• SpanskaFlugan

Har du smöret i kylen eller skafferiet?

Kanske en fånig fråga men en kompis och jag diskuterade det eftersom vi båda har smöret i en låda i skafferiet. Hon sa att det är det vanligaste sättet att förvara smör på. Jag tror å andra sidan att det är rätt ovanligt. Så var av ni smöret egentligen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?
  • Singoallaa
    Liten i April skrev 2013-09-18 21:37:15 följande:
    Jojo, men här är vi 2 vuxna och 2 barn som äter mackor varje dag och jag steker ju dessutom saker dagligen. Menar att du inte kan göra av med det på ett par dagar och att det är rent ofräscht att förvara det på annat ställe än i kylskåp. Är det så att ditt skafferi håller 7-8 grader är det ju en sak men då är ju tråden onödig då det bara är en annan form av kylskåp- eller hur?

Äter ni steksmör/baksmör på mackorna?
  • Gladabarnensmamma

det håller sig längre i kylskåp men det finns jättemånga som har t.ex. smör (Europa, Nordamerika) och ägg (Australien) i skafferiet... Vi använder saltat smör (håller sig lite längre) och jag har vant mig vid att skära upp en bit i taget och ha smöret i en burk bredvid brödrosten (kallt smör -riktigt smör alltså, inga mystiska tillsatser- går ju knappt att hantera) . Ägg däremot har jag alltid i kylen! :D 

• Mrs Vader

Vi har inget skafferi så det blir kylen. Ibland låter jag det stå framme för det smakar bättre då =) Vi använder mycket smör så ingen risk att det hinner bli dåligt här inte ;)

• logg81

Jag använder mej inte av smör. Men om jag köper det så är det av en speciell anledning och då tar det slut på ett par dagar.
    Enklast blir att ha det i kylen och lägga fram det någon timme innan användning...

• Phlippan87

Kylvaror förvaras i kylen.

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • VictoriaJ02

Vem fan är så dum att hen ställer smöret i skafferiet? Då smälter det ju.

• Petrol

Kylen, har aldrig reflekterat över att folk har det någon annanstans.

Svar på tråden Har du smöret i kylen eller skafferiet?