• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Mys mymla

Gå in på träning sen lägg in egna kalorier.
    Där skriver du in vad för träning du kör och hur länge sen vad du bränner.
    Vet inte om det finns någon App för det med för joggning/ promenad finns ju runkeeper

• Tildalainen

Just det, jag har också funderat på träning som inte finns som val. Jag har en crosstrainer hemma som jag går på, och jag hittar inte den i listan heller.

• scrapparlotta
    Mys mymla skrev 2013-09-09 14:35:52 följande:
    Gå in på träning sen lägg in egna kalorier.
    Där skriver du in vad för träning du kör och hur länge sen vad du bränner.
    Vet inte om det finns någon App för det med för joggning/ promenad finns ju runkeeper
    Fast jag vet ju inte hur mycket kalorier cirkelfys förbränner....
  • Nany

Själv kör Jag gratis appen. Det räcker mig. Ang träningen om ni ej hittar det på listan eller när ni söker ta det som är närmast tex zumba = dans. Jag kan passa på att dela med mig ett mellanmål recept. Påminner om en glass recept någon skrev här men den här är endast på 75 kcal. 1 dl naturell lätt yoghurt. 70gram ica basic frysta bärmix. Lite honung Eller sötningsmedel. Mixa o ät. Själv kör jag sötningsmedel.

• Tildalainen

Huvudbry... jag åt spaghetti och köttfärssås igår. 1 dl av varje. Men hur sjutton ska jag notera det i appen när det finns så många att välja på?? Jag vägde och tog den som var 280 gram. Det blev 255 kalorier. Men hur ska jag veta att det verkligen är 255 kalorier utan att dissekera köttfärsen?! Det går ju liksom inte...

• Stephany

Hej alla!

Jag har använt shapeup sedan 2011 och gått ner 30 kg med hjälp utav den.
    Jag hyllar verkligen appen och jag älskar den skulle jag nog snarare säga ;)
    Nu har jag 10 kg kvar. Dom sista 10 kilona. Sjukt jobbigt är det men skam den som ger sig.

Kika gärna in på min blogg för att se bilder och kommentera. Har ni bloggar som kommentera gärna oh lämna länken. Jag älskar att följa vikt/hälso bloggar.
    http.//stephany.se

Ha en fin dag alla! :)

(¯`°? ♥ www.stephany.se ♥ ?°¯)
  • Stephany
    Tildalainen skrev 2013-09-11 09:55:39 följande:
    Huvudbry... jag åt spaghetti och köttfärssås igår. 1 dl av varje. Men hur sjutton ska jag notera det i appen när det finns så många att välja på?? Jag vägde och tog den som var 280 gram. Det blev 255 kalorier. Men hur ska jag veta att det verkligen är 255 kalorier utan att dissekera köttfärsen?! Det går ju liksom inte...
    Ska du vara exakt så räkna ut alla ingredienserna från start. Det blir mycket. Men det mest exakta.
  • Tildalainen
    Stephany skrev 2013-09-11 10:34:48 följande:
    Ska du vara exakt så räkna ut alla ingredienserna från start. Det blir mycket. Men det mest exakta.
    Tack snälla! Misstänkte det... får nog bli lite mer strikt.
  • Tildalainen

Någon som har erfarenhet av att mäta sig samtidigt? Kan det vara en bra sporre?
    Och, om man slarvar till det på lördagskvällen och äter vad man vill då, hur mycket påverkar det? 

• Stephany
    Tildalainen skrev 2013-09-11 10:43:00 följande:
    Någon som har erfarenhet av att mäta sig samtidigt? Kan det vara en bra sporre?
    Och, om man slarvar till det på lördagskvällen och äter vad man vill då, hur mycket påverkar det? 
    Jag har slarvat oerhört mycket med mätningen även jag. Men nu dessa sista 10 kilona så ska jag försöka ta mig i kragen. Men en last jag har är att jag gärna väger mig oftare än jag borde. Jag borde minst vänta en vecka i mellan men jag har ofta svårt för det. Men nu jäklar så.

Hur mycket har ni gått ner hittills?
    När började ni?
    Hur mycket ska ni gå ner är tanken?

Roligt o höra :)
Svar på tråden Shape Up