• Svar på tråden BF mars 2014
  • Sopp
    elllah skrev 2013-10-07 21:52:16 följande:
    Ja vi ska allt ta reda på kön. Gjorde vi med emilia, och det var en fantastisk känsla :) jag fick också ett missfall innan denna graviditeten, var bara i 6:e veckan då. Är nu i 18+2 och ska göra Ul på fredag :D är dock sjukskriven pga mina fruktansvärda foglossningar :(

Ush - hoppas jag slipper foglossning än på ett tag!
  • anselina

Vi ska på Rul på onsdag. Ska bli spännande att se den lille krabaten igen. Vi tänker inte ta reda på kön, tror ändå att det blir en liten tösabit. Då denna graviditet är Så lik den första... Hur tänker ni kring att ta reda på kön?

• anselina
    elllah skrev 2013-10-07 21:52:16 följande:
    Ja vi ska allt ta reda på kön. Gjorde vi med emilia, och det var en fantastisk känsla :) jag fick också ett missfall innan denna graviditeten, var bara i 6:e veckan då. Är nu i 18+2 och ska göra Ul på fredag :D är dock sjukskriven pga mina fruktansvärda foglossningar :(

Fy för foglossning, jag har oxå åkt på det denna gång.. Men biter ihop å hoppas jag kan jobba så länge som möjligt. Hur länge sjukskriver dom åt gången?
  • JLinnea91

Hej! Hoppar in här jag också. Vi väntar vårt första barn och är beräknad 29e mars. Tog reda på kön och det verkar vara en liten flicka vi ska få. Ska bli riktigt spä nande.Lycklig!

• anselina

Kul att det börjar komma in lite folk! Vi fick daterat till den 16 mars och det är en liten tös. Men eftersom jag bli snittad så blir det väl 1-2 veckor före. Börjat känna bäbisen sparka på utsidan nu, vilket ä så mysigt. Storasyskonen här hemma tycker det är jätte mysigt

• elllah

Jag är fortfarande sjukskriven, men dom skriver bara en månad åt gången, så är ett väldans springande på vårdcentralen, vilket kostar 100 kronor per gång :( är beräknad 10 mars nu efter ultraljudet, och vi väntar en liten flicka igen :D

• Mad1983

Ååhh verkar som alla i mars ska få en flicka :) jag med, är beräknad 28 mars. Och blir min första :) Hur mår ni nu under graviditeten? Går ni upp mycket i vikt? Känns som allt jag gör är o äter bara. Hela tiden dessutom! Men är super glad att jag fortfarande kan sova på mage och inte alls har det för jobbigt. Mest vara hormonerna. Kan gråta för inget, och känner mig allt ensam.

• frujsson

Hej. Finns det plats för en till? Väntar mitt tredje barn med en ny pappa, men räknas väl som förstföderska i vissa avseenden eftersom det var 11 år sedan jag födde barn sist :-P 
    Känns nervöst och spännande och på många sätt som att kliva in i en ny värld än en gång. Bollar gärna med andra preggon! 

mamma -00, - 02 och BF 31 mars 2014
Svar på tråden BF mars 2014