• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • giftfri
    EnAnonumius skrev 2013-08-25 19:22:27 följande:

Ja jag är helt ärlig, jag/vi har fått nog a I-lands problemen å drar till ett fattigt U-land i oktober, för att komma ifrån å få ett bättre perspektiv på livet.. 
    Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • Tom Araya
    giftfri skrev 2013-08-25 19:29:24 följande:

Ja jag är helt ärlig, jag/vi har fått nog a I-lands problemen å drar till ett fattigt U-land i oktober, för att komma ifrån å få ett bättre perspektiv på livet.. 
    Precis...det finns barn.... OCH föräldrar i världen, som hade varit själaglada över några extra trosor, även om de skulle råka vara string.
  • Sylphide
    gertie skrev 2013-08-25 19:18:25 följande:
    Välj dina krig för guds skull, hur ska hon kunna ta dig på allvar och lyssna på dig och ta till sig saker som är viktiga på riktigt när du inte kan respektera hennes val av underkläder?! 

I min värld så tvingar man inte någon, vuxen, barn eller tonåring till någonting vilket inkluderar val av underkläder. Du har ingenting med hennes trosor att göra, låter aningen stört att du lägger dig i hennes underklädesbuisness. Inse att hon är en flicka som håller på att växa upp, att testa stringtrosor är helt normalt och är en del i processen att gå från flicka till kvinna. Lika normalt som att hon helt säkert börjat onanera och hitta sin sexualitet på fler sätt än att testa vilka trosor hon föredrar. Uppmuntra hennes nyfikenhet istället för att skuldbelägga henne, DET skapar osäkra tjejer som inte är säkra på vad de själva vill och därmed riskerar att gå med på mer än de egentligen är med på. 

• Snopp

Hela diskutionen är ju fullständigt meningslös när vi inte ens vet hur gammal barnungen är.

• Anonym

Tanzania kanske??
  • giftfri
    Tom Araya skrev 2013-08-25 19:32:48 följande:
    Precis...det finns barn.... OCH föräldrar i världen, som hade varit själaglada över några extra trosor, även om de skulle råka vara string.
    Absolut..
  • Anonym (LOL)

"BH har hon redan, men den fyller en praktisk funktion."

Näe har hon bara ett par svullna tonårsbröst gör inte BHn det minsta nytta alls.

• giftfri
    Anonym skrev 2013-08-25 19:40:14 följande:
    Tanzania kanske??

Gambia..
  • EnAnonumius

Jag håller med. Vad fan gick snett.

Något har gått jäkligt kraftigt snett i Sverige när man sitter och gnäller över ett par jävla trosor och sitter och sexualiserar sitt egna barn bara för att ett klädes plagg på 00-talet räknades som ett "sexigt plagg" enligt då tidens mode ideal och att det handlar om att "man vill ha sex, när man bär det".

• Grattis

Vad har stringtrosor med sex att göra? Ser inte riktigt det uppenbart logiska hoppet du verkar göra, fast det kanske beror på att det inte är logiskt.

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(