• SpanskaFlugan

Har du smöret i kylen eller skafferiet?

Kanske en fånig fråga men en kompis och jag diskuterade det eftersom vi båda har smöret i en låda i skafferiet. Hon sa att det är det vanligaste sättet att förvara smör på. Jag tror å andra sidan att det är rätt ovanligt. Så var av ni smöret egentligen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?
  • Singoallaa
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-19 10:37:11 följande:
    Men snälla, smör är smör och inget annat. Kärnad grädde. Ibland tillsätter man salt. Allt annat, typ Bregott, är smörblandningar som innehåller andra tillsatser för att göra det bredbart i kalla temperaturer. Man kan inte skilja på "baksmör" och "macksmör". Smör är smör och inget annat.

Okej, men vad äckligt om ni äter baksmör på mackorna, fy för.
  • Feryusu
    Singoallaa skrev 2013-09-19 10:38:05 följande:

Varför är det äckligt att äta smör på smörgåsen? Det är ju bara vanligt smör, inget annat.
  • cherrykola
    Petrol skrev 2013-09-19 09:11:46 följande:
    Kylen, har aldrig reflekterat över att folk har det någon annanstans.

You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Hannah76
    Singoallaa skrev 2013-09-19 10:38:05 följande:

Vad är baksmör??
  • Kjell2
    Hannah76 skrev 2013-09-19 10:54:17 följande:

Vad är baksmör??

Något till flensost?
  • Singoallaa
    Feryusu skrev 2013-09-19 10:44:44 följande:
    Varför är det äckligt att äta smör på smörgåsen? Det är ju bara vanligt smör, inget annat.

Den är bara så hård och flottig och usch. Men bra till stekning eller bak :) Hde spyrt om jag ätit av den. Men thats me.
  • Singoallaa

*hade spytt om jag ätit en macka med det smöret. Ryser.

• Neelah

Vi skär upp en liten bit av smöret och har i skafferiet (gammalt gediget kallskafferi) så att det blir mjukt nog att bre på mackan på morgonen, men den större biten förvarar vi i kylen.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Hannah76
    Singoallaa skrev 2013-09-19 10:58:56 följande:

Den är bara så hård och flottig och usch. Men bra till stekning eller bak :) Hde spyrt om jag ätit av den. Men thats me.

Men smör är ju smör? Var i ligger skillnaden menar du?
  • Feryusu
    Singoallaa skrev 2013-09-19 10:58:56 följande:

Hårt och flottigt? Det är bara smör, inget annat. Sen kan man ju låta den stå i rumstemperatur en stund så blir den mjuk.
    Vad tror du det är i smör egentligen?
Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?