• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Pommac

Jag äter mest sallad till middag. Spenat, gurka, tomat, fetaost, kyckling och lite olivolja till. Det går ju att variera massor. En köttbit med stekta grönsaker som paprika, zucchini svamp, morätter osv.. Är ju också supergott! 

• Pommac
    Pommac skrev 2013-09-12 20:48:43 följande:
    Jag äter mest sallad till middag. Spenat, gurka, tomat, fetaost, kyckling och lite olivolja till. Det går ju att variera massor. En köttbit med stekta grönsaker som paprika, zucchini svamp, morätter osv.. Är ju också supergott! 
    Morötter... 
  • Nany

Idag vägde jag mig eftersom jag missade att väga mig i onsdags. Har gått ner 0,5kg o minskat 1cm runt midjan. Inte mycket men hellre ner än upp

• Nany
    Tildalainen skrev 2013-09-12 13:57:17 följande:
    Smart att byta ut pasta och potatis mot broccoli och blomkål!! Tack för det tipset

Fisk,kyckling filé, , quorn filé och bulgur har låga kcal det äter jag
  • Emmut
    Nany skrev 2013-09-13 08:13:43 följande:

Idag vägde jag mig eftersom jag missade att väga mig i onsdags. Har gått ner 0,5kg o minskat 1cm runt midjan. Inte mycket men hellre ner än upp

Ett minus är ju fortfarande ett minus! Bra jobbat :)
  • caledonianclear

Började i lördags och har gått ner drygt tre kilo på fem dagar. Jag går lätt ner i vikt, men också åt andra hållet så jag måste vara stenhård. Började på 80 kilo blankt och är nu nere på 76,4. Det jag främst har märkt är vilka bautaportioner jag åt innan. Helt sjukt vad mycket man äter egentligen.

• Tildalainen
    caledonianclear skrev 2013-09-13 13:04:56 följande:
    Började i lördags och har gått ner drygt tre kilo på fem dagar. Jag går lätt ner i vikt, men också åt andra hållet så jag måste vara stenhård. Började på 80 kilo blankt och är nu nere på 76,4. Det jag främst har märkt är vilka bautaportioner jag åt innan. Helt sjukt vad mycket man äter egentligen.
    Visst är det! Helt sjukt hur mycket man stoppat i sig utan att ens tänka på det. Och för min del är småätandet en stor bov. Grattis, och lycka till!
  • Nany
    caledonianclear skrev 2013-09-13 13:04:56 följande:

Wow helt otroligt är det ens möjligt?
  • Tildalainen

Fråga, dricker ni 2 liter vatten om dagen?
    Hur ska man tänka, att man ska dricka 2 liter vatten eller ingår all annan dryck, såsom kaffe osv också i de 2 litrarna man ska få i sig? 

Svar på tråden Shape Up