AngieT skrev 2013-07-31 23:46:20 följande:
Jag tror att det kommer vara en del gnäll, men det finns ju inget annat alternativ. Vi kan inte strunta i vårt liv för att hon beter sig som en liten hjälplös flicka liksom..
Jag kan bli så arg på sambon ibland när han vill hjälpa mig att ta ner dammsugaren från övervåningen eller nåt, för att han är så van vid att kvinnor behöver hjälp med sånt pga henne. Jag är ganska liten och svag, men jag kan då fan ta ner en dammsugare. Skulle jag inte kunna det så skulle jag väl få styrketräna eller nåt, för jag vet att jag inte kan förlita mig på andra människor när det gäller såna vardagliga saker.
Ok. Ja,det är kanske dags då att hon börjar lära sig att sköta sådana saker själv nu. Hon kan,som sagt,inte kräva att ni ska strunta i ert liv för hennes skull.
Ja,det låter ju som att han är uppväxt med att få hjälpa "kvinnor i nöd".
Anonym (Stjärnfall) skrev 2013-08-01 01:54:17 följande:
Det är svårt att ha en åsikt med så knapphändiga uppgifter. Vi har inte fått veta några större fel på svärdottern. Därför jämför många med förhållandet till sin svärmor.
Min man hjälpte sin mor mycket. Hon var rätt gammal när han föddes. När svärfar gick bort blev hon väldigt ensam. Min man ringde henne varje dag. Jag tycker han gjorde rätt. Hon hade satsat mycket när han var liten och nu gav han henne omsorg tillbaka. Om t ex en glödlampa behövde bytas åkte han dit och gjorde det. Inte genast, men så snart han fick tid. Vi ville inte riskera att hon skulle ramla.
Ett gott skäl till att försöka ha ett bra förhållande mellan svärmor och svärdotter är att barnen mår bra av det. De har rätt att få träffa både farmor och mormor utan att det ska bli konflikter.
Svärmor är borta nu och vi har bara bra minnen.
Låt din son och sonhustru också få minnas dig med glädje TS.
Det här håller jag med om.