängde kvar längre vid din, personliga historia som inte har någon direkt relevans här, i alla fall inte tillräckligt stor för inlägg efter inlägg. Det är ingen som ifrågasätter att det finns svärmödrar som är oerhört krävande eller att du har haft en horribel situation med din svärmor, men tråden handlar ju inte om det. Vad sägs om att faktiskt lyssna in vad TS säger och fokusera på hennes situation?
    Det är ju inte som om TS direkt beskriver sin situation heller....så knapphändig TS har jag sällan sett. Hur ska man ge några vettiga råd utifrån det? 
    Att påstå att någon är aggressiv och oekonomisk är så luddigt och diffust. Man kan vara aggressiv i sin framtoning, i sitt sätt att diskutera med TS eller är kvinnan aggressiv mot TS son? Oekonomisk är också ett begrepp som behöver lite mer utveckling. Vad är förresten fel med att delge en egen historia? Finns det någon speciell regel här på FL om det?  
  • SupersurasunkSara

Läste bara TS. Om ni inte känt varandra så länge så ge det lite tid. Om detta pågått en längre tid och du ändå avskyr henne så kan du kanske ha kontakten med din son via yfn och träffas bara vid födelsedagar etc. De ggr kan du vara artig och trevlig. ofatst är man ju fler personer då så det brukar vara lättare.

• Petite Chérie
    molly50 skrev 2013-07-29 22:29:31 följande:

Ingen fara. Jag ser ju vad du skriver i alla fal.

Ja,jag har också haft otrevliga svärföräldrar så jag vet att de finns. Och då är det ju bra om ens partner går till försvar.
    Att bete sig svinigt på en begravning t ex är inte ok någonstans.  Det är respektlöst.
    Jag onskar verkligen att min var battre. Jag har verkligen forsokt. Det var min ide att kopa en smartphone till henne pa hennes fodelsedag for flera tusen. Det var min ide att ta ut henne pa middag pa hennes fodelsedag for ytterligare ett par tusen  Det var min ide att handla och greja at henne nar hon hade migran. Jag har verkligen forsokt, sa gor hon sa.. Vad fan gor man liksom? Jag har sagt att jag tanker slappa det som hande pa begravningen. Jag ville inte att han skulle ta det med henne och nu har det gatt en manad, sa, struntsamma liksom. Men hander det nagot liknande igen sa har jag sagt att jag inte kommer kunna slappa det bara, utan da blir det en konfrontation och sa far vi se om vi ens kommer ha kontakt med henne efter. Jag vet att sambon skulle slappa henne helt om det kom fram att hon gor sa for att vara elak och jag skulle gora samma for honom. Skillnaden ar ju att min familj kommer alska honom nar dom far traffa honom nar vi ska till sverige, for att dom alskar mig och han gor mig lycklig.
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Petite Chérie
    Anonym (Anna) skrev 2013-07-29 23:04:02 följande:
    Se wittras svar.
    Wittra skrev 2013-07-29 23:13:53 följande:
    Det är ju inte som om TS direkt beskriver sin situation heller....så knapphändig TS har jag sällan sett. Hur ska man ge några vettiga råd utifrån det? 
    Att påstå att någon är aggressiv och oekonomisk är så luddigt och diffust. Man kan vara aggressiv i sin framtoning, i sitt sätt att diskutera med TS eller är kvinnan aggressiv mot TS son? Oekonomisk är också ett begrepp som behöver lite mer utveckling. Vad är förresten fel med att delge en egen historia? Finns det någon speciell regel här på FL om det?  

Jag behover inte ens tillagga nagot till ditt svar Glad
    You know for a guy, you act like a little bitch.
Svar på tråden Svärdotter från hell