• Svar på tråden BF mars 2014
  • gladamaria
    elllah skrev 2014-02-25 21:30:44 följande:
    har det hänt något efter dunderkuren? :) har själv testat på hallonbladste och sex, men inget än..

Ja då mycket hände, Fick täta sd , så jag åkte in till fl och dom undersökte och jag var helt stängd och tappen var mjuk. Så jag berättade om dunder kuren jag tog och läkaren sa att om du hade varit öppen 1-2 cm så hade kuren funkat. Så jag fick bricanyl , morfin, alvedon, och något för magknip. Fick sova över på en bb avdelning, dom vill ha mig inne på observation. En rejäl sov dos fick jag , dagen efter kommer läkaren och jag sa att jag orkar inte mer. Nu e jag trött, ta ut ungen!! Jag va trött, lessen och förvirrad. Då sa läkaren , ja vi kan boka in dig på kejsarsnitt på fredag 28/2. Jag blev så glad så jag grät!! Äntligen är det snart över. Så kort fattat. Den som redan är öppen skall nog testa denna kur. Jag kände verkligen inget av ricinolja som skulle ge mig diarré.
    Everyone can rise above their circumstaces and achieve success
  • elllah
    gladamaria skrev 2014-02-26 03:46:31 följande:

har du gått över tiden då, eftersom dom bokade kejsarsnitt?
  • LindaDalarna

Trött, slut och ont...ja så är det nu i vecka 38 (37+3)
    Nätterna består av ett evigt vändande hit och dit och en konstant trötthetskänsla i ryggen. Alvedon fungerar inte blev jag varse om inatt. Somnade 07 i morse och vaknade 09. 
    Och är det inte ryggen så är det lille älsklingen som tycker att h*n ska buffa lite på mamma Hjärta.
    Hoppas verkligen inte att Pyret vill stanna kvar längre än vad h*n måste för då kommer jag bli en zombie. Sköta hemmet? Nej inte så mycket så tack och lov för allehanda prylar som underlättar (diskmaskin, bakmaskin).

Nån som känner igen sig?

• Nettan79an

Hejsan Jag är i vecka 37+5 och börjar tycka det har blivit väldigt flåsigt och tungt allting. Har haft sammandragningar om det nu är det..magen blir stenhård och det gör ont nertill i magen. Trots att det är min 3 dje graviditet så vet jag inte hur det exakt ska kännas när det är dags art åka in. Vissa säger ju att när man fött ngr barn så kan den bara spurta ut utan mycket förvarningar..sista grav va en tvilling grav för 3 år sen...så någon som vet om man måste ga ont på sidorna av magen om det är på g, el räcker det med molande kraftig mensvärk som kommer och går.

• anselina
    Nettan79an skrev 2014-02-28 20:24:51 följande:
    Hejsan Jag är i vecka 37+5 och börjar tycka det har blivit väldigt flåsigt och tungt allting. Har haft sammandragningar om det nu är det..magen blir stenhård och det gör ont nertill i magen. Trots att det är min 3 dje graviditet så vet jag inte hur det exakt ska kännas när det är dags art åka in. Vissa säger ju att när man fött ngr barn så kan den bara spurta ut utan mycket förvarningar..sista grav va en tvilling grav för 3 år sen...så någon som vet om man måste ga ont på sidorna av magen om det är på g, el räcker det med molande kraftig mensvärk som kommer och går.

Jag tro de kan te sig olika för varje graviditet. Med första för 10 år sen minns jag att jag hade sammandragningar i två dygn. Inpå de sista dygnet så ändrade de karaktär att dom kom tätare å gjorde ondare. Ett tryck uppifrån å ner... Blev som menaverk typ... Nu med nr tre så ha jag haft sammandragningar och ett tryck bak på ländryggen... Jaa jag vet inte... Blir sj snittad så jag hoppas lillan vill hålla sig lugn en v till
  • Hallonfrossa
    anselina skrev 2014-03-01 15:19:03 följande:
    Jag tro de kan te sig olika för varje graviditet. Med första för 10 år sen minns jag att jag hade sammandragningar i två dygn. Inpå de sista dygnet så ändrade de karaktär att dom kom tätare å gjorde ondare. Ett tryck uppifrån å ner... Blev som menaverk typ... Nu med nr tre så ha jag haft sammandragningar och ett tryck bak på ländryggen... Jaa jag vet inte... Blir sj snittad så jag hoppas lillan vill hålla sig lugn en v till

Barn nr 3 ska ju vara helt annorlunda och väldigt besvärlig vid jag har hört, många som har ont och mår dåligt länge tyvärr. Men vi hoppas på att hon väntar tills det bokade datumet
  • elllah

4 dagar kvar till bf. Känns som att det börjar dra ihop sig. Kraftig molande värk, hyffsat regelbundna förvärkar och det trycker och strålar neråt :)

• Sopp

Det är några av er som har barn sen tidigare va? Jag har inte det, och har de senaste dagarna haft ganska mycket mens/molvärk. Inte som följd av en sammandragning i en kortare stund utan mer en konstant värk som suttit i några timmar - normalt eller ej?

• elllah

Bf+1 idag. Fy för att gå över när jag ställt in mig på få lite tidigare, som med tösen..

• Tresan

Nu har jag 8 dagar kvar och jag har inte märkt ett dugg att barnet vill ut! Den rör sig gott där inne.

Är det ingen utav er som har "boat" eller boar? Jag började rensa uthuset och klippte bort grenar och sly från tomten sedan vecka 35. Igår eldade jag kvistar och skräp i konstant 5 timmar medan andra som inte var gravida satt mest och tittade på. =P Det tog faktiskt på krafterna så idag har jag suttit hela dagen och inte gjort någonting vilket har varit superskönt det också.
    Lite roligt att jag ändå har haft sådan himla energi att jag har varit ute i ur och skur nästan varje dag och kämpat med grenar och skräp medan jag har en liten bebis i magen. =)
    Nu får den dock komma ut tycker jag så jag kan gosa med bebis istället. =D

• elllah

Nu har äntligen våran Alice kommit. Idag 17/3 Kl 08:09 3672g och 51 cm

• LindaDalarna
    elllah skrev 2014-03-17 19:29:47 följande:
    Grattis Skrattande...Hoppas att allt gick bra {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonfrossa

Åh grattis!! Mycket fint namn måste jag säga. min Alice är nu 5 veckor

elllah skrev 2014-03-17 19:29:47 följande:

Svar på tråden BF mars 2014