• Svar på tråden BF mars 2014
  • Hallonfrossa

Hej tjejer, har idag varit på förlossningen för 3:e gången denna vecka och ska åter dit igen i morgon och på måndag om jag inte blir inlagd över helgen.....

Min Hepatos har blivit värre och mina värden stiger trots medicin, är nu i vecka 35+3 och vi hoppas att kunna hålla värdena stabila nu fram till vecka 37+0 (1,5 vecka till) så vi slipper få ett Prematur fött barn.

De har ingen avdelning för det här och för lillans skull vill vi att hon får vara kvar och må bra i magen så länge som möjligt.

hoppas ni alla får en fin helg !

• LindaDalarna
    Hallonfrossa skrev 2014-01-30 20:54:12 följande:
    Hej tjejer, har idag varit på förlossningen för 3:e gången denna vecka och ska åter dit igen i morgon och på måndag om jag inte blir inlagd över helgen.....
    Min Hepatos har blivit värre och mina värden stiger trots medicin, är nu i vecka 35+3 och vi hoppas att kunna hålla värdena stabila nu fram till vecka 37+0 (1,5 vecka till) så vi slipper få ett Prematur fött barn.
    De har ingen avdelning för det här och för lillans skull vill vi att hon får vara kvar och må bra i magen så länge som möjligt.

hoppas ni alla får en fin helg !
    Håller alla mina tummar och tår för att det ska gå bra!! {#emotions_dlg.flower}
  • LindaDalarna

Goda nyheter!
    Piggelins kurva har ökat igen Glad
    Ska ändå på ett TUL på måndag men vad göra det? En extra chans att se den lille innan det är dags Hjärta

• anselina
    Hallonfrossa skrev 2014-01-30 20:54:12 följande:
    Hej tjejer, har idag varit på förlossningen för 3:e gången denna vecka och ska åter dit igen i morgon och på måndag om jag inte blir inlagd över helgen..... Min Hepatos har blivit värre och mina värden stiger trots medicin, är nu i vecka 35+3 och vi hoppas att kunna hålla värdena stabila nu fram till vecka 37+0 (1,5 vecka till) så vi slipper få ett Prematur fött barn. De har ingen avdelning för det här och för lillans skull vill vi att hon får vara kvar och må bra i magen så länge som möjligt. hoppas ni alla får en fin helg !

Hoppas det gå bra för er! Aldrig roligt att behöva gå å vara orolig. Vad är hepatits?
  • LindaDalarna

Alltså jag måste bara fråga; är det nån mer än jag som har en oerhört aktiv bebis i magen? På 24 h har h*n enbart vilat små korta stunder (förutom de två timmar jag faktiskt fick sova).

• gladamaria
    LindaDalarna skrev 2014-02-02 00:13:41 följande:
    Alltså jag måste bara fråga; är det nån mer än jag som har en oerhört aktiv bebis i magen? På 24 h har h*n enbart vilat små korta stunder (förutom de två timmar jag faktiskt fick sova).

Ja min bebis är över aktiv , känns som att den har fest i magen hela tiden. Ont gör det , speciellt när man har blåmärken vid revbenen. Snart är det över :)
    Everyone can rise above their circumstaces and achieve success
  • sanna 8510

Hejsan inflikar här :)

jag är 28år och väntar mitt 4:e barn en liten grabb som är beräknad 15 mars :)

jag har nu varit på 3 UL och ska på ett till i mitten av februari då bebis ligger i säte så de blir förmodligen ett planerat snitt då ja är total emot vändnimgsförsök av olika anledningar. Men har tar sig fint denna lille krabaten så BM att han växer

vi har 2 flickor en som är 8år och en som är 6år sen har vi en son som blir 3år nu i mars sen har vi lillebror som då oxå är beräknad i mars :)

så i dag har ha 41 dagar kvar och de känns som en evighet men ja älskar att vara gravid trots jaliknar en flodhäst hahahahaha men ja äter mitt levaxin och mina hjärntabletter och njuter till fullo :)

igår beställde

jag hem de,sista av allt amnings bh och amnings te då jag lider av kraftig foglossning så går ja på kryckor

finns de någon mer som väntar barn nu i mars som bor typ Skurup eller så mvh sanna

• LindaDalarna
    LindaDalarna skrev 2014-01-31 00:06:39 följande:
    Goda nyheter!
    Piggelins kurva har ökat igen Glad
    Ska ändå på ett TUL på måndag men vad göra det? En extra chans att se den lille innan det är dags Hjärta
    TUL visade att lilla pyret ligger på -19,8% så det är en liten en som snurrar runt.
    Men flödet i navelsträngen var fint och h*n är en aktiv en så det var bra.
    Ska tillbaka på TUL den 13/2. Hoppas bara att h*n har det bra där inne Hjärta

Nån annan här som har minusbarn i magen?
  • anselina
    LindaDalarna skrev 2014-02-04 13:06:31 följande:
    TUL visade att lilla pyret ligger på -19,8% så det är en liten en som snurrar runt. Men flödet i navelsträngen var fint och h*n är en aktiv en så det var bra. Ska tillbaka på TUL den 13/2. Hoppas bara att h*n har det bra där inne  Nån annan här som har minusbarn i magen?

Mitt sf mått hade då ökat på bra sen förra gången,vilket känns bra! De ligger nu på 34 ist 29 ... Hur stor ä din bäbis nu,minus säger mig inte så mycket även fast jag förstå att de ä i underkant
  • LindaDalarna

+ - 20 % anses vara normalt. H*n ska enligt alla kurvor väga runt 2300 men väger just nu 1,8...Ska tillbaka på TUL den 12/2 

Svar på tråden BF mars 2014