• Svar på tråden BF mars 2014
  • MammaBoosten83
    gladamaria skrev 2014-01-08 08:19:51 följande:
    Jag har känt av sammandragningar ganska ofta, och ibland gör dom ont.

Men jag går hos special mödravården så dom kollar varje gg att allt ser ok ut.

Hur går det för er?

Har ni fixat med saker till bebisen?
    Jag är beräknad till den 19/3
    Och jag har vagn och sängen klar..
    Köpt lite kläder,,
    Men vet dock inte könet så det är lite svårt att veta vart man skall köpa..
  • LindaDalarna
    anselina skrev 2014-01-08 21:09:15 följande:
    Linda Dalarna: ansökte du sent om gravpenning? Jag fick min beviljad för ca en månadsedan å jag går av den 15:e.. Bara 3 arbetsdagar kvar nu, vilket känns riktigt skönt då jag ha fått så jävla ont i fogarna å baken. Kan knappt ta mig upp om jag satt mig ner.
    Skickade in papperen för snart 1 månad sen så jag hoppas jag får ett beslut snart. Om inte så får jag väl bita ihop och hoppas att inte lille hjärtat bestämmer sig för att komma på jobbet
  • Hallonfrossa

Hej tjejer, hoppar in här, lite sent men det får gå

Väntar mitt tredje barn (tredje flicka) 3 mars och vi har i stort sätt allt klart

Hur mår ni här inne? Börjar det bli tungt?

• LindaDalarna
    Hallonfrossa skrev 2014-01-08 23:39:52 följande:

Väntar mitt tredje barn (tredje flicka) 3 mars och vi har i stort sätt allt klart

Det börjar trycka lite neråt och jag har sammandragningar när jag gör lite för mycket. Men särskilt tungt vet jag inte om jag tycker det är. Ska in på en extra koll på måndag för att kolla hjärta och mäta mage bara för att jag är lite nojig...
  • Hallonfrossa

Vad skönt att du inte upplever det som tungt i alla fall!! Här är det tungt OCH känns en del, har börjat få förvärkar och tryck ner som lite skärande, så hon borrar på här lulla damen! Vad skönt att du får kolla lite extra, det hjälper en att slappna av lite mer. När är du beräknad?

LindaDalarna skrev 2014-01-09 11:19:59 följande:
    Det börjar trycka lite neråt och jag har sammandragningar när jag gör lite för mycket. Men särskilt tungt vet jag inte om jag tycker det är. Ska in på en extra koll på måndag för att kolla hjärta och mäta mage bara för att jag är lite nojig...

• MammaBoosten83
    Hallonfrossa skrev 2014-01-08 23:39:52 följande:

Hej och välkommen =) 
    Jag väntar mitt första som är beräknat till den 19 mars..
    Börjar känna mig tung nu =( 
  • LindaDalarna
    Hallonfrossa skrev 2014-01-09 18:58:04 följande:
    Vad skönt att du inte upplever det som tungt i alla fall!! Här är det tungt OCH känns en del, har börjat få förvärkar och tryck ner som lite skärande, så hon borrar på här lulla damen! Vad skönt att du får kolla lite extra, det hjälper en att slappna av lite mer. När är du beräknad?
    Usch din stackare Rynkar på näsan
    Men man får väl se det som en härlig smärta om man nu kan säga så

Lilla Pyret är beräknat till den 17/3 men jag har en känsla av att hon kommer bli lite tidigare än så .

När ska du gå på graviditetspenning?
  • anselina

Hej. Nu har jag gått av på grav.penning och har betydligt mindre ont i fogarna på dessa dagar. Kanske för att jag mestadels bara lallat runt här hemma å inte gjort allt för mycket. Vi har haft kallt här uppe i norr, legat mellan minus 20 och minus 30 i några dagar så jag ha bara vare ute å pysslat med pålarna i hagen. Vars i landet bor ni? Kanske är det nån av er som vet hur man fixar en BF lista som vi kan länka in här? skulle vara kul!

• Hallonfrossa
    LindaDalarna skrev 2014-01-09 23:07:58 följande:
    Usch din stackare 

Men man får väl se det som en härlig smärta om man nu kan säga så

Lilla Pyret är beräknat till den 17/3 men jag har en känsla av att hon kommer bli lite tidigare än så .

När ska du gå på graviditetspenning?

Ja man får väll se det så!! Men det är inte skönt

Jag har varit sjukskriven sedan vecka 9 och kommer fortsätta vara det till bf så här blir det ingen gravidpenning.
Svar på tråden BF mars 2014