• SpanskaFlugan

Har du smöret i kylen eller skafferiet?

Kanske en fånig fråga men en kompis och jag diskuterade det eftersom vi båda har smöret i en låda i skafferiet. Hon sa att det är det vanligaste sättet att förvara smör på. Jag tror å andra sidan att det är rätt ovanligt. Så var av ni smöret egentligen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?
  • mice

Jag trodde att smör blev härsket annars. Margarin kanske tål mer i och för sig?

• SpanskaFlugan

Smör blir inte härsket så fort. Och våra smörbyttor står i kallskafferi, glömde skriva det. Inte lika kallt som kylskåp men inte lika varmt som rumstempererat. Jag tycker det är jobbigt när smöret är stenhårt när man ska använda det.

• La Lola

Här köper vi sällan smör....
    Bordsmargarin däremot o det förvaras i kylen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SpanskaFlugan
    La Lola skrev 2013-09-18 20:45:32 följande:
    Här köper vi sällan smör.... Bordsmargarin däremot o det förvaras i kylen.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*

Jag har riktigt smör, ekologiskt, i en glaskupai skafferiet. Men det verkar som om jag har rätt. Sörmland i kylen är vanligast. Fast jag fortsätter nog ha mitt i skafferiet.
  • LängtansBlåaBlomma
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-18 20:46:41 följande:

Jag har riktigt smör, ekologiskt, i en glaskupai skafferiet. Men det verkar som om jag har rätt. Sörmland i kylen är vanligast. Fast jag fortsätter nog ha mitt i skafferiet.
    Jag har bara Norrland i kylen här... ;)
  • Sisisisi

Har smöret i kylen. När jag jobbade i hemtjänsten var det många äldre som hade smöret i skafferiet.

Keep your child rear facing for as long as possible!

Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?