• Svar på tråden BF mars 2014
  • anselina
    LindaDalarna skrev 2014-01-21 00:55:13 följande:
    Var på koll förra måndagen och pyrets kurva hade gått ner lite grann. Är det normalt? Behöver jag säga att jag är nojjig första gångs mamma 

Min kurva hade oxå planat ut förra veckan... Beror nog på att barnet har ändrat läge i magen :) med sonen så stod jag på samma sf mått mellan v28 till v38 då jag födde honom med planerat snitt. Gick då upp sammanlagt 6kg . Så länge bm inte säger nått är de nog lugnt. Men klart man få va nojjig, de ä även jag som omföderska.
  • LindaDalarna

*phu* Det var skönt att höra.
    Ska på koll igen på torsdag så då hoppas jag att kurvan har gått upp, eller åtminstone inte minskat ännu mer...

• Mikaela81

Jag väntar mitt tredje och min yngsta är åtta år men jag känner mig inte ett dugg tung eller trött så de e nog bara väldigt olika hur graviditeterna blir.

• LindaDalarna

Kurvan var precis lika som sist jag var hos BM...Ska in igen på extrakoll på onsdag. Har den fortfarande inte stigit så måste jag in på ett tillväxt UL. BM var lugn, jag är det inte Rynkar på näsan

• CcG

Hej hej tjejer! Jag är lite sen med att hoppa in på den här sidan. Vi väntar vårt första barn och BF är 16 mars. Jag och min sambo ser verkligen fram emot det! Jag läste att det är många här som tycker att det börjar bli tungt och tror att det beror på åldern. Jag är 35 år och får nog säga att jag har haft en utomordentligt bra graviditet än så länge. Har inte haft några större problem, varken illamående eller humörsvängningar och tycker att tiden flyger förbi. Jag har även haft turen att få sova bra om nätterna. Min mage följer medelkurvan och jag har precis nått 10kg-strecket. Är det ovanligt att må så här bra eller är det så att det är oftare de med mer problem som skriver? Det är ju tydligt att allas graviditeter är olika och att det kan finnas mycket olika problem beror på. Själv tror jag att det främst är gener, grundfysik och kanske antal tidigare graviditeter som spelar in. Min mamma mådde bra med alla oss tre syskon, så jag kanske har turen att ha ärft det från henne. Hoppas bara att det fortsätter så tiden ut! Finns det någon mer här som bor i Hammarby Sjöstad el närliggande områden som ska föda ungefär samtidigt? Nu är det bara 50 dagar kvar.. :) /Cc

• MammaBoosten83

Hejsan på er alla mammor =)
    Tänkte uppdatera lite..

Idag är jag i vecka 32+4
    Känns ganska tungt nu..
    Vart på en liten kontroll idag då mitt fostervatten sipprade ut men när vi väl kom in till BB så va det inget allvarligt utan vårt lilla mirakel mådde bra,, Hjärtljuden låg på 137-150 :)
    Så jag vet inte hundra vart jag skall tro för kön...
    Men vi tror på en *** =)
    Hoppas ni andra mår bra??
    Kramar

• MammaBoosten83
    Hallonfrossa skrev 2014-01-27 21:24:37 följande:
    Fick extra ul i dag i vecka 36 och hade tur att få i 3D så här är vår lilla Alice <3
    Stort Grattis =) 
  • anselina
    Hallonfrossa skrev 2014-01-27 21:24:37 följande:
    Fick extra ul i dag i vecka 36 och hade tur att få i 3D så här är vår lilla Alice <3

På va söt! Tänk snart ha vi dom små hos oss
Svar på tråden BF mars 2014