• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • alexs mamma
    Tildalainen skrev 2013-09-13 15:30:17 följande:
    Fråga, dricker ni 2 liter vatten om dagen?
    Hur ska man tänka, att man ska dricka 2 liter vatten eller ingår all annan dryck, såsom kaffe osv också i de 2 litrarna man ska få i sig? 

Jag dricker inte speciellt mycket vatten vare sig jag fastar eller utan  jag dricker när jag är törstig. Jag fastade i går och gissar att jag då fick i mig ca 1,2 liter vätska under hela min vakna tid. Drick när du är törstig eller om du är hungrig och det hjälper dig att bemästra det värsta suget...
  • Nany
    alexs mamma skrev 2013-09-13 17:21:15 följande:
    Jag dricker inte speciellt mycket vatten vare sig jag fastar eller utan  jag dricker när jag är törstig. Jag fastade i går och gissar att jag då fick i mig ca 1,2 liter vätska under hela min vakna tid. Drick när du är törstig eller om du är hungrig och det hjälper dig att bemästra det värsta suget...

Kör du 5:2 diet vad äter du när du fastar
  • caledonianclear

Nany: jag delammar samtidigt så jag tror att det kan vara en anledning. Tror inte att alla veckor kommer vara såhär ;) mycket vätska som försvunnit också eftersom jag har passat på att dra ner på saltet.

• alexs mamma
    Nany skrev 2013-09-13 18:45:04 följande:

Kör du 5:2 diet vad äter du när du fastar
    Japp jag använder shapeup till att bokföra mina kalorier när jag fastar. Jag har ingen övervikt utan kör 5:2 för de andra hälsomässiga fördelarna. När jag fastar äter jag oftast en stor sallad av något slag med en proteinkälla tex kalkon, kyckling räkor, tonfisk eller ägg. Äter det någon gång vid 14- 16. På kvällen innan sängdags äter jag något litet typ en knäckemacka med pålägg å en frukt. Dricker vatten under dagen då jag är törstig men aldrig annars. Ska gå över till 6:1 eller 16:8 då jag har svårt att behålla min vikt men ändå vill komma åt fastans fördelar för kroppen. Ändå kalorilompenserar jag övriga dagar...
  • SpanskaFlugan

Hej! Ni som använder shape up gold, vet ni hur enkelt/svårt det är att avsluta abonnemanget? Funderar på gold men vill inte köpa de om det visar sig vara typ helt omöjligt att dra sig ur sen... Det förlänger ju automatiskt.

• Pommac

Jag har inte riktigt koll på hur mycket jag gått ner 3-4 kg kanske. Men jag börjar känna mig smalare och jag bara flyger fram när jag går på promenad. Blir inte lika lätt andfådd längre. Så skönt! Kläderna börjar sitta bättre också! Jag hoppas jag får köpa nya kläder snart då mina andra blir för stora. Det ska bli ett sant nöje. Hur går det för er andra? 

• Tildalainen

-1,4 kilo efter första veckan! Tjohoo vad roligt! Så snabbt hade jag inte tänkt mig, men det kanske är mycket vatten i början.

En fråga, jag scannade in en Wasa Sandwish Creme Cheese och fick 2 kalorier?! Men på förpackningen står det 85 kcal per bar - det är väl det man ska gå efter?

• SpanskaFlugan
    Tildalainen skrev 2013-09-16 10:39:07 följande:
    -1,4 kilo efter första veckan! Tjohoo vad roligt! Så snabbt hade jag inte tänkt mig, men det kanske är mycket vatten i början. En fråga, jag scannade in en Wasa Sandwish Creme Cheese och fick 2 kalorier?! Men på förpackningen står det 85 kcal per bar - det är väl det man ska gå efter?

Jag har märkt att det är mängder med varor som av någon anledning står 1-2 kcal på trots att det inte stämmer. Det är väldigt svårt att lita på att siffrorna stämmer tycker jag.
  • Nany
    Tildalainen skrev 2013-09-16 10:39:07 följande:
    -1,4 kilo efter första veckan! Tjohoo vad roligt! Så snabbt hade jag inte tänkt mig, men det kanske är mycket vatten i början.

En fråga, jag scannade in en Wasa Sandwish Creme Cheese och fick 2 kalorier?! Men på förpackningen står det 85 kcal per bar - det är väl det man ska gå efter?

Scanna koden o skriv i grsm istället brukar funka.
  • Nany

P.s väldigt bra jobbat. Själv ha ja hamnat i någon svacka misskött mig i 3 dagar. Fan måste tillbaka på banan

Svar på tråden Shape Up