• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • Petite Chérie
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:40:03 följande:
    Som en av de som vet vad som hänt, t ex vid begravningen, som var RIKTIGT pinsamt för henne, så kan jag bara säga till alla svärmödrar:

Om du gör fetbort dig på ett jobb så kan du få sparken.

Om du som svärmor gör fetbort dig inför ditt vuxna barn och dennes partner, så kan du räkna ut med arslet hur det kommer bli i framtiden, och om du fortsätter på samma sätt så kanske den enda kontakten kommer bestå av årliga julkort.

Som svärmor ska man inte förminska, osynliggöra, sätta krokben för den som ens vuxna barn älskar!
    Behandla din svärdotter/son såsom du själv vill bli behandlad!

Massa tummar upp pa denSolig
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Petite Chérie
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 15:45:47 följande:
    Angie T: Kan du vara vänllig och lämna denna tråd. Jag är inte ett dugg intresserad av din svärmor eller din mamma. Det är för övrigt inte det tråden handlar om heller!
    Nope. Jag far skriva i traden om jag vill. Det ar lite grejen med forum. Men jag kan sjalvklart sluta skriva om det.

Jag tror jag ar lite nara sanningen har.. eller? Du ar nog inte sa snall som du vill att folk ska tro, och din svardotter ar inte ens i narheten sa hemsk som du forsoker fa det till.
  • Anonym (svärmor 2)
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:40:03 följande:
    Som en av de som vet vad som hänt, t ex vid begravningen, som var RIKTIGT pinsamt för henne, så kan jag bara säga till alla svärmödrar:

Om du gör fetbort dig på ett jobb så kan du få sparken.

Om du som svärmor gör fetbort dig inför ditt vuxna barn och dennes partner, så kan du räkna ut med arslet hur det kommer bli i framtiden, och om du fortsätter på samma sätt så kanske den enda kontakten kommer bestå av årliga julkort.

Som svärmor ska man inte förminska, osynliggöra, sätta krokben för den som ens vuxna barn älskar!
    Behandla din svärdotter/son såsom du själv vill bli behandlad!

Och en svärson får bete sig precis hur som helst -  för att få träffa sin dotter och barnbarnen är det bara att tiga och lida....
  • MrsPenn
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-07-29 15:49:56 följande:
    Och en svärson får bete sig precis hur som helst -  för att få träffa sin dotter och barnbarnen är det bara att tiga och lida....
    Nu hänger jag inte med, men jag håller inte med om det du försöker säga.

Jag tycker man bör behandla alla som man själv vill bli behandlad. Efter att ha tänkt igenom saken har jag förstått att även om min svärmor kan vara jobbig ibland så är hon faktiskt väldigt snäll.
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:49:14 följande:
    Nope. Jag far skriva i traden om jag vill. Det ar lite grejen med forum. Men jag kan sjalvklart sluta skriva om det.

Jag tror jag ar lite nara sanningen har.. eller? Du ar nog inte sa snall som du vill att folk ska tro, och din svardotter ar inte ens i narheten sa hemsk som du forsoker fa det till.
    Huh, har jag missat något nu...vet du något om ts som inte vi vet? Vad har ts gjort menar du?
  • Petite Chérie
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 16:03:26 följande:
    Huh, har jag missat något nu...vet du något om ts som inte vi vet? Vad har ts gjort menar du?
    Ja, hon ber mig lamna traden for att jag ar OT. Jag har sett flera stycken vara OT men da har hon inte sagt nagot. Det verkar som att hon har ett problem med just mig, antagligen for att hon kanner sig lite traffad. For att hon vet att hennes svardotter inte alls ar sarskilt hemsk.
  • Anonym (Från hell?)

Mitt enda råd är att bibehålla kontakten, oavsett på vilket sett, med din son. Jag hade önskat att min svärmor gjort det!

Min sambo och jag hade ingen kontakt med hans föräldrar (min svärmor och svärfar) på närmare 20 år. Jag tyckte att vi blev konstigt bemötta och min sambo höll med. Vet inte vad det egentligen berodde på för vi var aldrig osams, men det hade kanske att göra med att vi bestämde oss för att inte skaffa barn? Min sambo var väldigt, väldigt omtyckt av mina släktingar, så då måste det ha berott på att det var något "fel" med mig, antar jag.

Min sambo är nu död sedan ett år tillbaka och jag har under alla år önskat att dom fått lära känna sin underbara, snälla, varma, omtänksamma son som vuxen. Jag hade inte haft något problem att "kliva åt sidan" för att underlätta detta, men min sambo valde att (pga mig) bryta kontakten med sina närmaste.

• Hs egen
    Froststar skrev 2013-07-29 10:47:46 följande:
    Mmmm, håller helt med där. Psykisk misshandel är mycket mer subtil och man ska verkligen känna offret för att kunna uppfatta den. Det som stör mig är det där oämlika synen på det hela på FL. Om en kille släpper sig vid ett olämpligt tillfälle ska tjejen lämna för han är världens svin. Helst ska hon få stöd av mamma som tar hand om barnen så hon kan få egentid och tröst. Om en tjej utnyttjar en kille och behandlar honom som skit ska han bara finna sig i det. Vågar killens mamma lägga sig i då är det för att hon är en häxa som tror att hon äger sin son. Typ. Lika nyanserat som en kolkällare med ljuset släckt.

Så sant!
    believe
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 16:07:58 följande:
    Ja, hon ber mig lamna traden for att jag ar OT. Jag har sett flera stycken vara OT men da har hon inte sagt nagot. Det verkar som att hon har ett problem med just mig, antagligen for att hon kanner sig lite traffad. For att hon vet att hennes svardotter inte alls ar sarskilt hemsk.
    Men var du det ifrån, att det är ts det är fel på och inte svärdottern? Hur kom du till den slutsatsen till att börja med? Vad har du att gå på då?
  • Petite Chérie
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 16:24:34 följande:
    Men var du det ifrån, att det är ts det är fel på och inte svärdottern? Hur kom du till den slutsatsen till att börja med? Vad har du att gå på då?
    Vad for problem har hon annars med mig? Varfor far massa andra vara OT, men inte jag?
Svar på tråden Svärdotter från hell