• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • MrsPenn
    AngieT skrev 2013-07-29 15:17:34 följande:
    Good for you. Min ar en hemsk, hemsk manniska. Men jag, som ar 43 ar yngre an karringen, beter mig manga ggr battre an henne. Hon har gjort sma sviniga statements, pa en begravning sist. Sambon blev riktigt forbannad som tur ar. Jag ar glad att han ser vad hon haller pa med.

Skriver med ett engelskt keyboard, sorry.
    Äntligen skriver du! =)
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Anonym (spela)
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:57:07 följande:
    Det är därför jag tvekar. Läste du Jesper F:s inlägg? Att spela teater är heller ingen bra lösning. Kroppsspråket säger sitt..
    Jo, men du måste ju inte låtsas som ni är bästa vänner. Man kan var trevlig och vänlig (som vanligt) utan att överdriva på något sätt. 

Men när du väl har sagt orden, går det inte att ta tillbaka dem. Då finns det två sidor helt plötsligt och din son måste välja sida. Du kommer inte att vinna den fajten, han väljer sin fru, garanterat. Förrutom att du kommer se mindre av din son i fortsättningen kan du nog även säga goodbye till ev barnbarn mer än kanske ett hövlighetsbesök lite då och då. 

Jag tror du kommer att ångra dig om du rycker i den tråden.  
  • Vitamin
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:19:45 följande:
    ...honom.
    Jag har inte kollat upp om TrendyFarsa är en man eller en kvinna.
    Därför skrev jag låtsasordet henom.

Jag hoppas nämligen att TrendyFarsa också är på låtsas

Om så inte är fallet, är det för mig både obegripligt och obehagligt att han/hon uttrycker sig med en så extremt självgod attityd, helt utan ödmjukhet och förståelse.
    Som levererar svar och åsikter totalt utan nyanser.
  • Petite Chérie
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:24:24 följande:
    Äntligen skriver du! =)
    JappSolig
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:24:02 följande:
    JA.

Kanske, men min mamma ar inte alls hemsk. Hon later oss vara. Hon inser att jag ar vuxen och att jag har fullt upp med att bygga ett eget liv med min blivande man. Skulle hon borja ringa flera ganger om dagen, eller ens flera ganger i veckan hade jag blivit tokig. Men ska jag vara helt arlig sa vill jag inkludera min mamma i ALLT nu, for att visa svarmor att hennes beteende inte ar okej och att det far konsekvenser.
    Vilket konstruktivt sätt att lösa problemen, visa vem som bestämmer....

Förresten om din svärmor ringer sin son flera gånger i veckan, vad har du med det att göra? Just wondering...
  • Petite Chérie
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 15:33:28 följande:
    Vilket konstruktivt sätt att lösa problemen, visa vem som bestämmer....

Förresten om din svärmor ringer sin son flera gånger i veckan, vad har du med det att göra? Just wondering...
    Tss, det ar jag som bestammer har hemma.

Med tanke pa hur hon beter sig, mycket.
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • MrsPenn
    Vitamin skrev 2013-07-29 15:32:23 följande:
    Jag har inte kollat upp om TrendyFarsa är en man eller en kvinna.
    Därför skrev jag låtsasordet henom.

Jag hoppas nämligen att TrendyFarsa också är på låtsas

Om så inte är fallet, är det för mig både obegripligt och obehagligt att han/hon uttrycker sig med en så extremt självgod attityd, helt utan ödmjukhet och förståelse.
    Som levererar svar och åsikter totalt utan nyanser.
    Intressant synpunkt. Önskar i hemlighet att en hel jävla radda människor är på låtsas på FL.
  • MrsPenn
    AngieT skrev 2013-07-29 15:34:48 följande:

Som en av de som vet vad som hänt, t ex vid begravningen, som var RIKTIGT pinsamt för henne, så kan jag bara säga till alla svärmödrar:

Om du gör fetbort dig på ett jobb så kan du få sparken.

Om du som svärmor gör fetbort dig inför ditt vuxna barn och dennes partner, så kan du räkna ut med arslet hur det kommer bli i framtiden, och om du fortsätter på samma sätt så kanske den enda kontakten kommer bestå av årliga julkort.

Som svärmor ska man inte förminska, osynliggöra, sätta krokben för den som ens vuxna barn älskar!
    Behandla din svärdotter/son såsom du själv vill bli behandlad!

• Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:34:48 följande:

hmm..fast du styr väl inte vem din får tal med i telefonen...det vore ju rätt psyko..?
  • Anonym (tveksam)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:17:34 följande:
    Good for you. Min ar en hemsk, hemsk manniska. Men jag, som ar 43 ar yngre an karringen, beter mig manga ggr battre an henne. Hon har gjort sma sviniga statements, pa en begravning sist. Sambon blev riktigt forbannad som tur ar. Jag ar glad att han ser vad hon haller pa med.

Skriver med ett engelskt keyboard, sorry.
    Angie T: Kan du vara vänllig och lämna denna tråd. Jag är inte ett dugg intresserad av din svärmor eller din mamma. Det är för övrigt inte det tråden handlar om heller!
Svar på tråden Svärdotter från hell