• SpanskaFlugan

Har du smöret i kylen eller skafferiet?

Kanske en fånig fråga men en kompis och jag diskuterade det eftersom vi båda har smöret i en låda i skafferiet. Hon sa att det är det vanligaste sättet att förvara smör på. Jag tror å andra sidan att det är rätt ovanligt. Så var av ni smöret egentligen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?
  • SpanskaFlugan
    Sisisisi skrev 2013-09-18 20:48:05 följande:
    Har smöret i kylen. När jag jobbade i hemtjänsten var det många äldre som hade smöret i skafferiet.
    Keep your child rear facing for as long as possible!

Nu när du säger det så hade både farmor och mormor smöret i skafferiet.
  • Mercurialis

Jag har inget skafferi så smöret står i kylen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • stickkontakt

Min mormor hade smöret i skafferiet. Inte så konstigt att den generationen har/hade det egentligen, kylskåp fanns ju inte, eller var i alla fall väldigt ovanliga, när de var unga.

Jag vet att smör håller sig ganska länge utan kylskåp, men jag har det ändå i kylen. Jag tycker inte om när det blir kladdigt och flottigt. Dessutom har jag inget bra svalt utrymme i hemmet. Skafferiet är ett vanligt skåp i köket och eftersom vi har stora fönster mot sydväst blir det lätt väldigt varmt där. 

• ApanApansson

Alltid riktigt smör som står i vanligt skafferi, har aldrig någonsin blivit dåligt. Använder bregott eko både på macka och att steka i så det går ju visserligen åt ganska fort.

• Themis

Jag tänker så här: Smör står i kylen i affären av en anledning.

Smör som står "i skåpet"  har jag bara fått i USA och det smakade för jävla vidrigt, usch ett sånt snusk säger jag om det! Kräks

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • Fatheya

Jag föredrar osmält smör så det får stå i kylen.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • SpanskaFlugan
    Themis skrev 2013-09-18 21:24:02 följande:
    Jag tänker så här: Smör står i kylen i affären av en anledning. Smör som står "i skåpet"  har jag bara fått i USA och det smakade för jävla vidrigt, usch ett sånt snusk säger jag om det!
    Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown

Men tror du vi skulle äta det om det smakade illa? Det blir inte härsket över en natt och det är ju inte som om man har ett helt kg där. Några hundra gram på sin höjd har jag. Tar slut på några dagar.
  • alynda

Har man ett gammaldags skafferi som faktiskt är relativt svalt funkar det väl jättebra att ha smöret där. Vi bor däremot i en moden lägenhet där skafferiet -tyvärr, har rumstemperatur, d v s drygt 20 grader. Vi skulle inte hinna göra av med smöret innan det blev dåligt om vi förvarade det där.

Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?