• Svar på tråden BF mars 2014
  • elllah

Imorgon går jag in i vecka 32 :) allt börjar bli väldigt tungt. Har dock bara gått upp 12 kg denna gången, 30 var det med tösen. Någon mer än jag som har fruktansvärda problem med ryggvärk? Några lindrande tips?

• MammaBoosten83
    Hallonfrossa skrev 2014-01-08 23:39:52 följande:
    Hej tjejer, hoppar in här, lite sent men det får gå

Väntar mitt tredje barn (tredje flicka) 3 mars och vi har i stort sätt allt klart

Hur mår ni här inne? Börjar det bli tungt?
    Mysigt med 3 barnet =)
    Hur mår du?
    Jag väntar mitt första och är beräknad till den 19/3
    Är riktigt tungt nu och känns inte kul att vara gravid väntan är lång känns det som..
    Hoppas allting går bra för dig ;)
  • Hallonfrossa
    MammaBoosten83 skrev 2014-01-18 22:03:27 följande:
    Mysigt med 3 barnet =)

Hur mår du?

Jag väntar mitt första och är beräknad till den 19/3

Är riktigt tungt nu och känns inte kul att vara gravid väntan är lång känns det som..

Hoppas allting går bra för dig ;)

Hej!

Jo det är tungt här med, går in i vecka 35 i morgon och hon får gärna titta ut snart!

Så mycket krämpor och så tung som denna graviditeten har varit har jag aldrig varit med om

Vad kul med första barnet! Vet ni vad ni ska få?

Förstår att det känns tungt men nu är det inte alls lång tid kvar

Hoppas det går bra för dig med!
  • MammaBoosten83
    Hallonfrossa skrev 2014-01-19 08:26:35 följande:

Hej!
    Jo det är tungt här med, går in i vecka 35 i morgon och hon får gärna titta ut snart!
    Så mycket krämpor och så tung som denna graviditeten har varit har jag aldrig varit med om

Vad kul med första barnet! Vet ni vad ni ska få?
    Förstår att det känns tungt men nu är det inte alls lång tid kvar

Hoppas det går bra för dig med!
    hejsan =) 
    Jag har haft en tuff graviditet tidig foglossning så jag har fått gå ofta på ult..
    Vi har vart på 4 st och det finns inga tecken på kille.. Men jag vågar inte hoppa ännu.. Men är så sugen på att köpa bebis nytt men har köpt till både kille/tjej ;)
  • anselina

Jaa denna graviditet har varit tuffare än dom andra här med... Hur långt ha ni mellan syskonen? Här har det blivit 5år emellan. Äldst jänta ä 10, pojken 5 åsså kommer snart denna... Vet inte om de ha me åldern på mig att göra att de känns så mycket tyngre? Inte för att jag ä lastgammal;) Mammaboosten: varför ha du fått vara på flera ul? Äre pga foglossningarna?

• Hallonfrossa
    MammaBoosten83 skrev 2014-01-19 23:39:48 följande:
    hejsan =) 

Jag har haft en tuff graviditet tidig foglossning så jag har fått gå ofta på ult..

Vi har vart på 4 st och det finns inga tecken på kille.. Men jag vågar inte hoppa ännu.. Men är så sugen på att köpa bebis nytt men har köpt till både kille/tjej ;)

Usch då! Jobbigt med tidig foglossning!

Fick det med denna gången, vart sjukskriven i vecka 9.

Okej men varför så många ul?

Nä alltså man kan aldrig vara säker, vi har fått sagt tjej men vi har ganska blandade kläder, lite rosa lite grönt lite blått ja lite smått och gott
  • Hallonfrossa
    anselina skrev 2014-01-20 08:37:36 följande:
    Jaa denna graviditet har varit tuffare än dom andra här med... Hur långt ha ni mellan syskonen? Här har det blivit 5år emellan. Äldst jänta ä 10, pojken 5 åsså kommer snart denna... Vet inte om de ha me åldern på mig att göra att de känns så mycket tyngre? Inte för att jag ä lastgammal;) Mammaboosten: varför ha du fått vara på flera ul? Äre pga foglossningarna?

Denna gången har med varit så mycket tyngre, nu är jag bara 26 men har längre mellanrum mellan barnen denna gång, kanske har det med det att göra?

Det är bara 16 månader mellan de första två men nu är det 5 år mellan dessa och allt är annorlunda.
  • Nettan79an

Hej Såg att ni diskuterade om att det kan va tyngre ju fler barn man fött. Kan hålla med där, bär fjärde pojken nu och det känns mycket tyngre nu..kändes inte såhär tungt med tvillingarna ens..men man kanske inte kommer ihåg:) väntar iaf med spänning på bebban

• anselina
    Nettan79an skrev 2014-01-20 12:04:53 följande:
    Hej Såg att ni diskuterade om att det kan va tyngre ju fler barn man fött. Kan hålla med där, bär fjärde pojken nu och det känns mycket tyngre nu..kändes inte såhär tungt med tvillingarna ens..men man kanske inte kommer ihåg:) väntar iaf med spänning på bebban

Ja jag tro på att man bli äldre..men de ä väl olika de med ? Vet en tjej som nu fått sitt 12:e! Barn i agusti fattar inte att kroppen pallar... Även fast vi ä gjorda för detta...jag å sambon prata igår kväll om just detta att jag inte kunde dra mig till minnes att de va såhär tungt emellanåt... Nu hade jag tidiga foglossningar med jänta då va jag 21 år å kunde knappt gå 50meter ... Men då va jag mycke piggare i övrigt...
  • LindaDalarna

Var på koll förra måndagen och pyrets kurva hade gått ner lite grann. Är det normalt? Behöver jag säga att jag är nojjig första gångs mamma Flört

Svar på tråden BF mars 2014