• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Snopp
    Anonym (fyskam) skrev 2013-08-25 13:13:05 följande:
    Jag tycker man ska höja gränsen till 25, och då bara tillåta missionärsställningen.
    Och det ska vara förbjudet att ha ljuset tänt, eftersom det är sexualiserande.
  • Anonym (vad göra?)
    Tom Araya skrev 2013-08-25 12:45:22 följande:
    Starta en tråd och fråga om varför tjejer/kvinnor har string.
    Troskanter (trots att det finns sömlösa trosor), bekvämlighet (så jävla bekvämt med en tygbit mellan skinkorna, det vet ju alla) och annat BS som bortförklarar den riktiga anledningen:

att man vill känna sig sexig (oavsett om man visar dom eller ej).
  • Nenne666
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:18:03 följande:
    Troskanter (trots att det finns sömlösa trosor), bekvämlighet (så jävla bekvämt med en tygbit mellan skinkorna, det vet ju alla) och annat BS som bortförklarar den riktiga anledningen:

Du kanske inte tycker det är bekvämt, men vi andra kanske tycker det.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:18:03 följande:

Uppenbarligen finns även andra modeller tjejer/kvinnor känner sig sexiga i.
  • Anonym (vad göra?)
    Nenne666 skrev 2013-08-25 13:30:38 följande:

Du kanske inte tycker det är bekvämt, men vi andra kanske tycker det.
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...
    Tom Araya skrev 2013-08-25 13:33:00 följande:
    Uppenbarligen finns även andra modeller tjejer/kvinnor känner sig sexiga i.
    Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

• Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 13:37:02 följande:
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...

Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

Vad fint att du talar om för oss vilka skäl andra har...för alla tänker ju som dig...!?

Vilka trosor är INTE sexiga alls?

Kan trosor vara snygga fast de samtidigt inte är sexiga?

Är syftet för alla tjejer/kvinnor med att se sexiga ut (var nu gränsen går mellan fin, snygg och sexig) att få sex med okända killar/män     
  • Anonym (Lena)

Vad fint att du nu visar ditt sanna tryna och talar om för mig att det jag känner kan jag inte känna. Det finns bara en sanning/uppfattning och det är din. Nu börjar jag på riktigt tycka synd om din dotter som har en sådan mor!

Säg mig, vilka trosor får jag känna är bekväma så jag fet vilka jag måste köpa nästa gång jag behöver nya.
  • Moolie

Synd du är anonym TS! Om du vill föra en vettig dialog är du välkommen att höra av dig via PM! :)

• Nenne666
    Eller så kanske ni intalar er själva att det är bekvämt bara för att ni vill ha det så mycket? Ni vet så där som man gör när man är ung och inte vågar säga att man bara har det för sexighetens skull...Ja självklart, men det betyder ju inte att man inte har string för att det är sexigt/man vill känna sig speciell/sexig.

Haha. Jag vågar erkänna att jag tycker att det är sexigt och jag TYCKER att det är snyggare med string till tunna byxor eller vad jag nu har på mig ... Jag kan också tycka att det är jäkligt snyggt med boxer, ja sexigt också och jäkligt bekvämt. Precis som med alla andra plagg är det dagsformen och humöret som avgör. Det har bara jag med att göra.
  • Snopp

Nu får du skärpa dig, TS, och börja svara på våra frågor. Nu har du gjort en hel massa trådar om det här, nu får du visa att du inte bara trollar, utan kan diskutera det här som en vuxen människa.

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(