Madeleine 12 skrev 2013-07-30 13:11:36 följande:
Kan ta upp några exempel på vad min f.d. svärmor gjorde och hur hon betedde sig:
*Ringde hela tiden
*Möblerade om hemma hos mig inför min sons ankomst (Hon var där med min sambo och skulle göra något)
*Stormade in i min förlossningssal en timme efter förlossning. Satte på mitt barn sina första kläder. (Jag var groggy)
*Sa till min sambo att han inte borde bo med mig och vårt barn.
*Sagt hur jag borde klä mig och hur jag borde klä min son. (Herregud, jag kan detta)
*Snackat skit om min familj.
*När jag anförtrodde mig åt henne en gång vände hon det emot mig.
*Kollat allmänt snett, varit konstig och stel.
*När jag och min sambo varit tillsammans i hennes sällskap har hon alltid studerat oss, varenda puss etc.
*Sagt att jag är en egoistisk mamma för att jag inte ville gå till stranden med mitt barn en dag i somras, utan föredrog att vi gick till poolen(vilket även min son var med på). Detta ledde till bråk varpå hon började kalla mig massa nedlåtande saker, jag sa givetvis emot. Slutade med att hon drog mig i håret.
Som sagt, förstört min tillvaro på många sätt. Hon är inte frisk. Jag har aldrig någonsin haft problem med människor och jag är verkligen ingen elak person. Nu är det slut i alla fall och jag behöver inte se henne igen. Hon kommer dock alltid vara min sons farmor.
Hon låter verkligen som en skräck-svärmor, men man undrar ju var mannen är i det hela? Varför satte han inte ner foten direkt? Hur kan det komma sig att han trodde att du tyckte det var ok att hon stövlade in på bb? För om han inte trodde det så är det en rejäl deal-breaker att han inte kastade ut henne direkt. Om min svärmor skulle vara det minsta respektlös mot mig helt utan anledning hade han sagt ifrån direkt.